Hyundai BlueOn: Elektropohon a facelift pro i10
Nová verze byla představena zatím pouze v Jižní Koreji. Elektromotor s výkonem 61 kW (83 k) a točivým momentem 210 Nm napájejí lithium-polymerové baterie s kapacitou 16,4 kWh, které dodala domácí firma LG Chem. Stačí k ujetí 140 kilometrů na jedno nabití, které v běžné elektrické síti o napětí 220 V trvá šest hodin. Pokud je k dispozici silnější s 380 V, akumulátory se nabijí na 80 % kapacity za pouhých 25 minut. Miniautíčko s rozměry 3585 x 1595 x 1540 mm dosahuje největší rychlosti 130 km/h a z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za velice slušných 13,1 s.
Technickou zvláštností je tzv. Virtual Engine Sound System (VESS). Ten místo bzučení elektromotoru vypouští do okolí zvuk klasické zážehové jednotky. Zařízení není instalováno pro efekt, přece jen výchozí i10 je městským minivozem a nikoli sportovním autem. Má jediný cíl: ochranu chodců, kteří jinak snadno tichý elektromotor přeslechnou. Vyspělá telematika pak dokáže vyhledat nejbližší dobíjecí stanici.
BlueOn nezůstane osamocen, v brzké době má vzniknout třicítka automobilů, které budou poskytnuty jihokorejským vládním organizacím ke zkouškám. Projekt poběží po dobu dvou let a odstartuje již za měsíc u příležitosti ekonomického summitu dvacítky nejvyspělejších zemí světa. Do konce roku 2012 by chtěla automobilka vyrobit celkem 2500 těchto vozů. Mimochodem: investice do vývoje jen za poslední rok spolykaly nemalých 40 miliard wonů (asi 665 milionů korun).
Při podrobnějším pohledu na elektrickou i-desítku neunikne pozornosti změněná přední maska a jiná grafika zadních světlometů. Facelift dva roky vyráběného malého hyundaie je tedy s největší pravděpodobností na spadnutí.