Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Husqvarna a její motokrosové stroje pro modelový rok 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Husqvarna představuje svou řadu dvoutaktních a čtyřtaktních motokrosových motocyklů v provedení pro modelový rok 2017.

Husqvarna pro modelový rok 2017 zapracovala na celé řadě motokrosových strojů, kterou v případě dvoutaktů zastupují modely TC 85, TC 125 a TC 250, zatímco čtyřtakty nesou označení FC 250, FC 350 a FC 450, které samozřejmě odhaluje objem jejich motorů.

Novinkami společnými pro celou řadu s výjimkou nejmenší TC 85 jsou mimo jiné přední vidlice WP AER 48, která je lehčí a pevnější než současné vidlice stejné značky, CNC obráběný třílůžkové svorky na přední vidlici, třídílný kompozitní pomocný rám pod sedlem, jehož hmotnost je pouhých 1,4 kg a DID ráfky z lehkých slitin s CNC obráběnými náboji.

Představení nejnovější podoby svých motokrosových motorek po odhalení společných prvků pak Husqvarna zahajuje u dvoutaktů, kde byla největší pozornost věnována nejvýkonnějšímu modelu TC 250, který byl pro modelový rok 2017 kompletně přepracován.

Nová Husqvarna TC 250 disponuje novým chrom-molybdenovým ocelovým rámem, který doplňuje v zadní části již zmiňovaný pomocný rám z kompozitních materiálů. Srdcem stroje je přepracovaný dvoutaktní jednoválec o objemu 249 cm3 s vrtáním 66,4 mm a zdvihem 72 mm, který dostal kompaktnější výfukový systém a roztáčí zadní kolo prostřednictvím pětistupňové převodovky.

Přední upside-down vidlici WP AER 48, snižující hmotnost o 1,6 kg oproti letošnímu provedení, doplňuje u dvěstepadesátky zadní odpružení WP DCC. Zdvihy odpružení uvádí Husqvarna vpředu 310 mm a vzadu 300 mm. Brzdový systém využívá vpředu dvoupístkový plovoucí třmen Brembo v kombinaci s kotoučem o průměru 260 mm, zatímco vzadu je jednopístkový třmen a 220 mm kotouč.

Husqvarna TC 250 má rozvor kol 1485 mm, který se díky stavitelné geometrii může prodloužit nebo zkrátit o 10 mm. Úhel hlavy řízení je 63,9 stupně. Cílem všech provedených změn bylo dosažení snížení hmotnosti a její další centralizace pro dosažení ještě lepší ovladatelnosti stroje v terénu.

V případě modelu TC 125 je jako novinka vedle přední vidlice WP AER 48 uváděn karburátor Mikuni TMX 38 mm a hydraulická spojka Magura. Nejmenší dvoutakt TC 85 se pak pro modelový rok 2017 dočkal nového barevného provedení, které jej přibližuje větším sourozencům.

Čtyřtaktní motokrosové Husqvarny se zásadní generační proměny dočkaly již před modelovým rokem 2016 a pro ten následující nastupují jen dílčí vylepšení. Nejzásadnější z nich představuje nová kontrola trakce a systém řízení motoru Keihin, který je navržen tak, aby zpracovával data ještě rychleji.

Systém řízení motoru analyzuje vstupní data z otočení plynové rukojeti, škrtící klapky a zvyšujících se otáček motoru a podle toho upravuje funkci kontroly trakce, aby minimalizoval protáčení zadního kola. Jezdec má k dispozici několik map motoru, mezi nimiž může přepínat za pomoci ovladače na řidítkách.

Výfukové systémy čtyřtaktů mají vynikat svou nízkou hmotností a samozřejmostí je pro ně splnění hlukových limitů FIM pro použití při motokrosových závodech. Všechny čtyřtakty pak ještě spojuje standardně dodávaný elektrický startér, který je spojen s lehkou Li-Ion baterií.

Motokrosové Husqvarny modelového roku 2017 budou podle oficiálních materiálů celosvětově dostupné u oficiálních prodejců značky od letošního června.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
13. 5. 2016 10:46
supr
tak těm fandím!