Hyundai Genesis 5,0 V8 GDI R: Nový pětilitrový osmiválec a osmistupňová převodovka z Koreje
Jihokorejská automobilka Hyundai zveřejnila podrobnosti o nově nabízeném pětilitrovém vidlicovém osmiválci pro luxusní sedan Genesis. Ten je v nabídce umístěn nad stávající 4,6 V8 Tau.
Nově nabízený vidlicový osmiválec pro modernizovaný Genesis díky většímu objemu, přímému vstřikování GDI a variabilnímu časování ventilů D-CVVT posílil na 320 kW při 6400 min-1 a 510 Nm při 4000 min-1. Podle automobilky se jedná o vůbec nejsilnější automobilový motor, jaký kdy Hyundai vyrobil.
S větším objemem je spojena i vyšší spotřeba paliva. Podle předpokladů Hyundaie modernizovaný Genesis s 5,0 V8 GDI ve městě spotřebuje 14,7 l/100 km, spotřeba na dálnici má činit 9,4 l/100 km. U motoru 4,6 V8 Tau je udávaná spotřeba ve městě 13,8 l/100km, na dálnici potom 9,1 l/100 km.
Pětilitrový osmiválec je kombinován s novou osmistupňovou automatickou převodovkou, která je vlastní konstrukcí Hyundaie. Podle automobilky je převodovka díky dvěma dalším stupňům účinnější, má hladší řazení a pomůže autu kv lepšímu zrychlení. Nový automat, se kterým je možné volit stupně i manuálně, je dostupný také pro ostatní nabízené motory pro faceliftovaný Genesis.
Genesis s motorem 5,0 V8 GDI je doplněn o označení R-Spec, což znamená naladění zaměřené sportovněji smýšlející řidiče. Konkrétní změny zahrnují standardní 19palcová litá kola, obutá do pneumatik Potenza 235/45, a sportovnější nastavení převodovky, podvozku i řízení.
Ve výbavě Genesisu 5,0 V8 GDI nechybí měnič na 6 DVD, Bluetooth hands-free, tempomat, systém hlídající opuštění jízdního pruhu (LDWS), parkovací senzory, vyhřívané všechny sedačky a ventilované sedadlo řidiče.
Genesis s motorem 5,0 V8 GDI v USA stojí 46.500 dolarů (v přepočtu zhruba 791.000,- Kč). Se slabší 4,6litrovou V8 o výkonu 282 kW stojí Genesis 44.500 dolarů (cca 757.000,- Kč). Základní motorizací je 3,8litrová V6 GDI o výkonu 248 kW, ta je v USA za 34.200 dolarů (asi 582.000,- Kč).
Modernizovaný Genesis pro modelový rok 2012 dostal upravený vzhled. Čelní maska narostla do šířky, otvory v předním nárazníku jsou mohutnější, v předních světlometech se objevily diody.
Do vnějších zpětných zrcátek můžou být zabudována příplatková světla osvětlující dveřní prostor. Grafika zadních světlometů byla modifikována, novinkou jsou také koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku.