Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai nasadí novou i20 WRC do MS rallye příští rok

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Automobilka Hyundai vyjede v příští sezóně mistrovství světa v automobilových soutěžích se speciály i20 WRC postavenými na základě nové generace. Debutem pro ně bude Monte Carlo.

Hyundai překvapivě vybral coby nástupce první i20 WRC pětidveřovou verzi současné řady a nikoli třídveřové Coupe. Chtěl ji v ostrém nasazení představit ještě letos, ale nakonec kvůli změnám v homologaci první start posune až na klasiku všech klasik: lednové Monte Carlo. Dva roky po svém předchůdci. Tovární Motorsport testoval novinku v okolí španělské Almerie, při zkouškách za volanty po čtyři dny seděli týmoví jednička Thierry Neuville a rezervní pilot Kevin Abbring, „noty“ jim četli jejich stálí kopiloti Sebastian Marshall a Nicolas Gilsoul.

Současný speciál projde ještě do konce roku úpravami a vylepšeními. Ten je poháněn přeplňovanou zážehovou čtyřválcovou šestnáctistovkou s výkonem zhruba 224 kW, točivý moment 400 N.m přenáší šestistupňová sekvenční převodovka na všechna kola. Nováček dostane stejný předpisový motor i pohon obou náprav.

Druhý oficiální vstup Hyundaie do nejvyšší kategorie automobilových soutěží je mnohem úspěšnější než ten první s Accentem WRC. Thierry Neuville dokázal loni dokonce vyhrát ADAC Rallye Deutschland a pro Hyundai to znamenalo zároveň dvojvítězství, neboť Dani Sordo s Marcem Martím dorazili na cílovou rampu jako druzí. Jednalo se o první triumf jihokorejské automobilky v rallyeovém mistrovství světa vůbec. Neuville byl třetí ještě v Mexiku a v Polsku a letos přidal druhé místo ze Švédska, Sébastien Ogier (Volkswagen) jej dokázal ve stíhací jízdě předstihnout.

Šéf týmu Michel Nandan k tomu poznamenal: „Máme za sebou intenzivní týden plný testů. Kevin a Thierry pracovali hlavně na motoru a vyladění podvozku. Doufali jsme, že představíme nový vůz ještě v této sezoně, ale bohužel kvůli problémům s homologačním plánem se náš program zpozdí. Rozhodli jsme se pokračovat v práci na pětidveřové verzi nové generace i20 WRC, která bude soutěžit v Rallye Monte Carlo v příštím roce. Nový plán nám tak dává více času, abychom zajistili, že nový speciál bude výkonnostně tam, kde chceme. Stávající Hyundai i20 WRC pak čeká několik důležitých vylepšení, které, jak doufáme, nás udrží v boji o stupně vítězů v právě probíhající sezóně."

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
14. 4. 2015 19:32
Re: WRC
Tak to sis myslel špatně, protože podle tvých kritérií bys mohl vyhrávat i s Trabantem. Ta technika musí být vedle spolehlivosti i konkurenceschopná ;-)
14. 4. 2015 19:29
Re: WRC
Štěstí? Spíš smůlu, když ostatní "vypadavájí" zřídkakdy >:D
14. 4. 2015 19:27
Re: WRC
"když většina továrních jedzců nedojede nebo dojede se ztrátou, kvůli závadě nebo chybě pilota"

ja som si doteraz myslel, ze rallye je o spolahlivej technike a nechybujucich a rychlych jazdcoch. a ono to je vsetko inak. LOL
14. 4. 2015 16:15
Re: WRC
Je až k nevíře, jaké mají ti zlosyni z Koree štěstí... :-!

Gap Han Yoon musel uvolnit hodně všimných. Jinak to snad ani není možné...

14. 4. 2015 14:45
Re: WRC
Já taky nehodnotím výsledky, ale konkurenceschopnost, kdy na bednu se dostanou jen, když většina továrních jedzců nedojede nebo dojede se ztrátou, kvůli závadě nebo chybě pilota (viz ojedinělé loňské vítězství nebo letos 2. místo).