Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura NSX: Přes 550 koní a devítistupňová dvouspojka

Michal Fokt
Diskuze (92)
Honda představila produkční verzi svého nového supersportu NSX. Hybrid se čtyřmi motory vypadá výrazně drsněji, než původní koncept.

Honda v roce 2011 oficiálně potvrdila, že má v úmyslu postavit další supersportovní vůz a už v lednu 2012 představila poprvé jeho koncept, jenž dával poměrně jasnou představu o jeho podobě. O rok později se to potvrdilo - evoluce konceptu byla pouze kosmetická a poprvé se ukázal také jeho interiér. Bylo tedy otázkou, jestli vlastně ještě NSX může něčím překvapit.

Jak vidno - může. Zatímco běžně platí, že sériová verze mnohdy i výrazně ubere z agresivity původního konceptu, NSX to vzalo přesně za opačný konec a působí mnohem dravěji, než pečlivě učesané studie. Příď dostala nové světlomety, masku chladiče, nárazník karbonový splitter a kapota pořádné výdechy. Ty doplňují ještě průduchy v předních blatnících.

Výrazně se zvětšily i nasávací otvory, vedoucí k motoru, kvůli kterým přibyly na bocích prolisy, zmohutněly prahy, zvětšilo se zadní křídlo a zcela nový je i zadní nárazník. V jeho spodní části dnes nesmí chybět difuzor, v jehož středu jsou vyvedeny čtyři koncovky výfuku. Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl a je tedy téměř identický s Ferrari 458 Italia, s nímž bude chtít změřit síly.

Srdcem vozu je uprostřed podélně uložený šestiválec, přeplňovaný dvěma turby, zkombinovaný prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky s elektromotorem. Tento agregát roztáčí zadní kola o rozměru 295/30 R 20, zatímco přední kola s obutím 245/30 R 19 uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách. Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně mamutí točivý moment. Sílu agregátu krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech.

V interiéru byl sice víceméně zachován tvar původních sedadel, moderně pojatá palubní deska je však úplně nová. Bohužel zmizel karbon, zato se nešetřilo na kůži a ...stříbrném plastu. Kromě displeje na středovém panelu se nachází obrazovka i v kapličce před řidičem, pod volantem jsou kovová pádla a prostřednictvím ovladače ve spodní části středového panelu lze mimo jiné ovládat Integrated Dynamic System, jenž umožňuje zvolit různé režimy hybridního systému i zbytku vozu v rámci režimů Quiet, Sport, Sport+ a Track. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (92)
Avatar - TeeJay
14. 1. 2015 17:21
Re: Tleskejme, je to tady
Jenže fór je právě v tom, že jsou absurdně rychlé za pomovi elektriky. Určitě by se tyhle značky postaraly o to, aby byly bývaly i bez ní, ale to, že se top značky rozhodly (a BMW vlastně taky, i když je to jiná liga) u top modelu pro hybrid naznačuje, že to je to, co teď táhne nebo se alespoň předpokládá, že táhnout bude, v nejhorším případě se zařídí, aby to táhlo. >:D

Poměry v diskuzích na téma GT-R neznám, jen komentuji vlastní zkušenost. Že to je jízdně neschopné jsem ovšem neřekl, jen je to lehce za očekáváním. ;-)
Avatar - white label
14. 1. 2015 16:55
Re: Něžný hejt
Na Stelviu ještě nemají troleje pro Priusy a spol. ? ;-)
14. 1. 2015 16:09
Re: Tleskejme, je to tady
P1, LF, 918 se prodavaji, jezto jsou proste absurdne rychle, bez ohledu na elektriku, nebo ne.
Tesla je uplne jina kategorie.
A napsat o GT-R, ze ma tragickou kvalitu jizdy, ze je vlastne ve skutecnosti jizden neschopne a ze nema tip top interier se tu nenosi, bacha abys nemusel nosit cedulku "Je suis TJ" >:D
14. 1. 2015 15:59
Re: Něžný hejt
Tak Prius na Stelviu je opravdu extrem :yes:
Avatar - TeeJay
14. 1. 2015 15:37
Re: Tleskejme, je to tady
Jo, to je opravdu otázka. Ale vzhledem k úspěchu P1, LaFerrari a vlastně i 918 Spyder nebo třeba i blbé Tesly asi zajímá.

Nissan GT-R? Ten je rychlejší než Ferrari jen když je za volantem Tochio Suzuki a kolem něj tým inženýrů. Četl jsem spousty srovnávacích testů a realita je (minimálně na okruhu) zjevně trošku jiná. Navíc GT-R není exotický supersport, má interiér kvalitativně na úrovni Juku a tragickou kvalitu jízdy. Takové auto opravdu zákazníky superaut nezajímá, bez ohledu na to, jak je rychlé. ;-)