Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda, Nissan a Subaru svolávají své vozy za oceánem do servisu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 5. 2013 • 22:33
4
Preventivní svolávací akce jsou dnes běžné a nejen v USA. Ty poslední se však týkají právě Spojených států a tří japonských výrobců.

Do značkových opraven zamíří malé hondy, větší nissany a SUV od Subaru. Všechny tři svolávačky spolu nijak nesouvisejí, každý výrobce má trable s něčím jiným. U Hondy Fit zlobí elektronická stabilizace ESC. Týká se celkem 43.782 automobilů vyrobených mezi 23. květnem 2011 a 22. březnem 2013. Připomeňme, že Fit je zámořskou obdobou malého a velmi praktického evropského Jazzu.

Honda ve zprávě pro NHTSA (Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu) uvedla, že elektronická stabilizace dovoluje při větším natočení volantu nadměrné vybočení předních kol, což může vést až k havárii. Každopádně ESC nefunguje, jak má, byť jenom s některými druhy pneumatik. Chyba však není v obutí, ale pochopitelně v řídicím softwaru, jeho bezplatnou aktualizaci nabídne automobilka postiženým majitelům od května.

Nissan pro změnu zjistil, že rezerva v oblíbeném modelu Altima může mít vyšší tlak, nebo naopak být silně podhuštěná. Altimy s tímto problémem byly vyrobeny mezi 21. březnem minulého roku a 26. březnem toho letošního. Vzhledem k tomu, že se jedná o více než dvanáctiměsíční období, k dealerům zamíří přes 123.000 vozů, tyto sedany jsou za Velkou louží poměrně oblíbené. Žádná výměna není nutná, technici jenom upraví tlak na správný. V Evropě, kde již rezervy z aut prakticky zmizely, tento problém nehrozí, ale hlavně, majitelé by si čas od času měli zkontrolovat nahuštění náhradního kola sami. Ale ruku na srdce, kdo z nás to dělá?

V servisech Subaru se pro změnu objeví 10.137 Foresterů, které vznikly od ledna do března 2013 – jedná se tak o odcházející třetí generaci SH. Kuriózní je závada: standardně dodávané koberce se přílišným teplem kroutí. Plejády se asi spletly v dodavateli, který jim prodal nekvalitní zboží. Co tohle může znamenat u řidiče, je celkem logické: pedály nemusí fungovat v tu správnou chvíli, kdy jsou potřeba… Následky raději nedomýšlet. U Subaru ale myslí na všechno, takže majitelům pro jistotu vymění všechny čtyři koberce - pochopitelně zdarma. Podobnému problému nedávno čelila také Toyota.

Související články

Témata
3. 5. 2013 07:50
Re: rezerva
Tak je především vidět, že jiný kraj - jiný mrav. A mimochodem, na ten americký způsob bych si asi zvykl rychle...
Avatar - Lonestarstate
3. 5. 2013 01:42
Re: rezerva
To je typická východoevropská mentalita....."chyba byla u příjemce...měl si to zkontrolovat než to použil, blbeček jeden". V USA to samozřejmě chodí naštěstí jinak a zodpovědný je ten, kdo zmetek dodal. :yes:
2. 5. 2013 20:37
Re: rezerva
amerika je krajina neobmedzenych moznosti ? Tuto zvolavacku tiez nechapem, sa rozum zastavuje. Toto nieje problem nissanu ako fabriky, ale predajcov, ktori mali vykonat kontrolu pred odovzdanim auta. Ja som prevzal auto a zdalo sa mi, ze sa zle odvaluje. Na prvy pohlad nebolo vydiet podhustenie na 1,6 :-)
Avatar - Lucaslegend
2. 5. 2013 17:27
rezerva
Koli zle nafuknutej rezerve zvolavacka? Nemal by si vodic raz za cas skontrolovat tlak v rezerve? Namiesto zvolavacky ich mali iba kontaktovat a informovat ich nech si skontroluju tlak.
Články odjinud