Infiniti chce zlepšit kvalitu svých automobilů
Infiniti se chce přiblížit třem největším prémiovým značkám na trhu. Audi, BMW a Mercedes-Benz chce tento výrobce dostihnout díky zlepšení kvality svých automobilů.
Automobilka chce kvalitu zlepšit pomocí tří kroků. Prvním z nich mají být certifikáty udělované nejlepším továrnám.
Tyto certifikáty podle Infiniti povedou k větší soutěživosti o co největší kvalitu, jejímž důsledkem má být zlepšení kvality aut. Jedinou továrnou, která zatím v tomto ohledu uspěla, je japonská Tochigi, kde se vyrábí modely Q50, Q70 (původně M), QX50 (EX) a QX70 (FX).
Druhým krokem mají být rozsáhlejší kontroly kvality, které mají zkoumat nejen výrobní zařízení, ale také skladovací prostory nebo kontroly právě dovezených aut jejich prodejci.
Třetím krokem je pak školení zaměstnanců. Díky těmto kurzům mají pracovníci dosáhnout větší pozornosti k detailu a lepší koordinace očí a ruky.
Luxusní divize Nissanu věří, že vyšší kvalita nabízených aut bude znamenat i vyšší prodeje. Cílem vedení je do roku 2016 prodávat 500.000 aut ročně. Během loňského roku přitom Infiniti prodalo 170.000 vozů.
I kvůli těmto ambiciózním cílům Infiniti najalo nového prezidenta Johana de Nysschena, který dříve pracoval u Audi. Jeho prioritou je vytvořit z Infiniti žádanější značku, která si bude moci dovolit nabízet dražší auta. To umožní pouze větší kvalita modelů.
Velkým konkurentem pro Infiniti je vedle německé prémiové trojky i Lexus. Jeho auta jsou zákazníky hodnocena velice kladně, v americké studii kvality společnosti J.D. Power and Associates sledující spokojenost zákazníků 90 dní po koupi nového vozu skončila tato značka první. Infiniti bylo loni v této studii šesté, na stejné příčce jako další konkurent – Acura.
Infiniti v této analýze dokáže bodovat, v celkovém hodnocení je sice za německou prémiovou trojkou, v žebříčku ale obsazuje stále vyšší příčky (v roce 2010 bylo deváté, rok nato osmé), jeho modely M a EX navíc ve svých segmentech získaly nejvyšší ocenění.
Naopak ve studii J.D. Power sledující spolehlivost vozů Infiniti ztrácí, loni se v celkovém žebříčku propadlo až na 27. pozici. Spolu s propadem rostlo i množství zaznamenaných závad jeho vozů. „To, co jsme dělali pro zlepšení kvality, nebylo dostačující,“ přiznává Shigeaki Kato, senior viceprezident pro kvalitu, přestože Infiniti v letošním vydání této studie povyskočilo na 20. místo.