Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster Turbo: 150 kW, 265 Nm pro americký trh

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Šestnáctistovka ve Velosteru dostala přeplňování. Američanům se představuje ve městě motorů Detroitu.

Zatím jsou k dispozici pouze kusé informace. Jihokorejský sportovně laděný hatchback (označení kupé ponechme raději marketingovému oddělení) se konečně dočkal přeplňování. Čtyřválec objemu 1,6 l dával bez něj v americké specifikaci 103 kW (140 k) výkonu a 167 Nm točivého momentu.

Aplikací turbodmychadla ovšem posílil o dalších 47 na rovných 150 kW (204 k), hodnota krouťáku je 265 Nm, ta tedy razantně vzrostla. Údaje o maximálních otáčkách ale zatím zveřejněny nebyly V zámoří tak bude moci Veloster lépe konkurovat Volkswagenu GTI (to je i u nás dobře známý ostrý Golf), kupé Honda Civic Si s atmosférickým motorem nebo sice mnohem menšímu, ale motoricky srovnatelnému Mini Cooperu S.

Zákazníci, kteří Veloster Turbo zvolí, budou mít na výběr dvojici převodovek: šestistupňový manuál a dvouspojkovou skříň. Jeho hmotnost se zvýšila z 1172 na 1270 kg. Spotřeba paliva dle amerických norem dosahuje ve městě 8,7 a na dálnici 6,2 l/100 km.

Další detaily budou odtajněny později. Veloster s novou motorizací se jistě objeví během letošního roku i na evropském trhu včetně toho našeho.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
10. 1. 2012 19:12
Re: velostr
Kam řadíš Veloster ty je tvůj problém,američané zřejmě ke stylovkám.
No a Brouk i přes vyšší výkon motoru a lepší podvozek,zajel horší čas a nižžší příčné přetížení,čili hůře zatáčí.Asi má jiné koně,nobo převodovka?
Veloster podle toho nemá nijak katastrofálně naladěn podvozek,velmi velmi podobné.Mne zajímají většinou hodnoty a ty se dají změřit.
9. 1. 2012 21:03
Re: velostr
Jak bych to povedal...moc velke ocakavania nemam...vlastne celkovo tento model moc nenadchol (asi zbytocnost,alebo len Hyundai ukazuje,ze na to proste má aj ked z toho velke predaje nebudu...resp vytvaranie si imidžu či čo)
skorej bych bral ten motor v iných modeloch takze aspon bude zaujimave sledovat,aky je to motor...a i30 ci i40 by konecne mohli mat solidny motor :-)

...to ze je to v amerike je ok,ved tam myslim aj 1x uviedli Velostera.
9. 1. 2012 20:16
Re: velostr
Nevím, jestli si to četl, ale u Beetlu psali, že je lepší než všichni pod ním, co je jízdních vlastností týče, i když je naladěn na komfort. Tedy lepší i než Veloster. A to je podvozek mexické Jetty, takže nic extra.

"The suspension is clearly tuned for touring rather than sporting, but the chassis is solid and it takes a corner better than any of the lower-ranked cars with the added benefit of riding better on all surfaces."
9. 1. 2012 20:08
Re: velostr
Detailní technické informace jsou dobrá věc, ale co mě zarazilo je, že Beetle měl řadovou pětku a torzní příčku vzadu. Co to proboha je? Motor pochopím, USA, ale ten podvozek? Nemá mít náhodou podvozek Golfu? V Evropě by měl mít multilink.

Nemohli testovat Scirocco, protože se tam neprodává.

Edit: Už jsem si našel odpověď, americký brouk s pětiválcem má podvozek Jetty. To hodně vysvětluje.
Avatar - Ronault.
9. 1. 2012 19:56
Re: velostr
Americký magazín...
Za prvé může být jinak nastaven podvozek, jak Brouku, tak Velosteru. Hlavně nebyl účasten hlavní konkurent od VW Scirocco... přecejen mezi stylovky typu Mini a F500 a Brouk tam zrovna Veloster nesedl.
Navíc ve srovnání díky americké verzi chyběli další hráčí jako Megane Coupé RS, Peugeot RCZ, DS3! atd.

A i 4 místo na novinku není nijak velký úspěch...

Fascinuje mě, že v tabulce u testu amíci udávají i materiál bloku a hlavy válců, rozvody, kompresní poměr atd., prostě mnoho detailů, které běžného evropského kupce díky jistému odcizení techniky obrovským technologickým pokrokem vůbec nezajímají... :-O