Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Nexo je ohlášeným nástupcem vodíkového ix35 Fuel Cell

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 1. 2018
48
2
Zobrazit náhledy (48)
Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo
Hyundai slíbilo, že v rámci v Las Vegas v rámci veletrhu CES 2018 kompletně představí nový vodíkový model. Automobilka svůj slib splnila a ohlášenou novinkou se stal model Nexo.

Hyundai patří podobně jako Toyota a Honda k průkopníkům vývoje vozidel s pohonem na vodík, jemuž se věnuje již dvě desetiletí. V sedmnácti zemích po celém světě nabízí jihokorejská automobilka od roku 2013 model model ix35 Fuel Cell (na některých trzích se prodává také pod označením Tucson Fuel Cell).

Zcela novou generaci vodíkových vozidel značky Hyundai nyní představuje model Nexo, který byl ještě koncem prvního týdne roku 2018 prezentován prostřednictvím série několika snímků pod zkratkou FCEV.

Novinka svým designem přímo navazuje na koncept, který byl představen v létě loňského roku a přímo vycházel z linií studie FE, jejíž premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě roku 2017. V souvislosti s konceptem FCEV pak bylo uvedeno, že má velmi blízko k sériovému provedení, což nyní potvrzují snímky, které vydala automobilka v souvislosti s premiérou v Las Vegas.

Hyundai Nexo má rozvor náprav dlouhý 2789 mm, celkovou délku 4671 mm, šířku 1859 mm a výšku 1631 mm, což znamená, že ve srovnání s modelem ix35 Fuell Cell je delší, širší, nižší a má rovněž delší rozvor náprav.

Pohonný systém modelu Nexo využívá elektromotor s nejvyšším výkonem 120 kW a točivým momentem 395 N.m, což je o 20 kW a 95 N.m více než u modelu ix35 Fuell Cell. Ve srovnání s ním se zlepšila i akcelerace z 0 na 60 mil v hodině, resp. 96,6 km/h a Nexo ji zvládne za 9,5 s, zatímco jeho předchůdce potřebuje 12,5 s.

Potřebnou energii pohonnému systému poskytují palivové články o výkonu 95 kW, které doplňují lithium-iontové baterie. Dojezd se má pohybovat kolem 800 km, zatímco u předchozího vodíkového modelu byl kolem 590 km.

Vedle svého designu, pohonné systému a jízdních výkonů má nový vodíkový model značky Hyundai zaujmout i novými systémy autonomního řízení a rovněž palubní deskou s dvojicí digitálních displejů. Tzv. Inteligentní kokpit využívá technologie rozpoznávání hlasu (Artificial Intelligence – AI), internetu věcí (Internet of Things - IOT) a detekce míry stresu u řidiče.

Nová technologie rozpoznávání hlasu od společnosti SoundHound umožňuje řidičům například ovládání klimatizace, střešních oken, zámků dveří a celé řady dalších funkcí. Funkce IOT propojující automobil s domácností rozšiřuje dosah hlasového ovládání i do domácího prostředí.

Hyundai Nexo je vybaveno inteligentními systémy Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Podle materiálů automobilky tato novinka jako vůbec první vůz využívá systém sledování slepých úhlů (BVM - Blind-spot View Monitor), který řidiči zobrazuje okolí vozu při změně jízdních pruhů v obou směrech. Technologie umožňuje řidiči soustředit se na silnici před vozem bez nutnosti otáčet hlavou.

Jako první model Hyundai dále nabízí Nexo funkci Lane Following Assist (LFA), která pomáhá udržet vůz ve středu jízdního pruhu v rychlostech od 0 až do 144 km/h jak na dálnicích, tak i v ulicích města. Společně s asistenčním systémem (HDA - Highway Driving Assist), který využívá citlivé snímače a mapová data pro zajištění bezpečného provozu a automatické úpravy rychlosti, budou řidiči schopni překonávat dlouhé vzdálenosti s ještě větší mírou komfortu a bezpečí.

Vůz nabízí také dálkový inteligentní parkovací asistent (RSPA - Remote Smart Parking Assist), který umožňuje zaparkovat, vyjet z garáže nebo parkovacího místa i bez řidiče ve voze. Systém umí zaparkovat i do kolmého parkovacího místa, zatímco řidič stojí na obrubníku.

Společně s nejnovějšími technologiemi v oblasti vodíkového pohonu automobilů představila společnost Hyundai další možnosti využití tohoto čistého zdroje energie. Technologie Hydrogen Life Vision umožní využít energii z vozu k napájení nejrůznějších systémů v domácnosti.

Druhá generace sériově vyráběných vozidel značky Hyundai s palivovými články bude k dispozici na vybraných trzích po celém světě od letošního roku. Novinka má pomoci automobilce Hyundai splnit cíl uvést na do roku 2025 na trh 18 ekologicky šetrných modelů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

co na to skodovaci?
Robustol
| 18. 3. 2018
Přesně tak. ;-) Mlčí a čumí jak vyorané myši. Takhle daleko se Škodovka nikdy nedostane, oproti Hyundai totálně zaspala dobu. Nemá na to mozky.
co na to skodovaci?
shawt
| 10. 1. 2018
Mlciii...bravo Hyundai!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku