Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz Hybrid: Nejmenší a nejdostupnější

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 10. 2010 • 23:24
46
4
Zobrazit náhledy (46)
Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz
Aktuální generace Hondy Jazz se po dvou letech od své premiéry objevuje v Paříži v hybridní verzi.

Hybridní pohon pro Hondu Jazz byl avizován už při příchodu aktuální druhé generace městského mikro-MPV v roce 2008. Úprava nejmenšího evropského modelu Hondy pro kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru je racionálním krokem – hybridní modely Insight a CR-Z totiž využívají podobnou techniku jako Jazz.

Honda Jazz Hybrid bude mít v době uvedení na trh začátkem roku 2011 hned několik nej. Stane se prvním hybridním modelem v B segmentu (malé automobily), bude nejdostupnějším autem s tímto druhem pohonu a zřejmě i nejúspornější motorizací v modelu Jazz.

Paralelní hybridní systém IMA v případě Jazzu tvoří stejně jako u modelu Insight zážehový motor 1,3 i-VTEC, bezestupňová převodovka CVT a mezi ně vložený elektromotor. I přes větší celkovou výšku a tvar karoserie se má nový vůz podle interních testů společnosti Honda vyznačovat podobnou hodnotou emisí CO2 104 g/km jako Insight. Podobně jako modely Insight a Civic Hybrid, také Jazz Hybrid může být za určitých podmínek při nízkých a středních rychlostech poháněn pouze elektromotorem, což přispívá k hodnotě kombinované spotřeby 4,4 l na 100 km. Tento údaj vychází z interních testů Hondy.

Integrace hybridního systému do modelu Jazz Hybrid neměla vliv na prostor v interiéru. Podlaha zavazadlového prostoru zůstala zachována ve stejné výšce jako u současných modelů Jazz s motory 1,2 a 1,4. Akumulátor a řídicí jednotka byly zabudovány pod podlahu zavazadlového prostoru, což umožnilo zachování jeho objemu (nad podlahou) 300 litrů. Také sedadla Magic Seats se sklápějí stejným způsobem, jako u nehybridní verze. Díky tomu lze vytvořit prostor s objemem 831 litrů se zcela rovnou podlahou. Alternativně je možné zvednout sedáky směrem vzhůru a do vozidla umístit vyšší předměty.

Ke svěžímu vzhledu uvnitř kabiny přispívá tmavší jednobarevná palubní deska, která kontrastuje s modrým podsvícením přístrojového panelu a středové konzoly. Pro nový hybrid bude do nabídky zařazeno i kožené čalounění - je to poprvé, kdy je tato položka výbavy u modelu Jazz v Evropě dostupná.

Do palubní desky je integrován systém Eco Assist, který změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Funkce Eco Assist pomáhá řidičům snižovat spotřebu při každodenním používání vozidla a nabízí jim v reálném čase zpětnou vazbu o tom, jaký vliv má používání brzd a plynového pedálu na spotřebu i na životní prostředí.

Vizuálně se Jazz Hybrid od aktuálního modelu Jazz liší novými světlomety s modrým lemováním, čirými zadními světly, novou mřížkou chladiče, upravenými nárazníky a chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru. Na výběr budou všechny momentálně dostupné barvy a speciální zelený lak Lime Green metallic.

Prodej modelu Jazz hybrid bude na některých evropských trzích zahájen počátkem roku 2011. Ceny, úrovně emisí po homologaci a úplné specifikace budou oznámeny s předstihem.

Témata
4. 10. 2010 11:19
Nejmensi, nejdostupnejsi a naprd
Nejmensi, nejdostupnejsi a naprd. Cela technologie IMA od Hondy byla vymyslena tak, aby hybridni cast byla co nejlevnejsi. Bohuzel se ukazuje, ze jak klesa konstrukcni "vychytanost" a tim i cena hybridu, tak asi 2 rychleji klesaji prinosy hybridni casti. Vysledkem je, ze auto je drazsi, ale parametry se zlepsily mizive. Potvrzuji to i prodeje Insight x Prius. Tudy cesta nevede. Nevim, proc to v Honde stale tlaci, kdyz uz na Civicu hybrid si natloukli nos.
29. 9. 2010 11:14
Re: Chytre auto
On sa ani ten Jazz nejak extra dobre nepredáva. Čo je škoda, v nenápadnom kabáte ponúka skutočne veľa. Honda drží pomerne sebavedomú cenu, s benzínom 1.4 a slušnou výbavou vyjde na cca 15 litrov, za čo sa dnes dá kúpiť kombík nižšej strednej s dieslom.
29. 9. 2010 10:30
Chytre auto
Jazz je opravdu chytre auto, vyuziti vnitrniho prostoru - radost pohledet. Hybrid se ale asi moc prodavat nebude, jedine by byl opravdu levny. Auris hsd je precijen jinde.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku