Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda prodává první VTEC Turbo. Má 150 k a 203 N.m

Michal Fokt
Diskuze (0)
Prvním přeplňovaným motorem VTEC, který lze koupit, se překvapivě stala patnáctistovka pro novou generaci japonského MPV Step WGN.

Všichni už netrpělivě očekáváme letní zahájení prodeje Hondy Civic Type R, která má ukázat plný potenciál nové generace motorů této značky, vybavených poprvé (mimo Japonsko) turbodmychadlem. Sportovní motor 2.0 DOHC VTEC Turbo s 310 koňmi a 400 N.m ale není první, který foukaný VTEC dostává, předběhl ho o půl litru menší čtyřválec, jenž právě debutuje v nejnovějším vydání sedmimístného japonského MPV Step WGN.

Honda se u motoru pro rodinné auto zaměřila na sílu v nízkých otáčkách a díky malé turbíně s rychlými reakcemi se maximální hodnoty "válí" v nižších sférách obvyklého "hondího" spektra, což asi potěší majitele auta, méně však jádro skalních příznivců. Motor 1.5 VTEC Turbo disponuje 110 kW při 5500 otáčkách a maximum točivého momentu 203 N.m neklesá mezi 1500-5000/min. Honda slibuje o poznání lepší dynamiku, než u dosavadního dvoulitru se stejným výkonem a 190 N.m, menší spotřebu a tišší běh. Kombinuje se pouze s převodovkou CVT a lze jej mít s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Lze očekávat, že se motor v této specifikaci objeví později také v modelu Civic.

Pokud jde o auto, v němž se představuje, jedná se o velkoprostorový model Step WGN, jenž je nedílnou součástí nabídky Hondy v Japonsku téměř dvě dekády a po celou dobu si drží charakteristické hranaté tvary. Výjimkou není ani přicházející pátá generace, která k ostře řezaným bokům a vytaženým blatníkům přidává aktuální příď Flying H. Možná vás překvapí asymetrické řešení zadního levého rohu, které má poukazovat na existenci dveří "Waku Waku Gate". Ty, podobně jako TwinDoor u minulého Superbu, umožňují dostat se do kufru dvěma způsoby - buď klasicky vyklopením pátých dveří vzhůru nebo otevřením jejich levého křídla stranou.

Interiér se patrně inspiroval skandinávskou jednoduchostí, palubní deska je prostá obvyklých hondích výstřelků, vše je pečlivě "uklizeno" a zarovnáno, štít s digitálním rychloměrem na horním okraji se ovšem už patrně stal markantou vozů s kmitajícím H ve znaku. Vůz komfortně převeze šest pasažérů, v případě potřeby sedm.

Michal Fokt
Diskuze (0)