Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda má nového šéfa. Dosud vedl její vývoj a nebrání se aliancím s jinými automobilkami

David Bureš David Bureš 22. 2. 2021 • 05:24
63
1
Zobrazit náhledy (63)
Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“

Nový Šéf Hondy je dlouholetým zaměstnancem japonské automobilky, nastoupil do ní již v roce 1987. Aktuálně vedl její vývoj.

Honda hlásí změnu ve svém vedení. Novým šéfem této druhé největší japonské automobilky se stává Tošihiro Mibe, dosavadní vedoucí vývoje. Na postu generálního ředitele střídá Takahira Hačiga, který Hondě šéfoval zhruba šest let. Ke změně ve vedení oficiálně dojde k 1. dubnu letošního roku.

Nový šéf japonské automobilky je jejím dlouholetým zaměstnancem. Do Hondy nastoupil už v roce 1987, přičemž v průběhu let vystřídal různé posty v oddělení výzkumu a vývoje, primárně se týkající pohonných jednotek. Od roku 2019 se dokonce stal šéfem vývoje Hondy, od loňska rovněž působil jako vrchní ředitel.

Mibe je podle všeho ideálním kandidátem do dnešní doby, která se ubírá k elektrickému pohonu. Právě pod jeho vedením vznikl elektromobil Honda e, oceňovány jsou i jeho zkušenosti v oblasti „zelené“ techniky a energie. Navíc je považován za člověka, který se nebojí změn, což se v dnešním, rychle se měnícím světě, může hodit. „Je to dobrá příležitost pro Hondu zrychlit elektrifikaci,“ říká o novém šéfovi Hondy japonský analytik Takaki Nakaniši.

Možné změny v automobilce ostatně naznačila i Mibova slova během tiskové konference k jeho novému angažmá. „Bez váhání bychom uvažovali o možném využití externího pohledu nebo potenciálních aliancí,“ uvedl Mibe.

Honda léta patřila za automobilku, která si ráda vyvíjí veškerou techniku sama, nová elektronická doba ale ukazuje, že tradiční výrobci aut v některých oblastech zkrátka už nestíhají. Konkrétně v oblasti infotainmentu mají dnes náskok technologičtí giganti, v oblasti elektrického pohonu zase mladé firmy, mezi něž se pořád řadí třeba Tesla.

Honda se tak nově už nebrání spolupráci s takovými firmami, kterou by mohla doplnit aktuální alianci s General Motors. S americkým koncernem japonská značka chystá společné modely pro severoamerický trh a společně vyvíjí techniku pro bateriové elektromobily a vodíková auta.

Právě už pod vedením stávajícího generálního ředitele se Honda vydala novou cestou, ostatně nic jiného jí ani nezbývalo. Postupně tak třeba urychlila plány na elektrifikaci evropské nabídky. Aktuálně se počítá s tím, že do roku 2022 budou v Evropě veškeré klíčové modely značky nějakým způsobem elektrifikované. I celosvětově pak do roku 2030 mají dvě třetiny prodejů Hondy tvořit „ekologická“ auta, mezi něž Honda řadí modely na elektřinu, s plug-in hybridním pohonem nebo vodíkovými články.

Hačigo také zjednodušil vývojový proces, když v některých oblastech spolupracuje automobilová divize Hondy s tou motocyklovou. A navíc snižoval náklady, zjednodušením nabídky nebo konsolidací výroby. Japonská automobilka v rámci tohoto plánu třeba letos uzavře svoji továrnu v britském Swindonu. Také ale ukončil účast značky ve Formuli 1, respektive dodávku pohonných agregátů, když její výrobu motorů nově převezme stáj Red Bull.

Nový generální ředitel tak podle všeho bude pokračovat už v nastoleném směru, který může dále urychlit.

Související články

Témata
22. 2. 2021 17:58
Historie se opakuje, ale jinak
Podobně, jako při odchodu pana Hondy do důchodu ho jako technického ředitele nahradil dlouholetý vývojář - motorář, který se mimo jiné zasloužil o splnění touhy pana Hondy = vitězství Hondy v F1 a také o prolomení emisních barier do trhů USA (proto Honda jako první značka dovážela do USA), tak nyní opět vývojář - motorář vstupuje na pozici hlavního šéfa.

Tenkrát ovšem měla Honda strukturu "hrábě": jeden technický šéf a jeden ekonomický šéf a pod nimi nastejno postavená dílčí oddělení. Vedení vědělo o každém zaměstnanci, co v něm je a co fabrice přináší, a to byl také důvod, proč se řadový, ale vynikající, vývojář stal vrchním technickým šéfem.

Jak je to dnes? Nevím. Ale určitě je dnes doba jiná v tom, že se začíná s rušením továren - protože každý zaměstnanec je přeci náklad, tak v zájmu snížení nákladů musí s kola ven.

Když však vzpomeneme na pana Marchionneho, který vytáhl Fiat ze zrát do zisku, tak se taky v zájmu snížení nákladů měla zavřít automobilka na Sicílii. A on si spočetl, že samotná montáž auťáků tvoří 6-7 % veškerých nákladů. A sáhl proto na strukturu managementu. To, že se pak s odstupem doby přeci jenom zavřela, to je už druhá - nepochopitelně odlišná a smutná - fáze Marchionneho působení. Neznáme však pozadí, a tak nenadávejme a dopřejme mu lehké spočinutí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud