Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata: 5 milionů kusů za 25 let

Ondřej Láník Ondřej Láník 15. 6. 2010 • 17:13
28
4
Zobrazit náhledy (28)
Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata
Za čtvrtstoletí uvedl Hyundai na trh šest generací Sonaty. Od licenční techniky přešel na modely vyvinuté vlastními silami, které zejména v USA úspěšně konkurují špičkovým japonským vozům.

Korejský sedan střední třídy, který Hyundai Motor Company začala nabízet už v roce 1985, dospěl v květnu 2010 ke kumulativnímu prodeji 5 milionů vozů.

Sonata je třetím modelem značky, který se k tomuto milníku dopracoval. Accent pětimilionové mety dosáhl v roce 2001, Elantra v roce 2008. První milion Sonat bylo možno napočítat v roce 1994, čtyřmilionovou metu zaznamenali v Koreji v roce 2007. Pátý milion přišel po necelých 3 letech.

Z pěti milionů vozů bylo 2,7 milionu Sonat prodáno v Koreji, na největším trhu této modelové řady. Největším exportním trhem Sonaty je ten americký, prodalo se zde přes 1,3 milionu vozů. Letos tvoří prodej modelové řady Sonata, mimo domácí korejský trh, dvě třetiny globálního odbytu. V USA se již prodává šestá generace. Cílí zejména na velmi populární sedany japonských značek (Toyota Camry, Honda Accord).

První generace Sonaty přišla v roce 1985, vycházela z modelu Stella, měla pod kapotou výhradně čtyřválce 1,8 a 2,0 l a byla určena pro domácí korejský trh.

Druhá generace přišla v roce 1988, dostala pohon předních kol, měla přísně tříprostorovou karoserii navrženou u ItalDesignu a využívala techniku Mitsubishi Galant. Stala se první generací, která se vydala na vysoce konkurenční trhy Kanady a USA. Vedle čtyřválců se v prodeji objevil taky vidlicový šestiválec.

Třetí generace se poprvé objevila v roce 1993 a v polovině 90. let patřila i na českém trhu k oblíbeným sedanům rodící se podnikatelské vrstvy. Zaoblené tvary se v rámci faceliftu výrazně proměnily. Podobně divoký designový vývoj potkal i čtvrtou generaci, která přišla v roce 1998, nejprve s menšími oválnými světlomety a od roku 2001 pak se zcela novou přídí s výraznou chromovanou maskou a většími světly připomínající styling Mercedesů třídy C.

Pátá generace, která se v současnosti v Evropě stále doprodává, přišla na trh v roce 2004.

Od září 2009 se na vybraných zámořských trzích prodává Sonata YF. Evropa by se nástupce aktuální Sonaty měla dočkat v nejbližších měsících. Sedan střední třídy dostane označení i40. Poprvé se v nabídce objeví také karosářská verze kombi.

Témata
Avatar - Stephen
16. 6. 2010 15:35
Re: Sonata mk3
A já doufal, že už se někde objevily fotky i40 :-( . HYUNDAI se rozhodl, mýma očima nepochopitelně, že Sonatu YF do Evropy nepustí a přepracuje ji nejen technicky, ale i vzhledově, než se z ní stane i40. Ale aby to nebylo tak lehké, tak se Sonata YF prodává v Austrálii pod názvem i45 >:D .
Avatar - pumpkin
15. 6. 2010 21:28
Re: Sonata mk3
Pardon, z článku som pochopil, že Sonata YF a i40 sú rovnaké autá pod iným obchodným názvom.
Avatar - Stephen
15. 6. 2010 20:15
Re: Sonata mk3
Ty už jsi viděl i40?! Hoď sem link, taky bych se rád podíval jak moc se změnil design i40 oproti Sonatě YF. Díky.
Avatar - pumpkin
15. 6. 2010 15:44
Sonata mk3
Jeden takýto kórejský zázrak mali rodinný známi. Auto kúpili v CZ&CZ Export-Import Bratislava a.s. za slušných 850 tis. korún. Neviem že či to bolo tak kvalitné auto, ale im bez väčších problémov vydržalo 18 rokov.
Ďalšie facelifty a generácie sa mi zdali vyslovene škaredé až do roku 2004. i40 ma zas neoslavuje, čo už.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku