Hyundai i10: Dva motory a čtyři stupně výbav od 189.990,- Kč
Hyundai i10 se v modernizované podobě poprvé představilo na loňském podzimním autosalonu v Paříži. Kapkovitá světla se na i10 přizpůsobují nové masce, uvnitř sdruženého světlometu se objevuje chromovaný vlnící se dekor, který má i ix20.
Modernizace se dotkla i bočního profilu a zadní partie vozu. Moderní vzhled nového i10 doplňují vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými ukazateli, přepracovaná zadní skupinová světla a nárazník.
Nejzásadnější novinkou je motor řady Kappa o objemu 1,0 l, který prozatím z důvodu vysoké ceny nebude na českém trhu nabízen. Celohliníkový tříválec se čtyřmi ventily na válec dosahuje nejvyššího výkonu 51 kW (69 k) při 6200 min-1 a maximálního točivého momentu 95 Nm při 3500 min-1.
Paleta pohonných jednotek pro české zákazníky zůstává věrná čtyřválci o objemu 1,1 litru, který v rámci modernizace posílil ze 48 na 51 kW (69 k). Druhou motorizací je modernizovaný čtyřválec o objemu 1,2 l s výkonem 63 kW (85 k). Oba motory jsou k dispozici s manuální pětistupňovou nebo automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Základ nabídky za 189.990,- Kč představuje výbava Start, která je k dispozici pouze s motorem 1,1 12V a manuální převodovkou. Její součástí je ABS s EBD, brzdový asistent, airbag řidiče, imobilizér, příprava pro autorádio s dvojicí reproduktorů a anténou, dělené a sklopné zadní opěradlo, tónovaná skla, otáčkoměr, sada na opravu pneumatik a 13palcová kola.
Druhý stupeň výbavy s označením Classic je určen pro stejnou motorizaci a přidává centrální zamykání, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, airbag předního spolujezdce, dojezdovou rezervu a nárazníky v barvě karoserie.
I výbava Classic Plus je určena pouze pro základní motorizaci, ale zákazníci již mají možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou. Oproti nižším stupňům je standardem manuální klimatizace a autorádio s CD i MP3 přehrávačem a vstupy AUX i USB. Verze s automatickou převodovkou stojí na 14palcových kolech.
Vrcholem nabídky je provedení Comfort, u nějž lze volit mezi 1,1 12V a 1,2 16V. Obě motorizace je možné kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou. Standardem této výbavy jsou kromě již zmiňovaných prvků přední světla do mlhy, alarm, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání předních oken, ovládání rádia na volantu a 14palcová kola. Verze Comfort má chromovanou masku chladiče a vnější zpětná zrcátka i kliky dveří a boční ochranné lišty v barvě karoserie.
Hyundai i10 - Technická data a ceny po faceliftu | |||||
Motor | 1,0 12V | 1,1 12V | 1,1 12V | 1,2 16V | 1,2 16V |
Převodovka | 5M | 5M | 4A | 5M | 4A |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 1086 | 1086 | 1248 | 1248 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/3 | 4/3 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 51/6200 | 51/5500 | 51/5500 | 63/6000 | 63/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 95/3500 | 99/4500 | 99/4500 | 121/4000 | 121/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 149 | 156 | 149 | 169 | 160 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,8 | 15,0 | 17,1 | 12,2 | 13,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,7 | 5,8 | 4,6 | 5,5 |
Cena Start [Kč] | - | 189.990,- | - | - | - |
Cena Classic [Kč] | - | 199.990,- | - | - | - |
Cena Classic Plus [Kč] | - | 217.990,- | 242.990,- | - | - |
Cena Comfort [Kč] | - | 229.990,- | 254.990,- | 239.990,- | 264.990,- |
Za příplatek 9.000,- Kč je pro všechny stupně výbavy k dispozici metalický lak karoserie.