Honda Grace Hybrid: Jazz s kufrem dostal elektromotor
Současná generace City se prodává jen na trzích, kde je její odbyt zaručen. To znamená hlavně v jihovýchodní Asii. Ale nejen to, ona se zde i vyrábí, konkrétně v Indii, Thajsku, Malajsii a na Filipínách. Tedy vždy mimo mateřskou zemi Hondy. Měla premiéru loni a jedná se o šestou generaci vozu tohoto jména. V prvních dvou však šlo o hatchbacky, úvodní nesla dokonce v Evropě poprvé jméno Jazz. Na platformě moderního Jazzu alias Fitu s rozvorem 2,55 m je založena novinka. Jistě, ač měří na délku přes 4,4 m, pořád je to malý vůz...
Proč se Honda rozhodla doma prodávat hybridní verzi s odlišným názvem? Není to složité. Sedanů této velikosti se v Zemi vycházejícího slunce mnoho neprodává a automobilka chce zkompletovat svou nabídku „ekologických“ aut. Jiné jméno je pak čistě marketingovou záležitostí. Estetické rozdíly mezi City a Grace jsou minimální, má jinak tvarovanou spodní tenkou lištu na masce chladiče, aerodynamicky optimalizované nárazníky, které se liší na spodní hraně a pochopitelně standardně pneumatiky s nízkým valivým odporem.
Pod kapotou najdeme známou čtyřválcovou zážehovou patnáctistovku s výkonem 81 kW, elektromotor přidává navíc dalších 22 kW. Ústrojí překvapivě není spojené s variátorem, tedy bezestupňovou převodovkou CVT. Nahradila ji moderna v podobě dvouspojkové skříně. Honda už potvrdila, že se Grace bude nabízet jak s pohonem předních, tak i všech kol.
Standardem i nejnižší výbavy DX je běžná bezpečnostní elektronika, tedy ABS, EBD, ESP a TCS, kromě toho také klimatizace a palubní počítač s důležitými provozními informacemi včetně stavu nabití baterií a dojezdu. Prostřední stupeň se jmenuje LX, nejluxusnější EX má i diodové světlomety, bezklíčkový přístup a startování, navigaci, kožené čalounění a další prvky. Prostě plná výbava. Do Evropy se Grace určitě nedostane, to ale neznamená, že si alespoň stručnou zmínku nezaslouží. My známe hlavně čtvrtou generaci s konvenčním pohonem, na vybraných trzích starého kontinentu se nabízela i pětka.