Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i10 1,0 12V (51 kW): Nový tříválec se spotřebou 4,2 l/100 km

Ondřej Láník Ondřej Láník 7. 2. 2011 • 19:38
35
6
Zobrazit náhledy (35)
Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10
Nový základní motor v i10 má patří k vůbec nejúspornějším benzinovým motorům na trhu.

Už brzy se rozběhne prodej modernizovaného minivozu Hyundai i10. V rámci modernizace se pod kapotu dostane zbrusu nový tříválec, jehož technická data byla před několika dny zveřejněna.

Facelift představený poprvé na loňském autosalonu v Paříži přichází přibližně dva roky po uvedení modelu na trh, snad proto, aby Hyundai dříve sjednotil masky celého portfolia novým šestiúhelníkovým tvarem.

Kapkovitá světla se na i10 přizpůsobují nové masce, uvnitř sdruženého světlometu se objevuje chromovaný vlnící se dekor, který má právě i ix20.

Modernizace se dotkla i bočního profilu a zadní partie vozu. Moderní vzhled nového i10 doplňují vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými ukazateli, nová 13palcová nebo 14palcová kola z lehkých slitin, přepracovaná zadní skupinová světla a nárazník.

Nový i10 je prvním sériově vyráběným modelem Hyundai na evropských trzích s hodnotou emisí CO2 pod hranicí 100 g/km. Verze i10 Blue dosahuje konkrétně 99 g/km, za což vděčí paketu Blue Drive. Ten zahrnuje systém samočinného vypínání motoru ISG (Idle Stop&Go), pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém řízení alternátoru a ukazatel vhodného řazení převodových stupňů.

Novinkou je motor řady Kappa o objemu 1,0 l. Celohliníkový tříválec se čtyřmi ventily na válec dosahuje nejvyššího výkonu 51 kW (69 k) při 6200 min-1 a maximálního točivého momentu 95 Nm při 3500 min-1. Právě on bude pohánět i10 Blue i základní provedení faceliftovaného i10. V nabídce nahradí čtyřválcový agregát 1,1 12V Epsilon o výkonu 48 kW.

Nový motor splňuje podmínky emisní normy Euro 5, stejně jako modernizovaný čtyřválec 1,2 l. I on patří do konstrukční řady Kappa.

Základní pohonná jednotka se chlubí kombinovanou spotřebou 4,2 l/100 km, nejvyšší rychlostí 149 km/h a akcelerací z 0 na 100 km/h pod 15 s.

Hyundai i10 - Technická data po faceliftu
Motor1,0 12V1,2 16V1,2 16V
Převodovka5M5M4A
Zdvihový objem [cm3]99812481248
Válce/ventily3/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]51/620063/600063/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]95/3500121/4000121/4000
Max. rychlost [km/h]149168158
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,812,213,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,65,5

Témata
Avatar - saldy
8. 2. 2011 21:50
Re: i10
>:D tak to je moc
Avatar - Dan0044
8. 2. 2011 15:27
Re: i10
ten sarkasmus měl být na koho? Jinak jak sem řekl - u nákupní tašky to bude stačit určitě. Splní svůj účel.
8. 2. 2011 10:45
Re: i10
Trénuješ sarkasmus? 8-s
8. 2. 2011 08:04
Re: i10
...Zrychlení napovídá, že to nebude zrovna rychlík... Fakt? Ja myslel, ze to bude konkurent M3. Dik za objasneni.
Avatar - Dan0044
7. 2. 2011 16:39
Re: i10
Těžko říct, ta 1.2 v i20 mě příliš neoslovila, tak snad tohle bude lepší. Zrychlení napovídá, že to nebude zrovna rychlík, ale stačit to bude. Určitě do nákupní tašky. Ale na tu dynamiku bych se moc neodvolával, nemusí být lepší. Kultivovanost si nemyslím, že bude lepší, přecijen je to stále tříválec, ale aspoň trochu lépe odhlučnit než v té i20 by to mohli. Jak říkáš, nechme se překvapit, třeba i pozitivně.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku