Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda na Wheels & Waves okouzlila zakázkovými motorkami

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 6. 2017
42
Zobrazit náhledy (42)
Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda
Honda na letošní šestý ročník festivalu Wheels & Waves přivezla šestici upravených strojů, jejichž základem se staly její současné i klasické motocykly.

Festival Wheels & Waves, jehož poslední ročník se uskutečnil v termínu od 14. do 18. června letošního roku na pobřeží Atlantiku v okolí francouzského města Biarritz se za pouhých šest let z nejvýraznějších akcí, spojujících v uvolněné atmosféře umění, hudbu, surfování a skateboarding s motocyklovou kulturu.

Zdejší festivaloví návštěvníci oslavují jedinečný pocit svobody, přesahující konvenci každodenního života. Festivalová nálada je uvolněná a atmosféru charakterizuje kreativita, jedinečnost a vzájemný respekt. Hluboce zakořeněná vášeň pro motocykly, a to jak na straně návštěvníků, tak na straně organizátorů, učinila během krátké doby z festivalu Wheels & Waves legendární záležitost.

V současnosti se tohoto festivalu oficiálně účastí řada významných výrobců motocyklů a například japonská Honda zde letos prostřednictvím své evropské centrály a jejích partnerů vystavovala šestici upravených motocyklů, z nichž první trojice zastupovala produkci sedmdesátých a osmdesátých let, zatímco druhá trojice vycházela z aktuálních modelů.

Prvním klasikem značky Honda byl café racer na základech čtyřválce CB500 z roku 1977. Tento stroj připravila společnost 3C z Bayonne, která je prodejcem japonském značky a na jeho vzhledu se podílel Ben Rameix, šéfdesignér prémiového francouzského výrobce surfových desek. Motocykl přitahoval pozornost černým lakem na palivové nádrži i dvěma páry výfuků vyvedených vrchem podél válců podobně jako u prvních terénních motocyklů.

Druhým klasikem byla Honda CX500 z první poloviny osmdesátých let, kterou prodejce Kick Moto Honda proměnil v motocykl inspirovány speciály pro závody na hliněných oválech. Tato motorka s podélně uloženým vidlicovým dvouválcem je sice ve své původní podobě motorkáři po celém světě vnímána jako hodný a spolehlivý cesťák, ale v bílo-červeno-modrých závodních barvách HRC a startovním číslem 69, odkazujícím na Nicky Haydena působí pěkně divoce.

Třetí a nejostřejší ohlédnutí do minulosti představovala Honda CBX1000 se svým napříč usazeným řadovým šestiválcem v úpravě od francouzských Bad Seeds. Z původního stroje zůstala vlastně jen motor a zkrácený rám s na míru postavenou zadní vidlicí, zatímco podvozek využívá odpružení, brzdy i kola z modernějších supersportovních strojů. Celou minimalisticky pojatou stavbu pak korunuje miniaturní palivová nádrž, jejímž dárcem byl Harley-Davidson Sportster.

Skokem do současnosti byla úprava letošní novinky, kterou je Honda CMX500 Rebel. Ve své sériové podobě má tento půllitrový řadový dvouválec vzhledově nejblíž k japonským soft chopperům z osmdesátých let, ale po všech provedených úpravách se přiblížil k terénním motorkám.

Za úpravou stojí přední britský tatér Dan Gold, který ji provedl na přání samotného zastoupení značky Honda ve spolupráci s firmou RB Kustoms. Výsledkem je lehce působící stavba, která zaujme svými tvary i světlou výškou. Podle jejích tvůrců se v této motorce odráží vliv BMX a skateboardové kultury, který se prolíná se tradičním stylem terénních motorek. Tato stavba měla premiéru již na letošním květnovém londýnském festivalu Bike Shed.

Další dva zástupci současné produkce značky Honda byli postaveni na základech aktuálních sériových modelů CB1100 EX a RS. Prvním z nich byl koncept CB1100TR, který měl premiéru již na podzimní výstavě EICMA 2016 a byl rovněž vystaven na londýnském festivalu Bike Shed.

Tento motocykl, jehož srdcem je mohutný řadový čtyřválec, je dílem vývojového centra značky Honda v Římě a jeho tvůrci jej uvedli jako krále městských okruhů. Inspirací se přitom staly stroje pro závody na hliněných oválech.

Druhým strojem, vycházejícím z modelu CB1100 EX, byla stavba od milánských South Garage. Temný café racer s nízko uloženými řídítky a krátký koženým sedlem vsadil na minimalistický styl.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku