Honda CR-Z: Modernizace hybridního kompaktního sportovce
Svébytná CR-Z s továrním kódem ZF1 se vyrábí už pět let, od začátku roku 2010. My si ji nekoupíme, z Evropy ji pro malý zájem Honda stáhla, ale její produkce v Suzuce i prodej mimo starý kontinent pokračuje dál. Dá se koupit nejen doma v Japonsku, ale třeba i v Severní Americe nebo Jižní Africe. Odešla však i z Austrálie. Pro modelový rok 2016 navíc prošel hybridní třídveřový hatchback se sportovními geny větší vzhledovou modernizací a stranou nezůstal ani interiér. První mikrofacelift, kdy zmizely vodorovné lamely na masce, proběhl přitom už před třemi lety na podzim. Někdo necelých 4,1 m dlouhému autu říká kupé. Budiž.
Zepředu novou CR-Z poznáme podle lehce inovovaných hlavních světel. Ta plně diodová ale zůstanou zřejmě vyhrazena jen Japoncům, denní LED už měl přitom původní model prodávaný i u nás. Oba nárazníky získaly na agresivitě, oba dostaly černé „rty“, které tvoří jejich spodní část a ten vpředu se táhne od nových mlhovek dolů. Mřížku z podlouhlých „včelích pláství“ nahradila kosočtverečná, vytažené boční prahy se chlubí ostřejšími rysy. Pochopitelně stranou nezůstala ani litá kola, která Honda klientům nabídne v několika druzích s novým designem.
Docela dost se proměnil kokpit. Manuální převodovky mají sportovní hlavici řadicí páky, ústrojí CVT zůstala možnost řazením páčkami pod volantem. Ve středu palubní desky trůní místo dřívějších ovladačů dotykový displej informačního systému, který jejich počet eliminoval. Pokrok nezastavíte, k hybridu se stejně jako digitální přístroje však určitě hodí. Nové audio se zesilovačem umí pouštět do reprobeden falešné zvuky výkonnějších motorů, CR-Z 2016 je ovšem vybavena na druhou stranu i aktivním potlačováním hluku zvenčí.
Klasickou páku parkovací brzdy mezi předními sedačkami nahradila elektronická s tlačítkem, takže zbylo místo ještě pro loketní opěrku s úložným prostorem. A abychom nezapomněli na detaily, vnitřní kliky dveří jsou chromované. Pohonná jednotka sestává stále ze zážehového čtyřválce 1,5 l a elektromotoru, celkový výkon systému je 97 kW. Zvětšily se však brzdové kotouče, průměr předních narostl z 356 mm na 381 mm.
Japonci se prvních nových vozů dočkají v říjnu. Prodej za Velkou louží odstartuje o něco později, snad ještě před koncem roku. Domácí trh má samozřejmě přednost. V USA je navíc CR-Z jen dvoumístná, beztak nepříliš použitelné zadní sedačky šly pryč. A nebude mít ani LEDky. Modernizovaný hybrid však na trhu nevydrží dlouho, nástupce by měl přijít už během dvou let.