Honda Ridgeline 2017: Všechno je jinak
I v Evropě jsme si už všimli, že Honda nezřídka nevyrábí taková auta, jaká zákazníci chtějí, ale taková, jaká si myslí, že by zákazníci měli chtít. Jenže takový experiment jí vyjde jen málokdy a výjimkou nebyl ani americký pick-up Ridgeline. Sázel na (relativně) kompaktní rozměry, několik chytrých nápadů konstrukčních nápadů a vytříbené chování na silnici, jenže málo toho utáhl, nebyl moc do terénu a měl malou ložnou plochu. Výsledek? Mizivé prodeje a nebýt toho, že vznikl poměrně jednoduše a levně z SUV Pilot, už by byl dávno minulostí.
Ale dostal druhou šanci a tentokrát se zná, že vývojáři respektovali požadavky uživatelů midsize SUV. Ridgeline sice opět vychází z (nového) SUV Pilot, ale má nejprostornější kabinu i ložnou plochu ve třídě, pod její podlahou zůstal obrovský úložný prostor, přibyl moderní pohon všech kol i-VTM4 s vektorováním točivého momentu, konečně disponuje šestistupňovým automatem a moderní palubní deskou. Variabilitu interiéru navíc zvyšují „Magic Seats“ sedadla s výklopnými sedáky a opravu velká spousta úložných prostorů.
I nadále by měl vynikat jízdními vlastnostmi a díky přímovstřikovému atmosférickém V6 3.5 i-VTEC Earth Dreams i spotřebou. Kontroverzi nebude vyvolávat ani jeho design, jenž byl doposud poněkud… bipolární, Ridgeline II je vzhledově usedlý a nenápadný, avšak se současnými pro značku typickými markantami. Tak tentokrát snad bude mít úspěch, do prodeje se dostane koncem jara.