Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Ženevě 2004

Vitek
Na stánku hyundaie, počtu konceptů, ale koneckonců i šíři modelové nabídky a prodejních výsledcích je vidět, že Hyundai je jednoznačně na špici, pokud se týká rychlosti a úspěšnosti vlastního rozvoje.

Z podstatných novinek je zajímavý především malý SUV Tuscon, který se v Evropě začne prodávat na podzim.

Tuscon

Po světové premiéře v Chicagu představila automobilka nejmenší SUV také evropským zákazníkům. Cílem Tucsonu je ukousnout z koláče trhu, který dosud okupují například Honda CR-V, Toyota RAV4 nebo Mitsubishi Outlander.

Hyundai vybralo už pro druhý automobil jméno podle amerického města, když tím prvním je i u nás prodávaný model Santa Fe. Americký trh zůstává pro korejskou automobilku strategickým odbytištěm a Hyundai se v USA i po letech prezentuje jako dravý výrobce, nabízející u svých vozů velmi dobrý poměr užitná hodnota/cena a mj. nadstandardní rozsahy garancí. Na to v USA zákazníci slyší a na rozdíl od Evropy nejsou za každou cenu věrni domácím značkám. Toho v minulosti využily japonské automobilky a korejské se již několik let pokouší ukořistit něco z převážně americko-japonského koláče.

Ceny by měly začínat na hranici 18.000 Euro, ale základní verze bude mít zřejmě jen pohon předních kol. Základním hnacím agregátem je zážehový čtyřválec 2.0 CVVT (Continuously Variable Valve Timing) o výkonu 105 kW, dvoulitrový diesel common-rail má výkon 83 kW a na vrcholu bude vidlicový šestiválec 2,7 l (127 kW).

4,32 m dlouhá karosérie je postavená na podvozku o rozvoru 2,63 m a nabízí variabilní uspořádání, podobně jako konkurence. Zadní sedadla tvoří po sklopení rovnou plochu a ložný prostor lze dále prodloužit sklopením sedadla spolujezdce.

Dvojčetem Tusconu je nová Kia Sportage, která bude představena na podzim.

Hyundai také rovnou představil také verzi Tuscon s pohonem na palivové články. Samotný třífázový elektrický motor má výkon 80 kW a uděluje vozu rychlost až 150 km/h s jízdním dosahem 300 km. Nádrž na vodík má objem 152 l.

E3

Koncept hatchbacku, spadajícího do C-segmentu, prezentuje Hyundai jako studii, která má ukázat především možnosti využití variability a možnosti využití vnitřního prostoru. Studie nevyužívá žádnou z koncernových platforem a z údajů uvádí výrobce jen délku 4250 mm, rozvor 2650 mm a 19" kola. Vůz je osazen blíže nespecifikovaným turbodieselem 2,2l se systémem common-rail.


Vitek