Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata 2008 v Koreji: více prestiže, více výkonu

Ondřej Láník
Diskuze (42)
Hyundai začal nabízet na korejském trhu inovovaný sedan Sonata. Pod jménem Sonata Transform se skrývá zvelebení jednoho z nejprodávanějších korejských aut, ale také přepracovaná technika. Do Evropy se dostane nový Hyundai až v prvním pololetí roku 2008.

Tento facelift nebyl tak radikální, jako několik přeměn, které měly Sonaty posledních generací v devadesátých letech. Designéři poladili design decentními retušemi přídě, kde je nová, větší maska a nově uspořádané světlomety. Nový vnější vzhled dotvářejí nová kola z lehkých slitin. Pamatováno bylo i na pasivní bezpečnost, když byl z hlediska nárazu optimalizován pomocný rám motoru.

Uvnitř Sonaty došlo k přestavbě přístrojové desky, jejíž tvary i materiály působí mnohem hodnotněji než u dosavadních verzí. Novou grafiku mají také přístroje před řidičem a středová konzola. Ten tam je údajně nepříjemný odér z použitých interiérových plastů, nová je dvouzónová klimatizace, dvoustupňové vyhřívání sedadel a možnost připojení externích hudebních přehrávačů přes USB nebo standardní jack.

Prakticky všechny motory pro korejský trh jsou nyní výkonnější a mají současně nižší spotřebu než dosud. Hyundai připouští, že agregáty, směřující na exportní trhy se mohou v konkrétních specifikacích lišit, ale přesto stojí korejská paleta motorů za pozornost.

Zážehový dvoulitr 2.0 CVVT je druhou generací motoru řady Theta. Dostal variabilní časování sacích i výfukových ventilů a má proměnlivou délku sacího potrubí. Výkonové maximum se posunulo ke 116 kW při 6200 ot./min a točivý moment 197 Nm je dosahován při 4500 ot./min. Objemnější čtyřválec 2,4 CVVT má nyní výkon 126 kW při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4000 ot./min. Vznětový čtyřválec 2,0 CRDi má nejvyšší výkon 110 kW při 3800 ot./min a točivý moment 314 Nm při 2000 ot./min.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/LZk_VVXaKQE&rel=1&border=0" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (42)
25. 5. 2010 11:36
Mé rozhodování při nákupu auta střední třídy
Povím vám něco o své výměně auta. Vzhledem k tomu, že mé stávající auto dieselový Ford Mondeo TDCi 96kW již vyžadoval během 5ti let provozu a najetých 100tis km výměnu některých finančně velmi nákladných dílů, na kterých se podepsala mimojiné i "kvalitní" česká nafta, byl jsem rozhodnut o jeho prodeji. Jelikož potřebuji denně jezdit, prodej Mondea jsem chtěl řešit v době ujasnění výběru mého nového auta. Dieselový motor jsem už v mém novém autě zavrhnul, neboť dieselové Mondeo nebylo zrovna nejspolehlivější a nákladné servisy a opravy dieselu jsou přeci jen cenově jinde než u motoru benzínového. Na víc cena nafty je téměř srovnatelná jako cena Naturalu a o její kvalitě mám pochybnosti. Co se týče spotřeby, tak radši budu jezdit o 2 litry naturalu více o proti dieselu, ale na druhou stranu zase ušetřím na servisu dieselu. Takže otázku motorizace jsem měl vyřešenou. Během měsíců února a března 2010 jsem tedy objížděl autosalony a vozil se v předváděcích vozech vesměs střední třídy. A tak jsem zkoušel Mazdu 6, Ford Mondeo, Superba, Volvo S40, Citroena C5, Subaru Legacy, Hondu Accord, Peugeota 407, Avensis (VW jsem nezkoušel neboť jsem na tuto značku alergický díky mnoha českým bezmozkům co si myslí že jim patří svět), ale na každém voze mě něco vadilo a nebyly to jen drobnosti. Nejméně věcí mi vadilo na Citroenu C5 a Mondeu, nejvíce věcí mi naopak vadilo na Subaru, Avensisu a Superbu. V té době jsem se objednal ještě na zkušební jízdu Sonátou, ale auto zrovna neměli na prodejně a tak jsem delší dobu čekal mež jí přivezli na předváděcí jízdu (mezi tím jsem vyzkoušel ix35). Na konec jí přivezli, tak jsme ji s prodejcem vyzkoušeli a měl jsem jasno V Sonátě mi vůbec nic nevadilo a když to řeknu česky, tak mi padla jak poklice na hrnec a splnila všechny mé požadavky. Sonáta kterou jsme s prodejcem zkoušeli byla sice dieselová 110kw, ale v benzínu jsem si ji také dokázal představit. Takže v rámci předváděcích jízd vozidel střední třídy Sonáta vyhrála. Cena v té době byla ve výbavě Premium nějakých 589 tis. Mondeo kombi v akci s názvem Enterprise stálo 619 tis a Citroen C5 kombi v akci s názvem Millenium bylo za 550 tis. Takže jak správně čtete, měl jsem mezi auty 3 favority a to Sonátu, Mondeo a C5. Sonáta byla z testovaných aut nejlepší, ale cena 589 tis byla docela dost vysoká. V Mondeu se mi nelíbil interiér neboť působil hodně lacině, ale kompenzovaly to zase jízdní vlastnosti, které jsou na špičkové úrovni. Na Fordu je poslední dobou hodně vidět jak na autech šetří a vše působí poměrně lacině, takže Mondeo jsem odepsal. C5 byla zase hodně pohodlná, měkoučká a cenově hodně zajímavá. Zatím jsem ještě vyčkával, ale o dva měsíce později jsem využil mimořádné slevy na poslední modely faceliftových Sonát. Nyní necelý měsíc vlastním úplně novou Sonátu ve výbavě Premium a zajíždím nový motor DCVVT 121kW, mám najeto cca 650km a zatím maximální spokojenost. Když to shrnu, tak Sonáta je hodně dobré auto, na dobré technické i kvalitativní úrovni jako ostatní evropská auta střední třídy, jen neprávem někteří stále kritizují korejská auta a když je člověk pozve ke zkušební jízdě, tak radši nechtějí, aby nemuseli uznat že se pletli. Motor Sonaty je téměř neslyšitelný, interier hodně příjemný, jízdní vlastnosti dobré, limity auta zatím neznám, ale trasu kterou jsem projížděl s Mondem celkem ostře, tak Sonáta je také v pohodě. Takže jen tak dál Hyundai :-)
10. 11. 2007 03:14
Re: PREMKO
Nedrístaj, Daniel... :no: Ani si v tom nesedel.
10. 11. 2007 02:14
Re: PREMKO
9. 11. 2007 13:06
Re: PREMKO
jj, zas jeden notoricky nakupca rozstrelenych bavorov a medvedov. Ono pchat do toho prachy a jazdit s malou dusickou cez hranice za to fakt stoja
Avatar - sparrow1
9. 11. 2007 00:22
Re: PREMKO
Novej Superb beru ale Passat je pro mě hnusnej koncernovej fujtajbl.V téhle třídě je pro mě No.1 Mondeo ale Sonata není špatná. :yes: