Infiniti QX56: Premiéra nové generace obřího SUV v New Yorku
Vzhledem odpovídá nové generaci Nissanu Patrol Y62, která byla představena v únoru, i technika je obdobná. Nový celohliníkový 5,6litrový motor V8 disponuje dvaatřiceti ventily, jejich proměnným časováním VVEL (Variable Valve Event & Lift) a přímým vstřikováním. Nabízí 298 kW (406 k) výkonu a 559 Nm točivého momentu.
Ten je přenášen pomocí sedmistupňové samočinné převodovky buď na jednu, nebo obě nápravy. Rychlostní skříň má možnost manuálního řazení. Pohon čtyř kol All-Mode 4WD disponuje režimy Auto, 4H, a 4L, v posledním je točivý moment rozdělen v poměru 50:50 na obě nápravy. Spotřeba paliva by se na dálnici měla pohybovat na úrovni 11,8 l/100 km.
Standardem všech modelů je asistent pro rozjezdy do kopce. Novinkou je HBMC (Hydraulic Body Motion Control), který omezuje náklony vozu při jízdě v terénu i v prudších zatáčkách. O jejich redukci se starají hydraulické válce připevněné k tlumičům pérování. Nezávislé zavěšení obstarávají na obou nápravách dvojité lichoběžníky. Nechybí stabilizátory a vzadu najdeme automatické vyrovnávání světlé výšky zatíženého vozu.
Čtveřice kotoučových brzd nepostrádá ABS, distributor brzdné síly, ani brzdový asistent. Posilovač řízení mění svou charakteristiku v závislosti na rychlosti. Kola jsou dvacetipalcová, za příplatek dvaadvacetipalcová. Pneumatiky mají systém kontroly tlaku TPMS.
Při dlouhých jízdách po dálnici pomůže signalizace přejetí jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning) a prevence proti němu (LDP – Lane Departure Prevention), stejně jako inteligentní tempomat. Mrtvý úhel eliminuje BSW (Blind Spot Warning), vzdálenost od ostatních vozidel udržuje Distance Control Assist (DCA), který je schopen automaticky přibrzdit, je-li to třeba.
Karoserie má součinitel odporu vzduchu 0,37 a je k dispozici v šesti barvách. Na cestu svítí posádce bi-xenonové světlomety, za příplatek i adaptivní. Vzadu najdeme diody. Zrcátka jsou vyhřívaná a elektricky ovládaná, to samé platí o víku zavazadlového prostoru. Aniž by zákazník zaplatil dolar navíc, dostane rovněž prosklenou střechu a nosiče.
Airbagů je nejméně šest, bezpečnost cestujících zajišťují také tříbodové pásy, vpředu s předpínači a omezovači tahu, aktivní opěrky hlavy, o děti se stará zádržný systém LATCH. Interiér pojme sedm, případně osm dospělých cestujících. Standardní výbava obsahuje dělené obě zadní řady sedadel v poměru 60:40, ta vpředu jsou všestranně elektricky nastavitelná, vyhřívaná a odvětrávaná.
Samozřejmostí je dostatek odkládacích prostor. Nechybí navigační systém s harddiskem, Around View Monitor s kamerami vně vozu a audio značky Bose s třinácti reproduktory. Přehrávač DVD má dvě sedmipalcové obrazovky v opěradlech předních sedadel.
Seznam příplatků obsahuje třízónovou klimatizaci, k dispozici je i ACCS s osvěžovačem vzduchu a cirkulací. Startování motoru usnadní bezklíčkové spouštění tlačítkem. Zájemci mohou zvolit některý z balíčků Deluxe Touring, Theater, nebo Technology. První je zaměřen na luxus, druhý na zábavu a třetí na již jmenované moderní elektronické systémy.
QX56 bude uveden na severoamerický trh v létě 2010. Ceny začínají na 56.700 dolarech (asi 1,07 mil. Kč), čtyřkolka stojí 59.800 dolarů (necelých 1,13 mil. Kč).