Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Acura NSX Type S
Acura NSX Type S
Acura NSX Type S
Acura NSX Type S
34 Fotogalerie

Honda NSX se loučí. Rozlučkové Type S posílilo na 600 koní

Honda postaví jen 350 kousků rozlučkové edice supersportu NSX. Naprostá většina produkce edice Type S zůstane ve Spojených státech.

Honda se již pomalu loučí s druhou generací supersportu NSX. Automobil vyráběný od roku 2016 vstupuje do závěrečného modelového roku. Se světem se přitom rozloučí edicí Type S, která vůbec poprvé v historii NSX míří mimo Japonsko.

Nejdůležitější novinkou NSX Type S je posílené pohonné ústrojí. V útrobách sice nadále pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný hned se třemi elektromotory, díky provedeným úpravám však dosahuje výkonu 600 koní (442 kW) a točivého momentu 667 N.m. To je o dvacet koní a 22 N.m více než dosud.

Vyšší výkon primárně zajišťuje vylepšený spalovací motor. Dočkal se nových vstřikovačů paliva pro o čtvrtinu rychlejší průtok a nových mezichladičů, stejně jako turbodmychadel ze závodního NSX GT3 Evo, s plnicím tlakem navýšeným z 15,2 na 16,1 psi. Došlo ale i na úpravy elektrické části hybridního ústrojí, když baterie poskytuje o 20 % vyšší kapacitu. V souvislosti s nárůstem výkonu došlo i k optimalizaci fungování pohonu všech kol a devítistupňové dvouspojkové převodovky, která má řadit ještě rychleji. Výsledkem toho všeho je fakt, že na japonském okruhu Suzuka je NSX Type S o dvě sekundy rychlejší než stávající provedení.

Změny Hondy NSX Type S se ale neomezují jen na ty technické. Přepracovaný design zlepšuje chlazení motoru i aerodynamiku, přičemž provedené úpravy se inspirovaly právě závodním NSX GT3, což platí třeba pro zadní difusor. Standardně dodávaná karbonová střecha pak snižuje těžiště, zatímco specifická směs obutí Pirelli P-Zero přizpůsobená vozu spolu s rozšířeným rozchodem kol dále zlepšují jízdní vlastnosti.

Komu by pak výchozí provedení nepostačovalo, je tu k dispozici paket Lightweight, který hmotnost auta snižuje o 26,2 kg. Zajišťují to karbonové detaily, jako třeba kryt motoru, stejně jako karbon-keramické brzdy Brembo. Vůz na přiložených fotografiích je pak vyobrazen v unikátním matném laku Gotham Grey, vyhrazeném pro NSX Type S. Honda však postaví jen 70 supersportů v tomto odstínu.             

Celkem automobilka hodlá ve svém závodě Performance Manufacturing Center v americkém Ohiu postavit jen 350 kusů NSX Type S, což znamená, že všechny vozy modelového roku 2022 budou z této edice. V Evropě se nicméně moc netěšme, hned 300 exemplářů z plánované produkce zůstane ve Spojených státech, kde se NSX prodává se znaky Acura, prémiové značky Hondy.

Konec výroby Hondy NSX každopádně znamená, že druhá generace ani zdaleka není tak úspěšná jako předchůdce. Původní NSX se totiž s různými úpravami vyráběla dlouhých 15 let, mezi lety 1990 a 2005, kdy bylo po celém světě prodáno na 18.685 jejích kusů. To v případě aktuální varianty za pět let produkce bylo prodáno jen asi 2.800 kousků.