Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda reaguje na krizi, v Británii propustí na 800 lidí

David Bureš
Diskuze (24)
Japonská automobilka ve Velké Británii vyrábí auta od roku 1992, poprvé od zahájení výroby tu bude propouštět.

Honda reaguje na sníženou poptávku po jejích vozech v Evropě tím, že propustí na 800 zaměstnanců ve své britské továrně Swindon. Snížení stavů bude zahájeno ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Ve Swindonu se v současnosti vyrábějí motory a modely Civic, CR-V a Jazz. Od roku 2014 tu bude vznikat i nový Civic kombi a sportovní verze Civic Type-R. Plány na propouštění nemají nijak ohrozit plánovanou výrobu těchto variant Civicu.

Honda ve svém britském závodu bude propouštět jak dělníky z výroby, tak pracovníky z kanceláří. Aktuálně japonská automobilka ve Swindonu zaměstnává okolo 3.500 lidí.

Během loňského roku bylo v továrně Hondy na jihozápadě Anglie vyrobeno 165.607 automobilů. To je výrazně méně proti rekordnímu roku 2008, kdy zde vzniklo rekordních 230.423 vozů.

Výrobní kapacita závodu přitom činí 250.000 aut ročně, což naznačuje, že továrna trpí nadbytečnou kapacitou. Swindon je využit na 66 procent své kapacity, podle odborníků je přitom automobilová továrna zisková až při 75% až 80% využití své kapacity.

Podle Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA) prodeje Hondy na starém kontinentu za prvních jedenáct měsíců roku 2012 meziročně klesly o šest procent na 131.348 prodaných aut. Počet prodaných aut v regionu se za toto období meziročně snížil o sedm procent.

Honda svým rozhodnutím následuje ostatní automobilky, které kvůli prodejní krizi v Evropě propouští své zaměstnance a omezují výrobu. Propouštět bude Ford, Opel či koncern PSA Peugeot-Citroën. Výrobu loni na podzim kvůli nižšímu zájmu zákazníků omezila také evropská jednička v prodejích, značka Volkswagen.

David Bureš
Diskuze (24)
14. 1. 2013 17:22
Re: Propouštěli by i bez krize.
to topper: Na to, že vaříš z vody, tak si v diskuzi docela sebejistý, jako by si měl info přímo od vedení Hondy nebo v ní přímo stál! Tak za prvé, Honda jako taková nikdy nepatřila k prodejním trhákům tady v EU a ani patřit nikdy nebude! Např. v USA a Japan patří na absolutní špici jak v prodejích tak i v kradení,odbobně jako je tady na tom koncern. Takže momentálně H postrádá sportovní modely, ale pouze díky EU,které zařízlo více modelů.. Takže jak napsal Mino, na Type R se čeka, Nsx je okrajová Hi-tech záležitost pro pár vyvolených, ale taky bude a Acco podle všeho bude taky pokračovat v 9. generaci.
14. 1. 2013 14:08
Re: Propouštěli by i bez krize.
Nezačínej zase s tím TT, když o tom moc nevíš. V předchozí debatě ses nějak odmlčel.
Avatar - white label
14. 1. 2013 14:04
Re: Propouštěli by i bez krize.
Samozřejmě jsem nesrovnával Corrado z konce 80tých let s aktuálním Civicem. Dal jsem to jako příklad, že ani aerodynamický prvek nemusí nutně hyzdit auto a přesto plní svou funkci.
A kolik zákazníků dá přednost mírně rozdílné hodnotě cx, před zásadnějším rozdílem ve vzhledu?
Corrado v originálním stavu je stále krásné auto, ale to i takový Civic 5.g. z počátku 90tých let vypadá (taky, pokud je v původním stavu) na svoje roky dobře, a to tak dobře, jak dobře (podle mě) 9.g. nikdy vypadat nebude. ;-)

Ani ve vysunuté poloze to nevypadalo jako "bradavice":
[odkaz]
A tohle další komentář nepotřebuje:
[odkaz]

P.S. Jak píše MT, TTéčko už se tu řešilo podrobněji a z této diskuze si nakonec raději vycouval... ;-)
14. 1. 2013 13:37
Re: Propouštěli by i bez krize.
Ty ho asi moc neznáš, co? Jinak by ses ním nepouštěl do sebevražedné diskuze. Žvaní (resp. píše), jenom aby žvanil.....prázdná hlava nejvíc duní.
14. 1. 2013 10:15
Re: Propouštěli by i bez krize.
Tvrzeni, ze dalsi generace Accordu nebude je spekulace. Dozvime se to az ve chvili, kdy se rozhodne co se stane a s nastupcem dnesnich Acur TSX (evropsky Accord) a TL.