Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda posílá na silnice novou pětistovku: Je to Rebel!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Honda mezi své motocyklové novinky pro příští sezónu, které míří i na evropský trh, zařadila sympatický model Rebel, který má zaujmout především mladé začínající jezdce.

Honda Rebel byla vyvinuta v Severní Americe a cílem konstruktérů byl stroj, který má spojovat klasický nadčasový vzhled cruiserů s moderním a progresivním osobitým stylem.

Cílem tohoto modelu je pak především generace jezdců ve věku kolem dvaceti let. Právě na ně má zapůsobit svým vzhledem a zároveň štíhlou stavbou s nízko umístěným sedlem pro dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Plynulé linie modelu Rebel má zvýrazňovat jeho skromné lakování, jemuž vládne černá barva.

Základem novinky je ocelový trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor v podobě řadového kapalinou chlazeného dvouválce o objemu 471 cm3 z modelu CBR500R s šestistupňovou převodovkou. Ten je zde naladěn na výkon 33,5 kW (45,5 k) při 8500 min-1 a točivý moment 44,6 N.m při 6000 min-1.

S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu.

Podvozek s rozvorem 1488 mm využívá vpředu klasickou teleskopickou 41 mm vidlici a vzadu kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm s dvojicí tlumičů, umožňujících nastavení předpětí ve dvou krocích.

Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 264 mm s dvoupístkovým třmenem, zatímco vzadu je použit jednopístkový třmen. Systém ABS je součástí standardní výbavy a 16palcová kola obouvají pneumatiky Dunlop o rozměrech 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu.

Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm upevněný na nosníku z hliníkové slitiny. Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením.

Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat. Pro model Rebel bude k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku.

Honda Rebel s celkovou délkou 2188 mm, šířkou 820 mm a výškou 1094 mm má sedlo ve výšce 690 mm. Stroj s pohotovostní hmotností 190 kg je vhodný i pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - white label
22. 11. 2016 18:14
Re: Super
Souhlas, je to jak pěst na oko (viz kari.laz), zbytečně to kazí celkový dojem.
22. 11. 2016 15:41
Re: Super
Nebo to alespoň zpracovat vkusněji. Obdélníkový display v kulatém těle nepůsobí dobře.
Avatar - TeeJay
22. 11. 2016 15:26
Re: Super
Ale jo, taky mohlo mít drátěná kola, ale není to retro. I když souhlasím, že analog by se hodil více, ideálně v kovovém těle. :-)
Avatar - kari.laz
22. 11. 2016 11:08
Re: Super
Vypadá zajímavě. Při pohledu shora tam celkem trčí výfuk do strany, ale to asi ničemu zase tak nevadí a co je tam jak pěst na oko je ten digitální, modře podsvícený ukazatel. Klasický budík by tomu slušel více, alespoň klasický otáčkoměr a v něm ukazatel rychlosti. Jinak jako městské a příměstské přibližovadlo to je zajímavé.
Avatar - TeeJay
22. 11. 2016 10:39
Super
Krásná motorka, má koule :yes: Honda by měla dělat víc takových.