Honda Jazz Hybrid: Nejmenší a nejdostupnější
Hybridní pohon pro Hondu Jazz byl avizován už při příchodu aktuální druhé generace městského mikro-MPV v roce 2008. Úprava nejmenšího evropského modelu Hondy pro kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru je racionálním krokem – hybridní modely Insight a CR-Z totiž využívají podobnou techniku jako Jazz.
Honda Jazz Hybrid bude mít v době uvedení na trh začátkem roku 2011 hned několik nej. Stane se prvním hybridním modelem v B segmentu (malé automobily), bude nejdostupnějším autem s tímto druhem pohonu a zřejmě i nejúspornější motorizací v modelu Jazz.
Paralelní hybridní systém IMA v případě Jazzu tvoří stejně jako u modelu Insight zážehový motor 1,3 i-VTEC, bezestupňová převodovka CVT a mezi ně vložený elektromotor. I přes větší celkovou výšku a tvar karoserie se má nový vůz podle interních testů společnosti Honda vyznačovat podobnou hodnotou emisí CO2 104 g/km jako Insight. Podobně jako modely Insight a Civic Hybrid, také Jazz Hybrid může být za určitých podmínek při nízkých a středních rychlostech poháněn pouze elektromotorem, což přispívá k hodnotě kombinované spotřeby 4,4 l na 100 km. Tento údaj vychází z interních testů Hondy.
Integrace hybridního systému do modelu Jazz Hybrid neměla vliv na prostor v interiéru. Podlaha zavazadlového prostoru zůstala zachována ve stejné výšce jako u současných modelů Jazz s motory 1,2 a 1,4. Akumulátor a řídicí jednotka byly zabudovány pod podlahu zavazadlového prostoru, což umožnilo zachování jeho objemu (nad podlahou) 300 litrů. Také sedadla Magic Seats se sklápějí stejným způsobem, jako u nehybridní verze. Díky tomu lze vytvořit prostor s objemem 831 litrů se zcela rovnou podlahou. Alternativně je možné zvednout sedáky směrem vzhůru a do vozidla umístit vyšší předměty.
Ke svěžímu vzhledu uvnitř kabiny přispívá tmavší jednobarevná palubní deska, která kontrastuje s modrým podsvícením přístrojového panelu a středové konzoly. Pro nový hybrid bude do nabídky zařazeno i kožené čalounění - je to poprvé, kdy je tato položka výbavy u modelu Jazz v Evropě dostupná.
Do palubní desky je integrován systém Eco Assist, který změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Funkce Eco Assist pomáhá řidičům snižovat spotřebu při každodenním používání vozidla a nabízí jim v reálném čase zpětnou vazbu o tom, jaký vliv má používání brzd a plynového pedálu na spotřebu i na životní prostředí.
Vizuálně se Jazz Hybrid od aktuálního modelu Jazz liší novými světlomety s modrým lemováním, čirými zadními světly, novou mřížkou chladiče, upravenými nárazníky a chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru. Na výběr budou všechny momentálně dostupné barvy a speciální zelený lak Lime Green metallic.
Prodej modelu Jazz hybrid bude na některých evropských trzích zahájen počátkem roku 2011. Ceny, úrovně emisí po homologaci a úplné specifikace budou oznámeny s předstihem.