Acura NSX: Přes 550 koní a devítistupňová dvouspojka
Honda v roce 2011 oficiálně potvrdila, že má v úmyslu postavit další supersportovní vůz a už v lednu 2012 představila poprvé jeho koncept, jenž dával poměrně jasnou představu o jeho podobě. O rok později se to potvrdilo - evoluce konceptu byla pouze kosmetická a poprvé se ukázal také jeho interiér. Bylo tedy otázkou, jestli vlastně ještě NSX může něčím překvapit.
Jak vidno - může. Zatímco běžně platí, že sériová verze mnohdy i výrazně ubere z agresivity původního konceptu, NSX to vzalo přesně za opačný konec a působí mnohem dravěji, než pečlivě učesané studie. Příď dostala nové světlomety, masku chladiče, nárazník karbonový splitter a kapota pořádné výdechy. Ty doplňují ještě průduchy v předních blatnících.
Výrazně se zvětšily i nasávací otvory, vedoucí k motoru, kvůli kterým přibyly na bocích prolisy, zmohutněly prahy, zvětšilo se zadní křídlo a zcela nový je i zadní nárazník. V jeho spodní části dnes nesmí chybět difuzor, v jehož středu jsou vyvedeny čtyři koncovky výfuku. Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl a je tedy téměř identický s Ferrari 458 Italia, s nímž bude chtít změřit síly.
Srdcem vozu je uprostřed podélně uložený šestiválec, přeplňovaný dvěma turby, zkombinovaný prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky s elektromotorem. Tento agregát roztáčí zadní kola o rozměru 295/30 R 20, zatímco přední kola s obutím 245/30 R 19 uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách. Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně mamutí točivý moment. Sílu agregátu krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech.
V interiéru byl sice víceméně zachován tvar původních sedadel, moderně pojatá palubní deska je však úplně nová. Bohužel zmizel karbon, zato se nešetřilo na kůži a ...stříbrném plastu. Kromě displeje na středovém panelu se nachází obrazovka i v kapličce před řidičem, pod volantem jsou kovová pádla a prostřednictvím ovladače ve spodní části středového panelu lze mimo jiné ovládat Integrated Dynamic System, jenž umožňuje zvolit různé režimy hybridního systému i zbytku vozu v rámci režimů Quiet, Sport, Sport+ a Track. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.