Curtiss Hades 1 nahrazuje původní projekt Hades a rozvíjí jeho šílený design
Společnost Curtiss Motorcycles přepracovala koncept elektrického motocyklu, jehož jméno inspirovala řecká mytologie. Novinka se představuje s evolucí designu původního modelu Hades.
Severoamerická společnost Confederate Motorycles byla založena v roce 1991 a proslula svým specifickým přístupem k návrhu a konstrukci svých motocyklů, vyráběných ve velmi malých sériích, z nichž lze zmínit například model C2 P-51 Fighter z roku 2015.
Na podzim roku 2017 se odehrála proměna Confederate Motorcycles v Curtiss Motorcycles, za níž stojí skutečnost, že v konstrukci a designu motocyklů s konvenčním motorem se firma pod původním názvem již neměla kam dál rozvíjet. Pod novým jménem se tedy věnuje vývoji a výrobě vlastních elektrických motocyklů.
Společnost Curtiss Motorcycles na jaře roku 2018 roku odhalila svůj první projekt čistě elektřinou poháněného motocyklu, který dostal jméno Zeus. Ve své původní podobě však Curtiss Zeus na trh nezamířil a stal pouhým prototypem.
Na podzim roku 2018 došlo k odhalení projektů Zeus Bobber a Zeus Cafe s přepracovaným designem. Tato dvojice vsadila na jemnější linie, ale ani v jejím případě nedošlo k uvedení na trh. Vedle nich byl jako projekt bez bližších informací o technice a jízdních výkonech prezentován elektrický motocykl Curtiss Hera s krytem baterií a ve tvaru podélně uloženého vidlicového osmiválce.
Společnost Curtiss Motorcycles však v roce 2019 změnila své plány a všechny projekty elektrických motocyklů nahradil Zeus Radial V8, rozvíjející myšlenku uložení baterií do podoby podélně umístěného vidlicového osmiválce. Tento koncept následovala s velmi krátkým časovým odstupem dvojice Hades a Psyche.
Proměny některého z výše zmíněných konceptů v model, který zamíří do malosériové výroby, se s velkou pravděpodobností nedočkáme, protože Curtiss Motorcycles stále hledá ideální podobu svého prvního motocyklu s elektrickým pohonem pro uvedení na trh. Severoamerický výrobce v současnosti žádný z nich již neprezentuje a raději představuje nový projekt, který má být evolucí modelu Hades.
Tato novinka nese označení Curtiss Hades 1 a svým vzhledem skutečně přímo navazuje na loňský projekt. Na rozdíl od něj ovšem sází na robustnější řešení nosného rámu, v němž je zavěšeno válcové pouzdro baterie s výraznými chladicími žebry. Přepracováno je i zavěšení zadního kola.
Společnost Curtiss Motorcycles v souvislosti s konceptem Hades 1 uvádí, že může nabídnout stavitelný úhel sklonu zavěšení předního kola. Ten může být 27 stupňů pro tzv. krátký rozvor 1575 mm a světlou výšku 203 mm nebo 31 stupňů pro tzv. dlouhý rozvor 1625 mm a světlou výšku 152 mm. V řeči čísel se možná nejedná o příliš velké rozdíly, ale v charakteristice jízdních vlastnostech to již výrazné rozdíly jsou.
V případě pohonného systému uvádí společnost Curtiss Motorcycles pro Hades 1 nejvyšší provozní výkon 160 kW (217 k), který doplňují informace o výkonu 71 kW (96 k) a stabilním výkonu 36 kW (49 k) bez dalšího upřesnění. Podobná situace je i v případě točivého momentu, u nějž je uvedeno 369 N.m a 199 N.m. Potřebnou energii mají poskytovat baterie s kapacitou 16,8 kWh.
Společnost Curtiss Motorcycles společně s CAD vizualizacemi a prvními technickými specifikacemi modelu Hades 1 uvádí i jeho základní cenu 60.000 amerických dolarů, což je zhruba 1.380.000 Kč. V případě, že se tento koncept promění v produkční model, pak se očekává zahájení dodávek zákazníků během roku 2020.
Zdroj: RideApart, Curtiss Motorcycles