Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford chce v Evropě přejít výhradně na elektrický pohon. A nečekaně brzo

David Bureš
Diskuze (164)

Další značka oznámila plán přechodu na čistě elektrický pohon. Po Smartu a Jaguaru, který plán oznámil tento týden, něco takového chystá také Ford. Ale jen v Evropě.

Elektrifikace je trend, kterému se v následujících letech nevyhneme. Podle všeho se do budoucna stane dominantním, a tak se tomu jednotliví výrobci už přizpůsobují. Nejnověji Ford oznámil, že připravuje přechod celého svého evropského portfolia osobních vozů na elektrický pohon.

A je to poměrně agresivní závazek. Ford oznámil, že k polovině roku 2026 budou všechny modely z jeho evropské nabídky osobních vozů schopny bezemisní jízdy, nabídnou tedy verzi s čistě elektrickým, nebo plug-in hybridním pohonem. Do roku 2030 pak bude evropské portfolio osobních vozů americké značky již 100% elektrické.

Dnes přitom Ford nabízí na starém kontinentu jediný osobní elektromobil, letos spouští evropské dodávky elektrického crossoveru Mustang Mach-E.

Plány jsou součástí masivní elektrifikace Fordu v celosvětovém měřítku. Do roku 2025 automobilka v této souvislosti proinvestuje nejméně 22 miliard dolarů, v přepočtu přibližně 470 mld. Kč, což je téměř dvakrát víc než jeho dřívější závazek.

V rámci těchto investic automobilka přebuduje svoji továrnu v německém Kolíně nad Rýnem na výrobu elektromobilů. Díky investici ve výši jedné miliardy dolarů (asi 22 miliard korun) tu od roku 2023 začne vznikat první velkosériový v Evropě vyráběný a pro Evropu určený osobní elektromobil značky. Vzniká ve spolupráci Fordu s Volkswagenem, když využije jeho elektrickou platformu MEB. Do budoucna se přitom zvažuje, že jej v Kolíně doplní ještě jeden elektromobil.

Ford se přitom nevyhne ani elektrifikaci v oblasti užitkových vozidel, které na elektrický pohon přecházejí pomaleji než osobní automobily. Všechny užitkové vozy Fordu tak podle této strategie budou poháněny čistě elektrickým nebo plug-in hybridním ústrojím již v roce 2024, přičemž automobilka předpokládá, že v roce 2030 budou tyto varianty tvořit dvě třetiny jejího celkového prodejního objemu užitkových vozů na evropském trhu.

Oblasti užitkových vozidel je pro automobilku klíčová, už jen proto, že loni byla pošesté v řadě nejprodávanější značkou užitkových vozidel v Evropě. Investice se přitom netýkají jen vývoje elektrifikovaných dodávek, ale také služeb a dalších produktů. Ford spolupracuje s řadou přestavbářských společností a nově i s konkurenčním Volkswagenem.

V rámci oznámené aliance bude vyvinut společný nástupce dnešního Fordu Ranger a Volkswagenu Amarok, do budoucna budou svoji techniku sdílet i kompaktní dodávky VW Caddy a Ford Transit Connect, stejně jako střední dodávky Volkswagen Transporter a Ford Transit Custom.

Ford je přitom už několikátou značkou, která chystá přechod výhradně na elektrický pohon. Už od roku 2019 nabízí výhradně elektroauta výrobce miniaut Smart, tento týden pak oznámil Jaguar, že se stane čistě elektrickou značkou od roku 2025. Takový přechod plánuje také Volvo, a to nejpozději v roce 2030.

David Bureš
Diskuze (164)

Doporučujeme

Avatar - Sumi2000
22. 2. 2021 23:22
Elektromobily nikdo nechce
FORD se zbláznil, podobně jako Jaguar a Land Rover.. To si koupí pár Elektro magorů a jinak nikdo. To budou dotovat donekonečna? S tím legračním odjezdem? Potřebuji jet 1000 km na hory nebo k moři bez tankování.. A určitě ne elektrické autíčko :no: ;-)
Avatar - Sumi2000
22. 2. 2021 23:17
Re: Príslovie
:yes: to je dobrý :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2021 23:16
Re: sak jo
Neschopní mantáci který neumí vyrobit jediný pořádný osobák, na kterém by neprodělali gatě a žijou z F řady pikapů a Mustangu, což je sakra málo si nic jinýho než smajlíky nezaslouží.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2021 21:14
Re: Príslovie
Myslíš tetičku Hamunu? :D Já vím, že ho to štve, ale to sloučení těch dvou profilů je fakt záhada :D
18. 2. 2021 19:12
Re: sak jo
Toyota / Lexus.