Hvězdná plejáda Subaru

Prezentace klienta
Diskuze (0)
Za více než 60 let se ze Subaru stal globální hráč a fenomén na poli osobních automobilů s pohonem všech kol. Velké oblibě se vozy japonské značky těší i na náročném českém trhu.

Historie japonské značky Subaru sahá až do poloviny minulého století, kdy byly položeny základy mateřského koncernu Fuji Heavy Industries. Již v roce 1954 se představil prototyp osobního vozu s názvem P-1. Opravdovým přelomem nejen pro automobilku, ale i celé Japonsko se 3. března 1958 stala premiéra modelu s označením 360.

Tento necelé 3 metry dlouhý automobil se vzduchem chlazeným dvoudobým motorem o objemu pouhých 356 cm3 vznikl jako odpověď na legislativní iniciativu tamní vlády, jež v rámci vlny motorizování země po 2. světové válce dala vzniknout tzv. kei cars, tedy velmi malým autům s ještě menšími motory. Během více než 12 let produkce se představily různé varianty od dvoudveřové verze přes kombi nebo kabriolet (respektive provedení s jedním párem dveří a plátěným středem střechy) až po sportovní modely. Celkem se Subaru 360 prodalo 392 000 kusů, čímž se vůz zařadil mezi nejpopulárnější kei cary v historii. Na jeho základech vyrostla i dodávka Sambar.

V roce 1966 přišel na trh model 1000, první kompaktní subaru s motorem typu boxer s protiběžnými písty. Dalším přelomovým vozem se souhvězdím Plejád ve znaku se stal typ Leone, respektive provedení 4WD Station Wagon (1972), které zbořilo tradici pohonu všech kol pouze u off-roadů. Zákazníci si oblíbili univerzálnost spojenou s kompaktními rozměry a nadprůměrnými jízdními vlastnostmi, díky čemuž se ze Subaru Leone stala světově nejprodávanější čtyřkolka své doby.

V 80. letech byla subaru s pohonem všech kol již zavedenou značkou. Čtyřkolka se dostala i do nového modelu Justy, což u vozu s délkou 3700 mm byla dosud nevídaná věc. Tři roky po představení (1987) dostal tento subkompakt jako vůbec první auto na světě elektronicky ovládanou bezestupňovou převodovku e-CVT. Začátkem roku 1989 přišla na svět řada Legacy, již najdeme v nabídce dodnes. V rámci přípravy závodních speciálů vznikla v této době divize Subaru Tecnica International, kterou známe pod zkratkou STI.

První plod práce tohoto oddělení představovala Impreza WRX STI, která již půl roku po svém debutu ve WRC vyhrála v červnu 1994 Rallye Akropolis. V říjnu 1993 absolvoval premiéru první model Outback, zakladatel kategorie zvýšených a oplastovaných kombi, jejichž popularita nezanikla ani v současné mánii SUV. O čtyři roky později vznikla první generace modelu Forester.

Začátek nového tisíciletí se nesl v duchu představení druhé generace řady Impreza, která v té době již patřila mezi soutěžní legendy motoristického sportu. U fanoušků se velké oblibě těší i civilní provedení WRX STI s přeplňovaným čtyřválcovým boxerem a aktivním mezinápravovým diferenciálem. Druhá generace modelu Forester, označovaná jako crossover-SUV, jež spojuje to nejlepší z obou světů, dostala na vybraných trzích také ostré provedení STI.

V půlce roku 2003 se veřejnosti ukázalo nové Subaru Legacy, po stránce designu velmi atraktivní vůz, za kterým se otočíte i dnes. Následoval ho sourozenec Outback, který se bez problémů etabloval i na jinak náročném evropském trhu. O čtyři léta později ukázala značka nový plochý vznětový čtyřválec, jenž je dosud jediným podobně koncipovaným motorem na světě.

Jednou z největších novinek dalších let je Subaru XV, postavené na základech americké verze modelu Impreza. Crossover se vším všudy patří mezi stěžejní modely značky nejen v Evropě. Zapomenout ovšem nesmíme ani na kupé BRZ s pohonem zadních kol a dvoulitrovým čtyřválcovým boxerem, které patří mezi hrstku opravdu zábavných dostupných aut na našem trhu.

V současné době se Subaru veze na vlně obměny řady Legacy/Outback nebo implementace systému EyeSight do svých modelů.

Časová osa
Červenec 1953 Založeni Fuji Heavy Industries
Únor 1954 Prototyp sedanu P-1
Březen 1958 Premiéra Subaru 360
Únor 1961 Subaru Sambar
Květen 1966 Subaru 1000 s motorem typu boxer
Září 1972 Subaru Leone 4WD Station Wagon – první subaru s pohonem všech kol
Únor 1987 Subaru Justy s převodovkou e-CVT
Duben 1988 Založeni divize Subaru Tecnica International (STI)
Únor 1989 1. generace Subaru Legacy
Listopad 1992 1.generace Subaru Impreza
Červen 1994 První výhra Subaru WRX STI ve WRC (Rallye Akropolis)
Říjen 1996 Představeni Legacy Outback
Únor 1997 1. generace Subaru Forester
Srpen 2000 2. generace Subaru Impreza
Únor 2002 2. generace Subaru Forester
Květen 2003 Premiéra modelů Legacy a Legacy Outback
Květen 2006 Motor 2.5T vyhrává v anketě Motor roku
Květen 2006 System SI-Drive s režimy Intelligent, Sport a Sport Sharp
Březen 2007 Premiéra motoru Boxer diesel – ojediněle jednotky svého druhu na celém světě
Červen 2007 3. generace Subaru Impreza
Prosinec 2007 3. generace Subaru Forester
Květen 2009 5. generace Subaru Legacy a 4. generace modelu Outback
Září 2011 Premiéra Subaru XV ve Frankfurtu
Únor 2012 40. výročí pohonu všech kol u značky Subaru
Únor 2012 Představeni modelu BRZ v Japonsku
Červenec 2013 60. výročí založeni Fuji Heavy Industries
Březen 2014 Evropská premiéra Subaru WRX STI

Prezentace klienta
Diskuze (0)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly