reklama


13.1. 2015 Michal Fokt

Acura NSX: Přes 550 koní a devítistupňová dvouspojka

 

Honda představila produkční verzi svého nového supersportu NSX. Hybrid se čtyřmi motory vypadá výrazně drsněji, než původní koncept.

Honda v roce 2011 oficiálně potvrdila, že má v úmyslu postavit další supersportovní vůz a už v lednu 2012 představila poprvé jeho koncept, jenž dával poměrně jasnou představu o jeho podobě. O rok později se to potvrdilo - evoluce konceptu byla pouze kosmetická a poprvé se ukázal také jeho interiér. Bylo tedy otázkou, jestli vlastně ještě NSX může něčím překvapit.

Jak vidno - může. Zatímco běžně platí, že sériová verze mnohdy i výrazně ubere z agresivity původního konceptu, NSX to vzalo přesně za opačný konec a působí mnohem dravěji, než pečlivě učesané studie. Příď dostala nové světlomety, masku chladiče, nárazník karbonový splitter a kapota pořádné výdechy. Ty doplňují ještě průduchy v předních blatnících.

Výrazně se zvětšily i nasávací otvory, vedoucí k motoru, kvůli kterým přibyly na bocích prolisy, zmohutněly prahy, zvětšilo se zadní křídlo a zcela nový je i zadní nárazník. V jeho spodní části dnes nesmí chybět difuzor, v jehož středu jsou vyvedeny čtyři koncovky výfuku. Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl a je tedy téměř identický s Ferrari 458 Italia, s nímž bude chtít změřit síly.

Srdcem vozu je uprostřed podélně uložený šestiválec, přeplňovaný dvěma turby, zkombinovaný prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky s elektromotorem. Tento agregát roztáčí zadní kola o rozměru 295/30 R 20, zatímco přední kola s obutím 245/30 R 19 uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách. Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně mamutí točivý moment. Sílu agregátu krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech.

V interiéru byl sice víceméně zachován tvar původních sedadel, moderně pojatá palubní deska je však úplně nová. Bohužel zmizel karbon, zato se nešetřilo na kůži a ...stříbrném plastu. Kromě displeje na středovém panelu se nachází obrazovka i v kapličce před řidičem, pod volantem jsou kovová pádla a prostřednictvím ovladače ve spodní části středového panelu lze mimo jiné ovládat Integrated Dynamic System, jenž umožňuje zvolit různé režimy hybridního systému i zbytku vozu v rámci režimů Quiet, Sport, Sport+ a Track. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Sobotka odvolá ministra průmyslu a obchodu Mládka Sobotka odvolá ministra průmyslu a obchodu Mládka

Jan Mládek (ČSSD) odejde na konci února z čela…

Stát si vyšlápl na další dvě nelegální zahraniční hazardní firmy Stát si vyšlápl na další dvě nelegální zahraniční hazardní firmy

Stát spustil další správní řízení s provozovatelem…

Svět má rekordní zájem o zbraně, radují se hlavně USA a Rusko Svět má rekordní zájem o zbraně, radují se hlavně USA a Rusko

Celosvětový vývoz zbraní dosáhl loni největšího objemu od…

Dráhy koupí nové motoráky pro Kladno, na trati by se měly objevit už za dva roky Dráhy koupí nové motoráky pro Kladno, na trati by se měly objevit už za dva roky

České dráhy budou po delší době investovat do motorových…

 
 

Přidat názorDiskuse: Acura NSX: Přes 550 koní a devítistupňová…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Acura NSX končí, nástupce zatím neznámý Acura NSX končí, nástupce zatím neznámý

Acura/Honda NSX oficiálně potvrdila, že nejdražší…

 



 
Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Dnes 14:59

Zatím nepojmenovaná značka bude zpočátku uvedena v Číně, aby postupně následovala i na další trhy. Zatím se počítá s dvěma modely.




Blesk.cz

Ztracenou fenku June její majitelé našli: 5 dní žila s bezdomovcem

Ztracenou fenku June její majitelé našli: 5 dní žila…

Obrovský pocit štěstí zažili majitelé fenky bullteriera June, která se po dlouhých pěti dnech vrátila zase domů.…

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí blíží 100 %

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí…

Oproti železničním tratím jsou na tom dálnice lépe Nejhorší je signál z Prahy na Lovosice a z Hulína do…

 

iSport.cz

Pöpperle stihne start play off. Za BLACK OUT dostal trest na tři zápasy

Pöpperle stihne start play off. Za BLACK OUT dostal…

Brankář Sparty Tomáš Pöpperle dostal třízápasový trest za píchnutí brněnského útočníka Leoše Čermáka hokejkou v…

Federer v Praze lákal na Laver Cup: Žádná exhibice, ale tvrdý turnaj

Federer v Praze lákal na Laver Cup: Žádná exhibice,…

Takovouto personu nepotkáte v Praze každý den! Do českého hlavního města zavítal v pondělí nejlepší tenista…

 

Reflex.cz

Vznikne v Evropě nový nezávislý stát? Faerské ostrovy uspořádají referendum o ústavě

Vznikne v Evropě nový nezávislý stát? Faerské…

Zatímco většina Skotů v září 2014 v referendu o nezávislosti odmítla odchod z Velké Británie, tak Katalánci se…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama