Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indian Challenger nabízí nezaměnitelný styl, luxus a výkon na dvou kolech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Indian Motorcycle pro rok 2020 rozšiřuje svou nabídku o model Challenger se zcela novým motorem. Zákazníky má přilákat vzhled i nabízené výkony.

Indian Motorcycle je v současnosti značkou, patřící od roku 2011 pod křídla Polaris Industries. Výrobu zcela nově vyvinutých motocyklů Indian tento koncern spustil v roce 2013 a od té doby jejich nabídku neustále rozšiřuje. Pro rok 2020 představuje hlavní novinku model Challenger, který má představovat nejlepšího stroj kategorie bagger.

Základem nového modelu je pro značku Indian již tradiční rám z hliníkové slitiny, v němž je uložen zcela nový vidlicový dvouválec PowerPlus o objemu 108 krychlových palců, což je 1769 cm3. Motor s chlazením kapalinou má čtyřventilový DOHC rozvod a disponuje nejvyšším výkonem 90 kW (122 k) a točivým momentem 173 N.m. Tyto hodnoty míří k zadními kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Podvozek využívá vpředu upside-down vidlici, která pro stroj této kategorie není příliš obvyklá. Vzadu je použita vidlice s jedním centrálně umístěním tlumičem. Brzdový systém kombinuje vpředu kotouče o průměru 320 mm s monoblokovými třmeny Brembo se čtyřmi pístky, zatímco vzadu je jeden kotouč o průměru 298 mm a třem zde má dva pístky. Přední 19palcové kolo je obuto do pneumatiky Metzeler Cruisetec 130/60B19, zatímco zadní 16palcové kolo obouvá Metzeler Cruisetec 180/60R16.

Samozřejmost pro moderní motocykl představuje armáda asistenčních systémů, která má zvyšovat komfort i bezpečnost jízdy. Indian Challenger se tak pyšní mimo jiné možností volby jízdních režimů a dynamickou kontrolou trakce. Standardem je zde multimediální systém Ride Command se sedmipalcovým dotykovým displejem, jehož prostřednictvím lze vedle nastavení motocyklu upravovat i audio systém s výkonem 100 W a ve výbavě nechybí ani rozhraní Bluetooth nebo USB.

Video se připravuje ...

Indian Challenger má svým jezdcům vedle výkonu poskytovat i vysoký cestovní komfort, na němž má svůj podíl i velká kapotáž, která není usazena na přední vidlici, ale je upevněna přímo k rámu motocyklu. Pozornost si zaslouží i specifický design předního světlometu. Komfortní pozici za řídítky stroje s celkovou délkou 2500 mm a pohotovostní hmotností od 377 kg má zajistit sedlo ve výšce 672 mm.

Indian Motorcycle uvádí svou novinku nejprve na severoamerickém trhu ve standardním provedení Challenger s cenou od 21.999 amerických dolarů (kolem 500.500 Kč) a zároveň i v luxusnější verzi Challenger Dark Horse s rozšířenou výbavou a vlastní paletou barev za cenu od 27.499 amerických dolarů (zhruba 625.500 Kč). Samozřejmostí jsou široké možnosti individualizace.

Zdroj: Indian Motorcycle, Polaris Industries, Inc.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme