I Dacia reaguje na zpřísňující se emisní normy. Duster dostane čistší diesely
Rumunská automobilka, která si v České republice (ale i dalších koutech Evropy) postavila živnost na bytelných a cenově dostupných autech, přijíždí s novými pohonnými jednotkami pro Duster. Druhá generace prodejně úspěšného SUV dostane motory Blue dCi. Značka slibuje vyšší potěšení z jízdy a nižší spotřebu, motory jsou ale především odpovědí na zpřísňující se emisní normy a nástup homologační procedury WLTP.
Motory nesou označení dCi 95 a 115 a ve srovnání s předešlými dieselovými patnáctistovkami vzrostl výkon obou o pět koňských sil. Silnější agregát se navíc může pochlubit 30 newtonmetry k dobru, nově poskytne 240 N.m při 1750 otáčkách. Akcelerace z klidu na stovku se díky tomu zlepší v obou případech o celou sekundu. Zvýšila se i nejvyšší rychlost na 167, respektive 176 km/h.
Mezi hlavní novinky patří selektivní katalytická redukce (SCR) se vstřikováním močoviny, nový výměník voda-vzduch, vyšší vstřikovací tlak (2000 barů) a přepracované převodové poměry. Dle cyklu NEDC zůstávají emise obou pohonných agregátů pod hranicí 115 gramů CO2, kombinovaná spotřeba činí totožných 4,4 litru na sto kilometrů.
Nové pohonné jednotky si postupem času naleznou cestu i do dalších modelů automobilky, nasazeny samozřejmě budou i do druhé generace Dusteru s pohonem všech kol. Zatímco ve Francii, domovině mateřského Renaultu, už znají první ceny, v českém ceníku byste nové agregáty zatím hledali marně. S inovovaným motorem startuje Duster na částce 14.350 euro, což v přepočtu dělá nějakých 367 tisíc korun.