Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq: Na českém trhu od 699.990 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Hyundai oznámil české ceny modelu Ioniq. Na našem trhu jej nabízí coby hybrid a elektromobil. Kolik za jihokorejského konkurenta Toyoty Prius zájemce zaplatí?

Ioniq HEV (Hybrid Electric Vehicle) je poháněn zážehovým motorem 1.6 GDI/77 kW a elektromotorem s výkonem 28 kW. Ten napájejí lithium-polymerové baterie, ovšem pouze s kapacitou 1,56 kWh. Hybridní hyundai používá šestistupňovou dvouspojkovou skříň DCT a automobilka u něj uvádí normovanou kombinovanou spotřebu 3,4 l/100 km.

Elektrickou verzi fastbacku poznáme na první pohled podle jiné přídě bez mřížky, pochopitelně také chybí výfuk. Jejím srdcem je elektromotor s výkonem 88 kW a opět Li-Pol články, tentokrát s dostatečnými 28 kWh. Vydrží až 280 km jízdy a pomocí rychlonabíječky se naplní za 20 minut. Ioniq EV využívá ústrojí se stálým redukčním převodem. Posilovač řízení je ve všech případech elektrický s proměnným účinkem.

Oba dva modely nabízí importér ve dvojici výbav: Future a Ultimate. Nejlevnější Ioniq HEV Future přijde na 699.990 Kč, jezdí na patnáctipalcových kolech a má dojezdovou rezervu. Kromě bezpečnostních pomocníků (ABS, EBD, brzdový asistent, stabilizace, protiprokluz, kontrola tlaku v pneumatikách) má i hill holder, udržení v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění, varování před čelním nárazem a sedm airbagů včetně kolenního. Na cestu svítí projektorové reflektory a denní diody, světelné a dešťové senzory nechybí. Řidič a spolujezdec si mohou nastavit výškově své sedačky, kůží potažený volant je seřiditelný dvouose.

Hyundai Ioniq Electric- technická data a české ceny
Největší výkon [kW]88
Točivý moment - elektromotor [N.m/min]295
Převodovkastálý redukční převod
Max. rychlost [km/h]165
Zrychlení 0-100 km/h [s]*9,9/10,2
Komb. spotřeba [kWh/100 km]11,5
Cena Future [Kč]849.990
Cena Ultimate [Kč]999.990
*v závislosti na zvoleném jízdním režimu

Přístrojová deska má i malý barevný LCD a regulaci osvětlení, všechna okna i zrcátka jsou elektrická, přední místa, volant i ona zrcátka navíc vyhřívaná. Základní stupeň dále obsahuje centrální zamykání, automatickou klimatizaci, nastavení jízdních režimů, adaptivní tempomat a zadní parkovací senzory s kamerou. Digitální rádio s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, MP3, USB, šesti reproduktory, Bluetooth handsfree a ovládáním na volantu lze za 25 tisíc nahradit integrovanou navigací s osmipalcovým displejem, osmireproduktorovým audiem Infinity včetně subwooferu a podporou mobilů (Apple CarPlay, Android Auto).

O 150 tisíc dražší Ultimate přidává sedmnáctipalcová kola, chromované doplňky (kliky dveří, spodní lišty oken a masku), bi-xenony, zadní LED, hlídač mrtvého úhlu, elektrické nastavení sedadel s pamětí, kožené čalounění s odvětráváním, větší sedmipalcový barevný TFT displej, elektricky sklopná zrcátka, startování tlačítkem a zadní parkovací čidla.

Elektromobily za minimálně 849.990 Kč dostaly pouze sadu na opravu pneumatik a standardně šestnáctipalcová litá kola, mají také koženou hlavici voliče převodovky, elektrickou parkovací brzdu, dvouzónovou klimatizaci, pádla pod volantem určená k nastavení intenzity rekuperace elektrické energie a inteligentní adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti. Vzpomínaná navigace je u nich standardem, stejně jako v případě vyššího hybridu. Ioniq EV Ultimate, za který je nutné vydat nejméně 999.990 Kč, se jako jediný chlubí hlavními LED. U Future se za ně dá připlatit v paketu Efficiency, který zahrnuje také zásuvku pro rychlé dobíjení, předehřev akumulátorů a tepelné čerpadlo k vytápění interiéru (nesnižuje dojezd), Stojí 60 tisíc. U všech čtyřech verzí je v nabídce metalíza za 14.900 korun.

Hyundai poskytuje svou klasickou pětiletou komplexní a neomezenou záruku, důležitá je i ta na akumulátory: 8 let, případně 200 tisíc kilometrů, podle toho, co nastane dříve.

Hyundai Ioniq Hybrid - technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3]1580
Válce/ventily4/4
Největší výkon - motor [kW/min]77/5700
Největší výkon - elektromotor [kW/min]28/-
Točivý moment - motor [N.m/min]147/4000
Točivý moment - elektromotor [N.m/min]170/0
Kombinovaný výkon/ točivý moment104 kW/265 N.m
Převodovka6A
Max. rychlost [km/h]185
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,8
Komb. spotřeba [l/100 km]3,4
Cena Future [Kč]699.990
Cena Ultimate [Kč]849.990

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
12. 9. 2016 18:52
Re: Nedivím se, že Vošický z ACZ šílí
Přečti si ten článek ještě jednou. Obě dvě verze, jak hybrid HEV, tak elektromobil EV jsou ve dvou výbavách, Future a Ultimate. HEV Future má halogeny, HEV Ultimate bi-xenony. U EV Future je v případě LED uvedeno v ceníku pouze plusko, což znamená, že jsou za příplatek. Nejvyšší EV Ultimate dostala ledky už z továrny. Všechno v textu je, pokud vím, vycházel jsem z toho, co mám k dispozici.
11. 9. 2016 09:42
Re: Nedivím se, že Vošický z ACZ šílí
Milý Sleepere, trapné je jedině to, že čtenáři opravují profíky, kteří neumí ani sepsat jednoduchý text!
Future má halogeny a Ultimate podle tebe v základu bixenony a teď tu píšeš, že bez příplatku LED.

Vyvaruj se chyb a neztrapňuj sám sebe!

To co jsi napsal k Mariachimu je přímo trotlovina! Souhlasím s ním a nevím, kde v sobě bereš právo někomu určovat co a jak má používat v příspěvcích.

Za tou kořalkou si stojím a věřím, že tvůj kiks má na svědomí ona...pokud ne, bylo by to o hodně horší :no:
10. 9. 2016 23:49
Re: Nedivím se, že Vošický z ACZ šílí
Ultimate je vyšší výbava než Future a "full LED" má jen ona, nepřiplácí se za ně ale ani zde, proto "v základu". Nicméně jsem text raději vymazal, už je to jasné, doufám. Webpajo: Vaši poznámku o kořalce považuji za hodně trapnou. Příště se jí laskavě vyvarujte.
10. 9. 2016 23:43
Oprava
Dobrý večer, text jsem opravil, stejně tak i tabulky, ač nejsem jejich autorem. Doufám, že je nyní srozumitelnější. Pana "mariachiho" propříště prosím, aby si odpustil připomínky ohledně translatoru. Pomíjím to, že nepoužíváte diakritiku a tudíž vaše příspěvky zrovna česky moc nejsou. U článků je uveden jediný zdroj (Hyundai.cz), konkrétně šlo o ceník. Z mateřštiny jsem opravdu žádný překladač nepoužil, neb jej nepotřebuji.
Avatar - 3_diamanty
10. 9. 2016 21:04
Re: interier
pekne auto suhlas... mne sa moc paci nove niro... mat nieco cez takych 20 tacov tak ani nevaham ... proste sen... moderne krasne auto... dokonaly chameleon pre vsetko co by som potreboval... velmi sikovne auto uz na pohlad ... moc mu drzim v europe palce .. a aj ioniqu samozrejme ;-) :yes: