Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX Ayrtona Senny jde do dražby

Michal Fokt
Diskuze (0)
Japonským supersportem, jenž využíval při svém pobytu v Portugalsku legendární závodník Ayrton Senna, si budete moci jezdit i vy, pokud při únorové aukci budete nejzatvrzelejší.

Ayrton Senna se díky svým jezdeckým schopnostem i tragické smrti stal obrovskou ikonou a trocha té slávy padla i na auto, s jehož vývojem pomáhal - Hondu NSX. Tento první opravdový japonský supersport vznikal v době, kdy snad ještě byly skutečné hodnoty důležitější, než marketing a tak aniž by Senna dostal v Hondě funkci Director of Performance, měl možnost říci svůj názor na NSX v konečných fázích jeho vývoje a pokud můžeme věřit dobovým zprávám, jeho poznatky ohledně sladění přední a zadní části šasi byly u produkčního vozu skutečně zohledněny.

Vzhledem k tomu, že Honda týmu Mclaren F1, za který Senna jezdil, dodávala před čtvrtstoletím vítězné turbomotory, bylo tím pádem samozřejmé, že autem, které pomáhal vyvíjet, také sám jezdil. Tedy přesněji řečeno auty, protože s Ayrtonovým životem byla spojena tři NSX, jedno používal v brazilském Sao Paulu a dvě v Portugalsku. Možná vás překvapí, že mu horem dolem klíče nestrkala do kapsy Honda (od ní měl "jen" jednu červenou), ale jeho přítel, manažer a mecenáš Antonio Carlos de Almeida Braga.

Jedno z těchto aut se nyní na prodej a to překvapivě krátce poté, co se v srpnu nejprve objevilo na eBayi. Prodej online se zjevně nepovedl, nicméně nyní jde vůz, jenž byl sedmnáct let v péči jediného majitele, do dražby Silverstone Auctions Race Retro & Classic Car Sale, která se koná od 22. do 23. února.

Černé NSX s černou kůží v interiéru a manuální převodovkou má najeto jen 51 tisíc kilometrů a očekává se vyvolávací cena mezi 75-85 tisíci liber. Pořízení tohoto vozu se může stát velmi dobrou investicí, letos se připomíná 20 let od Sennovy havárie v Imole a příští rok si Honda připomene 25 let od představení původního NSX. Určitě není náhodou, že právě na rok 2015 je naplánován i debut druhé generace NSX a současně i návrat Hondy do formule 1 coby dodavatele šestiválcových turbomotorů 1,6 l. Komu jinému, než McLarenu. Japonci si na symboliku prostě potrpí...

Michal Fokt
Diskuze (0)