Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX se loučí. Rozlučkové Type S posílilo na 600 koní

David Bureš David Bureš 13. 8. 2021 • 03:37
34
13
Zobrazit náhledy (34)
Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S Acura NSX Type S

Honda postaví jen 350 kousků rozlučkové edice supersportu NSX. Naprostá většina produkce edice Type S zůstane ve Spojených státech.

Honda se již pomalu loučí s druhou generací supersportu NSX. Automobil vyráběný od roku 2016 vstupuje do závěrečného modelového roku. Se světem se přitom rozloučí edicí Type S, která vůbec poprvé v historii NSX míří mimo Japonsko.

Nejdůležitější novinkou NSX Type S je posílené pohonné ústrojí. V útrobách sice nadále pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný hned se třemi elektromotory, díky provedeným úpravám však dosahuje výkonu 600 koní (442 kW) a točivého momentu 667 N.m. To je o dvacet koní a 22 N.m více než dosud.

Vyšší výkon primárně zajišťuje vylepšený spalovací motor. Dočkal se nových vstřikovačů paliva pro o čtvrtinu rychlejší průtok a nových mezichladičů, stejně jako turbodmychadel ze závodního NSX GT3 Evo, s plnicím tlakem navýšeným z 15,2 na 16,1 psi. Došlo ale i na úpravy elektrické části hybridního ústrojí, když baterie poskytuje o 20 % vyšší kapacitu. V souvislosti s nárůstem výkonu došlo i k optimalizaci fungování pohonu všech kol a devítistupňové dvouspojkové převodovky, která má řadit ještě rychleji. Výsledkem toho všeho je fakt, že na japonském okruhu Suzuka je NSX Type S o dvě sekundy rychlejší než stávající provedení.

Změny Hondy NSX Type S se ale neomezují jen na ty technické. Přepracovaný design zlepšuje chlazení motoru i aerodynamiku, přičemž provedené úpravy se inspirovaly právě závodním NSX GT3, což platí třeba pro zadní difusor. Standardně dodávaná karbonová střecha pak snižuje těžiště, zatímco specifická směs obutí Pirelli P-Zero přizpůsobená vozu spolu s rozšířeným rozchodem kol dále zlepšují jízdní vlastnosti.

Komu by pak výchozí provedení nepostačovalo, je tu k dispozici paket Lightweight, který hmotnost auta snižuje o 26,2 kg. Zajišťují to karbonové detaily, jako třeba kryt motoru, stejně jako karbon-keramické brzdy Brembo. Vůz na přiložených fotografiích je pak vyobrazen v unikátním matném laku Gotham Grey, vyhrazeném pro NSX Type S. Honda však postaví jen 70 supersportů v tomto odstínu.             

Celkem automobilka hodlá ve svém závodě Performance Manufacturing Center v americkém Ohiu postavit jen 350 kusů NSX Type S, což znamená, že všechny vozy modelového roku 2022 budou z této edice. V Evropě se nicméně moc netěšme, hned 300 exemplářů z plánované produkce zůstane ve Spojených státech, kde se NSX prodává se znaky Acura, prémiové značky Hondy.

Konec výroby Hondy NSX každopádně znamená, že druhá generace ani zdaleka není tak úspěšná jako předchůdce. Původní NSX se totiž s různými úpravami vyráběla dlouhých 15 let, mezi lety 1990 a 2005, kdy bylo po celém světě prodáno na 18.685 jejích kusů. To v případě aktuální varianty za pět let produkce bylo prodáno jen asi 2.800 kousků.

Související články

Témata
15. 8. 2021 01:50
Propadák: hmotnost a cena
První NSX vážila 1230 kg, současná 1725 kg. To je rozdíl půl tuny! Cena? První kolem 60 tisíc dolarů, současná 160 tisíc dolarů. Ta nová generace prostě cílové skupině nedává smysl. Sice je tam plno techniky, ale je to těžká mrcha které chybí ikonický, nadčasový vzhled originálu s protaženou siluetou. Ta nová se siluetou moc neliší od současných mnohem levnějších sporťáků, je doslova tuctová.
Avatar - Mokrous
13. 8. 2021 21:52
Re: proč se neprodává?
Ceny těchto vozů pravda neřeším, jelikož je nebudu nikdy kupovat. Ale GTR je opravdu hroznej pojezd. Sice drtivě rychlý, ale jinak očistec. A v ojetým kuse, ve kterým jsem seděl to bylo tuplem peklo. V sedačce se nedalo sedět, jak to bolelo, všude rachot, převodovka škubala a zněla jakoby se měla rozpadnout, diferáky dávaly rány, no děs. Zřejmě to nedokáže ustát ty výkony bez úhony moc dlouho. Pochopitelně nedokážu říct, jak moc zanedbanej byl servis a co všechno mělo za sebou. Ale v horším kostitřasu jsem nejel. Někdo to možná miluje, já bych to nedal ani na neděli. Po 20 km jsem z toho nadšeně utekl.
Avatar - Emel
13. 8. 2021 21:38
Re: proč se neprodává?
Tak hlavně GT-R... nevím jak dneska, ale bejvalo tak o 2M níž... to je úplně jiná cenová. Za tu cenu se mu dalo lecos odpustit (i když jsem slyšel, že se naopak uměl prodražit na servisu).
Avatar - Mokrous
13. 8. 2021 21:13
Re: proč se neprodává?
Já to sledoval celý, ne jen závěr jako na auto.cz.
On by si ho vybral proto, protože to je takovej ostrej analogovej chuligán. Nic víc.
Všechno mezi tím dělá NSX líp. Pro mne jasný vítěz a těch 0,2s z 0-100 mi je zcela u zádele.
Ale znovu se podívej na celý video a poslouchej co říká. A není jedinej. Tohle jsem jen náhodou viděl před pár dny, tak jsem to sem hodil.
13. 8. 2021 21:04
Re: proč se neprodává?
Co vidí Mat jinak? Vždyť v tom testu vyhrálo to stoleté GT-R.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud