Hyundai Genesis: korejská vlajková loď připlouvá (oficiální informace + velká fotogalerie)
Autosalon North American International Auto Show (NAIAS) se v neděli 13.ledna stane svědkem světové výstavní premiéry modelu Hyundai Genesis, vozu, který by se mohl stát klíčovým prvkem v boji společnosti Hyundai o severoamerické zákazníky, toužící po luxusním automobilu.
Pokud se podíváme na fotografie, jen těžko bychom hádali, že se jedná o Hyundai. Genesis nepřichází sice s ničím novým v oblasti designu, který působí tradičně "prémiově" - seriózně a sebejistě, zato přináší velmi zajímavé prvky výbavy. Podívejme se ale nejdříve na pohonné jednotky, které tento velký sedan pohánějí.
Základem nabídky jsou šestiválce Lambda DOHC V6 o zdvihovém objemu 3,3 l a 3,8 l. Motor 3,3 V6 známe ze Sonaty a Grandeuru, zde je ovšem posilněn na 200 kW a 316 Nm. Větší šestiválec 3,8 V6 nabídne nejvyšší výkon 216 kW a točivý moment 360 Nm. Oba dva šestiválce disponují systémem variabilního časováním výfukových i sacích ventilů jakož i novým zařízením Variable Intake System (VIS), které pomáhá dodávat do válců více vzduchu v extrémních (vysokých i nízkých) otáčkách. Vrchol nabídky tvoří zcela nový osmiválec Tau 4,6 l s maximálním výkonem 275 kW, který je dle vyjádření automobilky schopen zrychlit vůz z 0 na 60 mil v hodině (96,5 km/h) za dobu kratší než šest sekund. Všechny tři agregáty jsou ekologicky šetrné, protože v USA spadají do nejpřísnější kategorie Ultra Low Emission Vehicle (ULEV).
Genesis se může pochlubit takřka ideálním rozložením hmotnosti v poměru 53/47 ve prospěch přední, nepoháněné nápravy. Ačkoliv vůz není určen primárně milovníkům adrenalinové jízdy, Hyundai slibuje velmi dobré jízdní vlastnosti vozu. Zavěšení předních i zadních kol je nezávislé pětiprvkové (multilink), vůz se dále může pochlubit inteligentními tlumiči s proměnlivým účinkem (Amplitude Selective Dampers (ASD)).
Při konstrukci vozu byla na problematické partie použita vysokopevnostní ocel, která, dle vyjádření automobilky, zajišťuje vysokou tuhost v krutu, dokonce větší než u jeho prémiových rivalů BMW řady 5 a Mercedesu třídy E. Všechny verze jsou vybaveny automatickou šestistupňovou převodovkou, v případě šestiválcových motorů se jedná o převodovku Aisin SHIFTRONIC, u osmiválcového motoru přivádí sílu na zadní kola šestistupňový automat ZF.
A nyní se dostáváme k již slibovaným prvkům výbavy. Velmi silným marketingovým tahákem je bezpochyby zabudování špičkové audiosoustavy LEXICON LOGIC 7. Ta nabízí dvanáctikanálový digitální zesilovač a sedmnáct (!) reproduktorů, které celkem produkují hudební výkon přes 500 Wattů, to vše v kvalitě zvuku 7.1. V současnosti jsou na světě pouze dva modely, které jsou již z výroby vybaveny tímto systémem: Rolls-Royce Phantom a Hyundai Genesis. Nechybí ani satelitní navigace XM NavTraffic s harddiskem o kapacitě 30 GB,údaje o cestě jsou zobrazovány na osmipalcovém LED displeji. Dalšími zajímavými prvky z dlouhého seznamu výbavy je například palubní deska čalouněná v kůži, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, elektricky ovládaná zadní sluneční roletka, bezklíčový vstup či start pomocí tlačítka, osm airbagů či zadní parkovací kamera.
Poslední, co je třeba povědět, je cena. V Severní Americe by měla začínat pod 30.000 USD, což je zhruba 540.000,- Kč. Podobně vybavení konkurenti v podobě BMW řady 5 či Lexusu GS se srovnatelnými agregáty stojí přibližně dvakrát tolik. Zhruba za rok a k sedanu přibude i karosářská varianta kupé. Genesis také představil nové logo, totiž šestiúhelníkový erb s nápisem Genesis mezi roztaženými křídly. To ale není určeno pro severoamerický trh, nýbrž pro dva zbývající trhy, kde se zatím počítá s prodejem tohoto vozu: Čínu a Jižní Koreu.