Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz se už prodává

Michal Fokt Michal Fokt 16. 4. 2002 • 14:06
12
20
Zobrazit náhledy (12)
Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz
Mazda Demio bude mít opravdu vážného konkurenta…

Mazda Demio bude mít opravdu vážného konkurenta…

Když se u Hondy rozhodovalo o nástupci vozu nižší třídy Logo, rozhodnutí nepadlo ve prospěch auta typu Toyoty Yaris, ale zelená byla dána automobilu formátu Mazdy Demio, tedy víceúčelovému vozidlu. Dostal jméno Jazz (v Japonsku Fit) a svým stylingem interiéru a exteriéru je zřejmé, že hodlá zaujmout hlavně mladou klientelu. V Japonsku se mu to bezezbytku povedlo a vloni atakoval již pár let neochvějnou první příčku Toyoty Corolla. Nyní tento 3830 mm dlouhý, 1675 mm široký a 1525 mm vysoký model s rozvorem 2450 mm přichází i na český trh.

Vůz zaujme nejen výraznou, dravě působící maskou chladiče a vystupujícími předními světlomety, ale i krátkým předním převisem, sportovně vyhlížejícím profilem a zajímavě ztvárněnými zadními světly. Mladistvě a sportovně je pojatý také interiér, v němž zaujmou zejména vystupující rámečky přístrojů v imitaci hliníku, tříramenný volant a skvěle do ruky padnoucí hlavice řadicí páky. Audiosystém je integrovaný do středového panelu, což není pro zloděje zrovna atraktivní, a potěší i nepřeberné množství odkládacích prostorů. Ještě zajímavější je však variabilita interiéru. Zavazadlový prostor má již v základním uspořádání pozoruhodný objem 380 l, jeho dalším trumfem je ale možnost zvětšení sklopením zadních sedadel do podlahy, takže vznikne zcela rovná plocha o objemu 845 l (po spodní hranu bočních oken). Dále je ale možné sklopená sedadla vztyčit, takže se sedák přimkne k opěradlu a mezi zadním párem dveří vznikne hluboký prostor, vhodný i pro převoz vyšších předmětů.

Hondu Jazz pohání zážehový čtyřválec i-DSI (intelligent-Dual and Sequential Ignition) o objemu 1,339 l, který má výkon 61 kW při 5700/min a točivý moment 119 N.m při 2800/min. Jeho specialitou jsou dvě zapalovací svíčky na válec, jejichž doba zážehu se mění v závislosti na momentálním režimu otáček a zatížení jednotky. Smyslem této technologie bylo snížení spotřeby při zachování dynamiky, typické pro vozy značky Honda. O tom prvním svědčí úctyhodné hodnoty spotřeby 6,7 l ve městě, 4,8 l mimo něj a 5,5 l v kombinovaném režimu, o tom druhém zase solidní akcelerace z 0 na 100 km na rovných 12 s. Jazz přitom váží 1053 kg, tedy téměř stejně, jako Škoda Fabia. Ta přitom s motorem 1,4 l/55 kW (126 N.m při 3800/min) zrychlí za 13,8 s a její kombinovaná spotřeba činí 6,6 l. Silnější, 74kW verze motoru fabii sice rozhýbe na „stovku“ o 0,5 s rychleji, než i-DSI Hondu Jazz, ale zase za cenu kombinované spotřeby 7,0 s…

Honda Jazz stojí v základním provedení 422 500 korun, což je opravdu hodně, a to i přesto, že ve standardním vybavení jazzu najdeme mimo jiné čtyři airbagy, elektrický posilovač řízení, imobilizér, dálkové centrální zamykání, zadní stěrač, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a výškově stavitelný volant. Svou finančně těžko vyčíslitelnou hodnotu má však také zmíněná praktičnost a nezvyklá prostornost tohoto automobilu. Zaskočila nás však nemožnost dokoupit si u momentálně dodávané výbavové verze S systém ABS s EBD.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku