Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Ženevě 2008

Vitek
Diskuze (1)
Letošní Ženeva se stala místem světové premiéry osmé generace Hondy Accord. Ta přichází ve dvou karosářských variantách, jako sedan a kombi Tourer.

Accord/Accord Tourer

Sedan je delší, širší a nižší a má větší rozvor, kombi se naopak zmenšilo na délku i rozvorem, zatímco šířka je větší než u předchůdce a výška menší. V řeči čísel to znamená rozměry 4725 x 1840 x 1440 mm a rozvor 2705 mm u sedanu, zatímco kombi má při stejném rozvoru míry 4740 x 1840 x 1470 mm.

Karoserie obou variant je agresivnější a sportovnější než u současné sedmé generace, přitom si ale zachovává její základní stylistické rysy. U sedanu došlo je zvětšení zavazadlového prostoru na 467 l, kombi je naopak se svými celkovými 448 litry výrazně menší, což souvisí i s jeho orientací spíše na lifestylové, než užitkové kombi.

Výraznou změnou prošel také interiér, jenž je též výrazně sportovnější a provedený z citelně hodnotnějších materiálů.

Naopak nijak radikálními změnami neprošla paleta pohonných jednotek. Stále jsou v nabídce tři motorizace, dva benzinové motory a jeden turbodiesel. Základní zážehový dvoulitr má jen o 1 kW a 2 Nm lepší parametry, tedy 115 kW a 192 Nm, výrazněji ale poskočil čtyřválec 2.4 i-VTEC. Jeho výkon nyní dosahuje rovných 200 koní (147 kW, +10 kW) a točivý moment vzrostl na 233 Nm (+10 Nm).

Vyhlášený turbodiesel 2.2 i-CTDi byl velmi důkladně přepracován. Změnil označení na i-DTEC, dostal piezoelektrické ovládání vstřikovačů a filtr pevných částic. Jeho výkon vzrostl opět o 10 koní na rovných 150 (110 kW), zatímco točivý moment se zvýšil o 10 Nm na 350 Nm. Všechny motory již nyní splňují emisní normu Euro 5.

Podvozek obou variant tvoří vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu pětiprvek, tlumiče pracují v závislosti na jízdních podmínkách ve dvou režimech a posilovač řízení napovídá řidiči, jak zvládat krizové situace. Těžiště vozu bylo sníženo a automobilka slibuje i vylepšené řízení.

CR-Z

Koncept malého sportovního kupé od Hondy patřil bezpochyby k nejatraktivnějším novinkám výstavy, jeho tvary připomínající kultovní CRX ale nejsou jedinou specialitou této studie. Honda se totiž netají tím, že CR-Z postavený na 19“ kolech poslouží jako základ pro sériový model, který si bude dělat ambice být prvním sportovním kupé s hybridním pohonem, které poskytne skutečný požitek z jízdy, což se dosud hybridům vůbec nedaří.

Reálný vůz by se měl na trhu objevit nejpozději na začátku roku 2010.

FCX Clarity

Honda se velmi intenzivně pustila do vývoje vodíkových vozů a zatímco první generace modelu FCX nebyla zrovna autem, které byste si asi chtěli koupit, našlo se o ni pár zájemců i z řad běžných zákazníků, jimž jej Honda nabízela formou leasingu. Ovšem druhá generace FCX s přídomkem Clarity, která už je opět zcela připravena k malosériové výrobě, to je jiné kafe. Jde o luxusní vůz střední třídy s rozměry 4835 x 1845 x 1470 mm, jehož speciální techniku prozrazuje pouze záměrně specifický design. Světovou premiéru měl tento pouze 1625 kg vůz koncem loňského roku na autosalonu v Los Angeles a my jej můžeme poprvé vidět v Evropě nyní. Jeho elektromotor disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 256 Nm a je schopen maximální rychlosti až 160 km/h. Palivová nádrž vozu pojme 171 l stlačeného vodíku.

A_cz


Vitek
Diskuze (1)
16. 4. 2008 19:17
vivat Honda
cr-z a fcx fakt bomba, teď už jen do série.. tleskám