Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti QX50: Model 2016 se představí v New Yorku s delším rozvorem

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Infiniti chystá do New Yorku debut modernizovaného crossoveru QX50. O novou generaci však ještě nepůjde.

QX50 už má za sebou osmiletou kariéru, začínalo jako série EX v roce 2007. Nástupce by tedy nebyl od věci, ale jak to tak vypadá, ještě nějakou chvíli s námi vydrží stávající model. Minimálně pro zámořský trh se ovšem celkem změní. Modernizovaná verze se ukáže již příští týden na autosalonu v New Yorku, luxusní odnož Nissanu to sama oficiálně potvrdila. Ponese už označení modelového roku 2016 největší změnou technického rázu bude natažená vzdálenost mezi nápravami.

Současný model ji má rozvor platformy FM na hodnotě 2800 mm, prodlouží se o dalších 76 mm na 2876 mm. Ne, auta se nebudou přesekávat v půlce, jako to dělají některé karosárny při stavbě limuzín. Infiniti totiž delší verzi QX50 už nabízí od loňska v Číně. Tam si na takové vozy potrpí a je jedno, zda jde o sedany (dokonce evropské střední třídy), nebo zrovna SUV. Vypadá to, že nová americká specifikace bude té čínské velmi podobná a původní model z nabídky vypadne. Právě provedení pro Říši středu v efektní fialové barvě představuje trojice firemních snímků. Z takové úpravy samozřejmě profitují pasažéři vzadu, Američané prostě potřebují více místa, pohodlí a komfortu. Podvozek také dostane o něco vyšší světlost.

Za mořem se nabízí jediný motor, dobře známý zážehový vidlicový šestiválec 3,7 l/242 kW. Zde změnu určitě čekat nelze. První vozy se dostanou k zákazníkům na podzim, aktuální model stojí v USA 35.995 dolarů (necelých 898 tisíc Kč). K razantnímu zdražení i přes nárůst životního prostoru uvnitř jistě nedojde.

Infiniti QX50 se prodává i u nás. Evropský „krátký“ model stojí 1,15 milionu korun, ale s třílitrovým turbodieselem V6 (175 kW/550 N.m). Šestiválcová verze se stejnou konfigurací, která ovšem spaluje benzin a dává nižších 235 kW a 360 N.m, přijde minimálně na 1,3 mil. Ceny se tedy, jak bývá zvykem, od těch zámořských značně liší. Evropskou homologaci čínsko-americká varianta postrádá, takže ji na našich silnicích určitě neuvidíme.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)