Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti chce zlepšit kvalitu svých automobilů

David Bureš
Diskuze (137)
Japonská prémie na tu německou stále lehce ztrácí. Infiniti to však chce změnit.

Infiniti se chce přiblížit třem největším prémiovým značkám na trhu. Audi, BMW a Mercedes-Benz chce tento výrobce dostihnout díky zlepšení kvality svých automobilů.

Automobilka chce kvalitu zlepšit pomocí tří kroků. Prvním z nich mají být certifikáty udělované nejlepším továrnám.

Tyto certifikáty podle Infiniti povedou k větší soutěživosti o co největší kvalitu, jejímž důsledkem má být zlepšení kvality aut. Jedinou továrnou, která zatím v tomto ohledu uspěla, je japonská Tochigi, kde se vyrábí modely Q50, Q70 (původně M), QX50 (EX) a QX70 (FX).

Druhým krokem mají být rozsáhlejší kontroly kvality, které mají zkoumat nejen výrobní zařízení, ale také skladovací prostory nebo kontroly právě dovezených aut jejich prodejci.

Třetím krokem je pak školení zaměstnanců. Díky těmto kurzům mají pracovníci dosáhnout větší pozornosti k detailu a lepší koordinace očí a ruky.

Luxusní divize Nissanu věří, že vyšší kvalita nabízených aut bude znamenat i vyšší prodeje. Cílem vedení je do roku 2016 prodávat 500.000 aut ročně. Během loňského roku přitom Infiniti prodalo 170.000 vozů.

I kvůli těmto ambiciózním cílům Infiniti najalo nového prezidenta Johana de Nysschena, který dříve pracoval u Audi. Jeho prioritou je vytvořit z Infiniti žádanější značku, která si bude moci dovolit nabízet dražší auta. To umožní pouze větší kvalita modelů.

Velkým konkurentem pro Infiniti je vedle německé prémiové trojky i Lexus. Jeho auta jsou zákazníky hodnocena velice kladně, v americké studii kvality společnosti J.D. Power and Associates sledující spokojenost zákazníků 90 dní po koupi nového vozu skončila tato značka první. Infiniti bylo loni v této studii šesté, na stejné příčce jako další konkurent – Acura.

Infiniti v této analýze dokáže bodovat, v celkovém hodnocení je sice za německou prémiovou trojkou, v žebříčku ale obsazuje stále vyšší příčky (v roce 2010 bylo deváté, rok nato osmé), jeho modely M a EX navíc ve svých segmentech získaly nejvyšší ocenění.

Naopak ve studii J.D. Power sledující spolehlivost vozů Infiniti ztrácí, loni se v celkovém žebříčku propadlo až na 27. pozici. Spolu s propadem rostlo i množství zaznamenaných závad jeho vozů. „To, co jsme dělali pro zlepšení kvality, nebylo dostačující,“ přiznává Shigeaki Kato, senior viceprezident pro kvalitu, přestože Infiniti v letošním vydání této studie povyskočilo na 20. místo.

David Bureš
Diskuze (137)
Avatar - Hammunasakra
22. 5. 2013 18:46
Re: Neprémiový žvásty
Argumentace "STATISÍCI..." na mne moc NEfunguje (jak píši ve vedlejší diskuzi - (podprůměrný) Justin Bieber má JEDNOZNAČNĚ víc fanoušků než (génius své generace) Brad Mehldau [odkaz] - no a co? :-)

To že všichni výrobci "drahých" aut (většinu jsem snad vyjmenovala) ctí "pravidla hry" = pro konstrukci drahých aut používají "klasickou (drahou) koncepci" není náhoda. Ostatně PROČ to (podle vás) dělají? Proč máme (podle vás) konstrukci vozu rozdělenu na "drahou" a "levnou"? Jen tak? Pro nic za nic? ;-)

Balíček služeb vám nabídne i Citroën, rsp. DS - vůz na prohlídku odvezou přivezou - mám pocit že majitel audi "si může nechat zdát" - byť souhlasím že k "celkovému" vnímání/hodnocení modelu to PATŘÍ - má "priorita" to NENí

V Ingolstadt rozhodně NE"začali od menších" aut! Začali ještě před 2. světovou válkou vozy DKW, když se audi díky tehdejší Velké hospodářské krizi dostalo do finančních problémů a J.S. Rasmussen firmu převzal. Od té doby audi dělá PŘEDOkolky a nikdy tomu nebylo jinak - od malých po NEJVĚTŠÍ modely. První VÝJÍMKA z pravidla bude příští A8 a to jen díky "sdílení" techniky s Porsche Panamera (nebo jak to mají "naplánoVWáno" ;-)

Se značkou Mercedes to "neide dolu vodou", dokonce přímo naopak, je na jednoznačně VZESTUPném trendu. Jinak co se týče nižší střední - tam je to z cenových důvodů už JASNÉ = vše (od všech výrobců) budou jen předokolky - tato generace BMW 1 je zřejmě POSLEDNÍm Mohykánem..

Mne také nezajímají "příručky" - něco ZCELA jiného je konstrukce vozů.. Že to asi i VĚTŠINU lidí NEzajímá máte JISTĚ PRAVDU. Ale sám jste "si naběhl" zmínkou jak audi "posouvá" pohon až do 15:85 ve prospěch zadku (což je de facto ZADNÍ pohon). PROČ to dělají? PROČ asi? Myslím že (asi) víte sám :-)

NEmám problém a pěkný den (pro jednou zkuste ve voze s "klasickou koncepcí" rsp. hlavně se ZADNÍM pohonem ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 5. 2013 18:07
Re: Neprémiový žvásty
Já ani tak neříkám že C5 V6 je "prémie" (NENí) ale že obdobně drahé audi A4 2.0 Tdi moc prémiové NENí
PS: U minulé generace BMW 3 jsem zkoušela oba 3litrové R6 (trochu překvapivě mne skoro víc "oslovila" nafta, rsp. od benzínu jsem - v porovnání s "obyč." benzínovým V6 3.0 který jsem tehdy měla - čekala nějak VÍC) a NEjsem si jistá jestli 200.000 kč navíc stačí(lo) ;-)
22. 5. 2013 16:05
Re: Neprémiový žvásty
Jenze premiovy musí byt celek, nerikam ze C5 v nejvyšší vybave nebude dotahovat na premii "v necem", ale pak jiz si priplatim 200 tisíc a sahnu po 100% premii...
Avatar - Hammunasakra
22. 5. 2013 15:55
Re: Neprémiový žvásty
Říkal jste že "se s autem projedete a VÍTE co je prémie a co není" - tak HURÁ do toho (já vím jaké je porovnat za ca stejné peníze motor od "prémiového" audi a sedadla od "prémiového" audi a materiály v kabině od "prémiového" audi a TAK RÁDA bych aby to konečně někdo také POROVNAL - a když vy navíc "se s autem projedete a VÍTE co je prémie a co není" ;-)
22. 5. 2013 15:44
Re: Neprémiový žvásty
Aha C5, dnes koncim, nashle 8-s