Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20: Nová generace již na podzim, rozměry budou podobné

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
Příští generace modelu i20 bude mít svou premiéru v Paříži, testování finišuje.

Nová generace malého vozu Hyundai i20 je za dveřmi, oficiální představení bylo naplánováno už na letošní autosalon v Paříži, který proběhne v říjnu.

Přelomové novinky pravděpodobně čekat nelze, svými rozměry se nová i20 nebude výrazně lišit od současné generace. Ta měří na délku 3.995 milimetrů, na šířku 1.710 a na výšku 1.490 mm. Revoluci nečekáme ani pod kapotou, jádro nabídky by měly tvořit současné motorizace: zážehové čtyřválce o objemu 1,2 a 1,4 litru (63 a 74 kW) plus vznětový tříválec 1,1 CRDi (55 kW) a vznětová čtrnáctistovka se 66 kilowatty.

Design by se měl změnit výrazně, ostatně podle Petera Schreyera je potřeba, aby se sesterskou automobilkou Kia byli na poli designu co nejvíce osobití. Hyundai ostatně má svůj „fluidní design“, aplikovaný například na nynější Santa Fe, který může do budoucna rozvíjet.

Těšit se můžeme také na ostrou verzi „N“. Viceprezident a výkonný ředitel evropské divize Hyundai Allan Rushforth britskému magazínu Auto Express už před časem sdělil, že automobilka hodlá využít své závodní zkušenosti i při vývoji sériových aut. Hyundai dalo podle Rushfortha přednost rallye před Formulí 1 právě kvůli tomu, že umožňuje přenést více techniky mezi závodním speciálem a sériovými automobily.

Sportovní varianta nové i20 má být prvním automobilem, který využije zkušenosti Hyundai ve WRC. Do budoucna se počítá i s dalšími takovými modely.

„Všechny značky potřebují nějaké sportovní DNA,“ říká Rushforth. „A v mysli spotřebitelů je Kia pravděpodobně sportovnější než my. My se ale snažíme být o něco prémiovější, jako Bentley u Volkswagenu,“ dodává šéf Hyundai Motors Europe.

Hyundai se v současnosti snaží o zlepšení své sportovní pověsti. Vedle vstupu do WRC automobilka má také výzkumné a vývojové středisko u Nürburgringu. Testováním na tomto slavném okruhu bude chtít Hyundai vylepšit jízdní vlastnosti svých aut.

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
17. 2. 2014 20:11
Re: bude vychádzať z HB20
Ano smysl dávají pro masochistu,který chce více času trávit v servise.
Avatar - dal
17. 2. 2014 14:11
Re: bude vychádzať z HB20
Tak se svez např. v Polu nebo Ibize, možná ti ten smysl začnou dávat.
Avatar - dal
17. 2. 2014 14:07
Re: bude vychádzať z HB20
V čem je lepší 1,0 Ecoboost než 1,2TSi ?
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2014 09:32
Re: bude vychádzať z HB20
ocakaval som ze tam pouziju uz nieco z tohto [odkaz] ... ale asi tie turba v malych autach fakt nedavaju velky zmysel....
17. 2. 2014 09:27
Re: bude vychádzať z HB20
turba jsou pro malé vozy nevhodné - buď jsou solidně udělané a dost drahé (Ford) nebo jsou "levné" a stojí za h**** (1.2TSI)