Hyundai Sonata 2008 v Koreji: více prestiže, více výkonu
Tento facelift nebyl tak radikální, jako několik přeměn, které měly Sonaty posledních generací v devadesátých letech. Designéři poladili design decentními retušemi přídě, kde je nová, větší maska a nově uspořádané světlomety. Nový vnější vzhled dotvářejí nová kola z lehkých slitin. Pamatováno bylo i na pasivní bezpečnost, když byl z hlediska nárazu optimalizován pomocný rám motoru.
Uvnitř Sonaty došlo k přestavbě přístrojové desky, jejíž tvary i materiály působí mnohem hodnotněji než u dosavadních verzí. Novou grafiku mají také přístroje před řidičem a středová konzola. Ten tam je údajně nepříjemný odér z použitých interiérových plastů, nová je dvouzónová klimatizace, dvoustupňové vyhřívání sedadel a možnost připojení externích hudebních přehrávačů přes USB nebo standardní jack.
Prakticky všechny motory pro korejský trh jsou nyní výkonnější a mají současně nižší spotřebu než dosud. Hyundai připouští, že agregáty, směřující na exportní trhy se mohou v konkrétních specifikacích lišit, ale přesto stojí korejská paleta motorů za pozornost.
Zážehový dvoulitr 2.0 CVVT je druhou generací motoru řady Theta. Dostal variabilní časování sacích i výfukových ventilů a má proměnlivou délku sacího potrubí. Výkonové maximum se posunulo ke 116 kW při 6200 ot./min a točivý moment 197 Nm je dosahován při 4500 ot./min. Objemnější čtyřválec 2,4 CVVT má nyní výkon 126 kW při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4000 ot./min. Vznětový čtyřválec 2,0 CRDi má nejvyšší výkon 110 kW při 3800 ot./min a točivý moment 314 Nm při 2000 ot./min.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/LZk_VVXaKQE&rel=1&border=0" style="auto"}