Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a Kia zaplatí 395 milionů dolarů za špatně udané hodnoty spotřeby

Jakub Kraus
Diskuze (47)
Hyundai a Kia se dohodly s majiteli vozů na finančním vyrovnání kvůli žalobě na přehnaně dobré hodnoty spotřeby paliva.

Aféra se špatně definovanými hodnotami průměrné spotřeby modelů značek Hyundai a Kia v USA se pomalu uzavírá. Přehnaně pozitivní udávané hodnoty spotřeby přijdou tyto korejské výrobce na 395 milionů dolarů (v přepočtu téměř osm miliard korun). Vyřešení sporu tak přichází rok po přiznání automobilek.

Koncem roku 2012 se po odhaleních americké agentury pro ochranu životního prostředí (EPA), že třináct modelů má špatnou udávanou spotřebu, automobilky přiznaly ke zlepšení hodnot spotřeby o 1 mpg (míli na galon) u některých vozů. Vyrovnání se nakonec týká kolem 600 tisíc vozů Hyundai a 300 tisíc vozů Kia modelových let 2011 až 2013.

Celkových 395 milionů dolarů (Hyundai 210 a Kia 185 milionů) se tak rozdělí mezi všechny poškozené, v průměru 320 dolarů na vůz, s tím, že se od této částky odečtou všechny již vyplacené náhrady. Majitelé se také mohou rozhodnout, jakým způsobem si peníze vyberou. Možností je několik od jednorázové platby přes doživotní vyplácení rozdílu nákladů na palivo po 150 % částky na využití u prodejců vozů, či 200 % částky na nákup nového vozu.

Jakub Kraus
Diskuze (47)
Avatar - trapid
27. 12. 2013 22:35
Re: V CR a SK neexistuje ziadne "svojpravne" zdruzenie ...
Moc dobře vím o čem mluvím.
Nepřeji si, aby se americký národní sport stal sportem českým.
Přeji si však, aby normovaná spotřeba u vozidel uváděná v EU odpovídala i spotřebě skutečné a pokud rozdíl bude markantní (tak jak to je běžné), aby se to dalo řešit soudně.

Jenže u nás ani v EU to není jaksi morálně přípustné (až na pár vyjímek potvrzujících pravidlo), aby si konzument dovolil odporovat metodice měření spotřeby dle EU.

Nic jiného by to totiž nebylo. Výrobci aut totiž víceméně nelžou.
Pouze postaví auta tak, aby dle metodiky měření byla spotřeba co nejnižší. To, že je pak pro běžnou jízdu auto nepříjemné (dementně poskládané převody) a skutečná spotřeba naopak vyšší, to už nikdo neřeší a soudruhům v EU to zatím moc nedochází.

O čem mluvím?
VW Passat 2,0 TDI 140 PS s manuálním šestikvaltem má uváděnu následující spotřebu:
ČR ([odkaz] :
- město 5,6
- mimo 4,0
- kombinace 4,6
USA ([odkaz]
- město 7,6
- dálnice (rychlostní limit 89 km/h) 5,5

Vážně mi chce někdo tvrdit, že auto vyrobené pro USA je natolik rozdílné, že má skoro o 40% vyšší spotřebu? A v tomto případě si v USA prostě nenechají kálet na hlavu. O ničem jiném můj předchozí příspěvek nebyl.
27. 12. 2013 15:36
Re: ok
Mnohdy u H/K neplatí. Máš pravdu že Korejci jsou i za stávající ceny vlastně drazí to ano, poměr cena výkon je velký nepoměr.
27. 12. 2013 13:50
Re: ok
Az to precte nekdo z Benziny, tak mas jisty soud na krku ;-)
Avatar - R32
27. 12. 2013 13:19
Re: ok
O čom to píšeš? Keď musíš raz ročne na výmenu oleja prečo by som nemal akože počas výmeny absolvovať aj prehliadku a chodiť na ňu ešte raz? Mám 2-ročný Hyundai nabehané cca 35.000km a chodím do autorizovaného servisu raz ročne, výmena oleja, filtrov, na druhej sa menili aj ďalšie náplne... o akej "ešte" prehliadke píšeš? >:D
27. 12. 2013 12:25
Re: V CR a SK neexistuje ziadne "svojpravne" zdruzenie ...
Ano, to máš - bohužel - pravdu.