Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Equus: První oficiální fotografie nové generace

Diskuze (252)
Největší korejská automobilka zveřejnila první fotografie a technická data své „vlajkové lodi“ Equus. Nová generace přechází na pohon zadních kol a má ambice být plnohodnotným konkurentem Audi A8, BMW řady 7, Lexusu LS a Mercedesu třídy S.

Výměna pohonu předních kol za platformu se zadní poháněnou nápravou je významným krokem. Hyundai Equus (jméno znamená v latině kůň) se tak alespoň po technické stránce stává plnohodnotným zástupcem třídy luxusních vozů. Konstruktérům se navíc podařilo dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti 52:48.

Hlavní cílovou skupinou jsou bohatí Korejci ve věku od 40 do 60 let. Tito zákazníci začali v posledních letech přecházet k německým a japonským značkám a Hyundai by je rád nalákal zpět. K tomu má novince pomoci také design inspirovaný modelem Genesis.

Karoserie je dlouhá 5160 mm, to je o 10 mm více, než měří Lexus LS 460L, a o 50 mm méně než dlouhá verze Mercedesu S. Se šířkou 1900 mm Equus oba jmenované modely mírně překonává, výška 1495 mm přesně odpovídá Mercedesu.

Oba motory – 3,8 V6 Lambda a 4,6 V8 Tau – bude nový Equus sdílet s menším sedanem Genesis. Designově se V6 a V8 liší mj. provedením masky chladiče. Menší motor má vodorovné lišty v masce, osmiválec naopak svislé.

Šestiválec dosahuje výkonu 213 kW a má nejvyšší točivý moment 358 Nm. Udávaná spotřeba je 9,4 km/l, tedy 10,6 l/100 km. Tento hodnota ovšem není plně srovnatelná se spotřebou měřenou podle evropské metodiky. Osmiválec má výkon 269 kW a maximum točivého momentu 439 Nm. Udávaná spotřeba má hodnotu 8,8 km/l, což odpovídá 11,4 l/100 km. Oba motory budou standardně spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Přední i zadní náprava má pětiprvkové zavěšení s hliníkovými rameny. Použití multilinku na obou nápravách je u Hyundai unikátní. Equus má navíc vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče navržené ve spolupráci s firmou ZF-Sachs, poprvé použité v Genesis. Posilovač řízení je úsporný elektrohydraulický.

O konkrétních prodejních cílech se automobilka nezmiňuje. Minulá generace Equusu našla za devět let 120 tisíc zákazníků především v Koreji a dále ve vybraných asijských zemích, kam se tento model vyváží. Prodejům by mohl pomoci i export nové generace do USA a Evropy, který Hyundai zvažuje. Nejdříve bude zahájen až v roce 2011.

Světová premiéra se uskuteční v březnu, zda to bude na ženevském autosalonu Hyundai zatím nepotvrdil.

Diskuze (252)
23. 2. 2009 19:38
Re: IDENTITA
mno, dneska už eSko na tři kilometry nepoznas...klidně to může být i equus :-)
23. 2. 2009 18:06
Re: Milý "zlobivý" jossalito (a G alino T atjano i vanovno)!
To víš,zde je diskuse o luxusních vozech a tam je koncepce "zadohrabu" roky vyzkoušená.
Běž poučovat do Mercedesu,že to dělají špatně. >:D :-!
23. 2. 2009 18:01
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Dotaz.Koho jsi obohatil ty?
Podívej se výše.Příspěvky dítěte.
23. 2. 2009 11:06
Ctrl+C -> Ctrl+V
jj, to se pak delaj auta;-/ je to hnuj(-daj) pak takovahle prace...aspon podle me
22. 2. 2009 23:37
Re: Milý "zlobivý" jossalito
A můžete mi prosím vylinkovat ty mé příspěvky, kde zpochybňuji, Vaši už asi po stopadesáté omletou frázi o konstrukci zadokolky? >:D

NEEXISTUJE. :-!

Doporučuji se nejdřív naučit číst, pak chápat psaný text a až nakonec psát do diskuzí. Možná se potom od Vás dozvíme i něco nového. >:D

Jste opravdu tupá jak pantok.