Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

III. Mimoňské války 2003 - tuningový sraz u Mimoně

Ladislav Čermák
Diskuze (6)
V sobotu 17.5. nad ránem se na letišti u Mimoně opět začalo válčit. 12 let po odsunu sovětských vojsk znovu tryskaly plameny z hlavní, i když tentokrát jen výfukových... doplněno o velkou fotogalerii!

V sobotu 17.5. nad ránem se na letišti u Mimoně opět začalo válčit. 12 let po odsunu sovětských vojsk znovu tryskaly plameny z hlavní, i když tentokrát jen výfukových. Ve více než dvojnásobném počtu oproti loňsku se sjela bojová vozidla z celé republiky i přilehlé Evropy. Jako obvykle se do dáli, dávno předtím, než byla ke spatření první vozidla, neslo burácení vykuchaných výfuků a kvílejících pneumatik. Počasí bitvě přálo, na rozdíl od loňského slejváku letos bylo tak akorát. I objektiv mého Olympusu si spokojeně pocvakával.

Program nevybočoval ze zaběhnutých obyčejů. Začalo se volným sprintem systémem kdo a jak chce. Co mělo kola a motor, se stavělo na start a poměřovalo akcelerační sekundy, zejména mnoho starších a neupravených vozů, jejichž majitelé si netroufli do hlavní bitvy. Tou byl sprint pětic na čtvrt míle, tentokrát již pod pořadatelskou taktovkou a podle kategorií. To byla nejsledovanější disciplína a pro mnoho fanoušků hlavní důvod, proč přijeli. Dělení do tříd bylo jednoduché: do 100, 150, 200, 300, 400 a přes 400 koní. Následoval slalom, který vrátil šance malým, slabým, ale mrštným, a nakonec se celých 2.500 metrů asfaltu protáhlo v očekavání rychlostních orgií. Kdo chtěl, mohl si vyzkoušet maximální rychlost, aby ke konci ranveje zjistil, že ta téměř nedohledná dálka je blíž, než čekal. Uprostřed všeho dění tradičně stál zvlněný dvojřad vyšlechtěných skvostů s napruženými motory. Oči protřel efektní burnout staré Vectry a dvě opálené sestřičky, kterým všichni koukali pod úsporný latexový obleček a dohadovali se, zda pod ním mají spodní prádlo či nikoliv. Mnoho zajímavého se dělo i na volných plochách kolem, například spontánní sprint elitní sestavy Maserati Spider, Ferrari 360 Modena a 2x Mercedes SL 55 AMG. Jen pro zajímavost, obě SLka působila v souboji proti italské squadře jako pomalí tlouštíci a stejně i dopadla. Kilometrový pás stranou od hlavního programu si rezervovala skupinka motorkářů, z nichž jeden srazil sebevědomí většině ostatních přízemní akrobacií na rychle jedoucí Yamaze. Zaparkované postávaly skvosty, jako modenský trojlístek Ferrari, sportovní prototyp Colan z roku 1960, temné pojetí tuningu Austina Mini, či vítěz prestižního brněnského tuningového srazu v kategorii Zahraniční vozy, rudá Honda CRX. Od jejího majitele jsme získali příslib několika exkluzivních informací, takže se těšte na článek.

Trhlinou byla nevalná organizace, díky které se všude na všechno dlouze čekalo a z nehlídaného (!) parkoviště platících účastníků se dokonce ztratilo BMW M3, objevené o 20 minut později, havarované ve vedlejší vesnici.

Kdo si chce beztrestně vybít adrenalin, zamíří jistě i za další dva týdny do Příbrami, či na nějakou další akci. Pravidla jsou volná, zúčastnit se může jakékoliv pojízdné vozidlo, o čemž svědčil obstarožní zkorodovaný žigulík, přeměněný rozbrušovačkou na praktický pick-up :-)

Ladislav Čermák
Diskuze (6)