Hyundai Equus: První oficiální fotografie nové generace
Výměna pohonu předních kol za platformu se zadní poháněnou nápravou je významným krokem. Hyundai Equus (jméno znamená v latině kůň) se tak alespoň po technické stránce stává plnohodnotným zástupcem třídy luxusních vozů. Konstruktérům se navíc podařilo dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti 52:48.
Hlavní cílovou skupinou jsou bohatí Korejci ve věku od 40 do 60 let. Tito zákazníci začali v posledních letech přecházet k německým a japonským značkám a Hyundai by je rád nalákal zpět. K tomu má novince pomoci také design inspirovaný modelem Genesis.
Karoserie je dlouhá 5160 mm, to je o 10 mm více, než měří Lexus LS 460L, a o 50 mm méně než dlouhá verze Mercedesu S. Se šířkou 1900 mm Equus oba jmenované modely mírně překonává, výška 1495 mm přesně odpovídá Mercedesu.
Oba motory – 3,8 V6 Lambda a 4,6 V8 Tau – bude nový Equus sdílet s menším sedanem Genesis. Designově se V6 a V8 liší mj. provedením masky chladiče. Menší motor má vodorovné lišty v masce, osmiválec naopak svislé.
Šestiválec dosahuje výkonu 213 kW a má nejvyšší točivý moment 358 Nm. Udávaná spotřeba je 9,4 km/l, tedy 10,6 l/100 km. Tento hodnota ovšem není plně srovnatelná se spotřebou měřenou podle evropské metodiky. Osmiválec má výkon 269 kW a maximum točivého momentu 439 Nm. Udávaná spotřeba má hodnotu 8,8 km/l, což odpovídá 11,4 l/100 km. Oba motory budou standardně spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Přední i zadní náprava má pětiprvkové zavěšení s hliníkovými rameny. Použití multilinku na obou nápravách je u Hyundai unikátní. Equus má navíc vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče navržené ve spolupráci s firmou ZF-Sachs, poprvé použité v Genesis. Posilovač řízení je úsporný elektrohydraulický.
O konkrétních prodejních cílech se automobilka nezmiňuje. Minulá generace Equusu našla za devět let 120 tisíc zákazníků především v Koreji a dále ve vybraných asijských zemích, kam se tento model vyváží. Prodejům by mohl pomoci i export nové generace do USA a Evropy, který Hyundai zvažuje. Nejdříve bude zahájen až v roce 2011.
Světová premiéra se uskuteční v březnu, zda to bude na ženevském autosalonu Hyundai zatím nepotvrdil.