Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indian FTR1200 se vrací ke svým kořenům a míří na hliněné ovály

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Indian Motorcycle představil FTR1200 jako motocykl pro běžný silniční provoz, který je inspirován závodními speciály pro flat track. Inspirace je to natolik silná, že prostřednictvím FTR1200H došlo k proměně sériového modelu v závodní stroj.

Indian Motorcycle se nejprve se speciálem FTR750 vrátil do profesionálních závodů AMA Pro Flat Track. Motocykl postavený přímo pro tradiční závody na hliněných oválech se pak stal inspirací pro koncept Scout FTR1200 Custom. Ten vyvolal velkou vlnu nadšení nejen u fanoušků značky Indian a díky tomu došlo na vývoj motocyklu pro sériovou výrobu, jehož premiéra se odehrála na podzim roku 2018.

Indian FTR1200 se svou stavbou natolik přibližuje závodním speciálům pro flat track, což nezůstalo bez povšimnutí. Společnost S&S Cycling, která je oficiálním dodavatelem komponentů pro závodní stroje značky Indian, přestavěla dvojici zástupců modelu FTR1200 ve skutečné závodní motocykly.

V rámci přestavby došlo na výměnu kol, vyztužení přední upside-down vidlice, demontáž osvětlení i původní zadní vidlice a její nahrazení novou s kompletně nový odpružením. Změny provedené na podvozku stojí za zkrácením rozvoru kol o 90 mm. Mezi další úpravy pak patří použití menší palivové nádrže či nového výfukového systému a také demontáž přední brzdy. Všechny provedené úpravy pak stojí za snížením původní hmotnosti 230 kg s plnou nádrží o 25 kg.

Srdcem závodních FTR1200H je kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 1203 cm3, který má disponovat nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) při 8250 otáčkách za minutu a točivým momentem 115 N.m při 6000 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Indian FTR1200H byl prozatím postaven pouze ve dvou exemplářích a jejich první ostrý start se má uskutečnit v polovině letošního června v rámci závodu European Hooligan Championship, pořádaného během akce Wheels & Waves ve francouzském lázeňském přímořském letovisku Biarritz.

Zdroj: Indian Motorcycle

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme