Hyundai i20 facelift: Asketický tříválec
Hyundai i20 je na trhu sice teprve od roku 2009, ale mezitím se toho u jihokorejské automobilky hodně změnilo, a tak se v Ženevě ve výstavní premiéře představí modernizace malého hatchbacku ve stylu Fluidic sculpture.
Přepracovaný vnější design převzal charakteristické prvky stylu vozů Hyundai včetně typické šestiúhelníkové masky chladiče, nových světlometů a členění předního nárazníku. Mírnější úpravy se odehrály v případě kapoty motoru, zadních svítilen a zadního nárazníku. Nový je samozřejmě i design kol.
Pokud jde o rozměry, zůstává šířka 1710 mm, výška 1490 mm a rozvor 2525 mm na stejné úrovni, zatímco délka byla v porovnání s původním provedením i20 prodloužena o 55 mm (vpředu o 30 mm, vzadu o 25 mm) na 3995 mm.
Mezi čtyři alternativy poháněcího ústrojí pro modernizovaný i20 se zařadí nový tříválcový vznětový motor U-II o objemu 1,1 litru s výkonem 55 kW (75 k), který je již nabízen v koncernovém modelu Kia Rio.
Hyundai vyzdvihuje především jeho hospodárnost a přívětivost k životnímu prostředí. V rámci programu Blue Drive má mít i20 s tímto motorem hodnotu emisí CO2 pouhých 84 g/km.
Druhou vznětovou motorizací, jejíž emise CO2 jsou pod hranicí 100 g/km, je modernizovaný čtyřválec 1,4 CRDi s výkonem 66 kW (90 k). Ten má v provedení Blue Drive emise CO2 96 g/km.
V případě zážehových motorů Hyundai prozatím žádné informace nezveřejnilo, ale je pravděpodobné, že i modernizované i20 bude nabízeno se čtyřválci o objemu 1,2 l (57 kW) a 1,4 l (73 kW).