Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti v Paříži 2008

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Automobilka Infiniti jde v Evropě do boje. První evropský showroom Infiniti otevřelo spolu se zahájením výstavy v Paříži – kde jinde než v Paříži. Konkrétně na Avenue de Versailles číslo popisné 73.

Hned poté se otevřou brány dalších showroomů, mezi prvními přivítá Infiniti Belgie (Antwerpy), Bulharsko (Sofia), Polsko (Varšava), Švýcarsko (Zurich), Itálie (Řím, Janov, Bologna, Milán) a Řecko (Athény). U nás nese její prapor Auto Palace Group, patřící do seskupení holandského AutoBinck Holding N.V., český showroom by měl být otevřen na počátku příštího roku.

G37, G37 Coupé

Infiniti G37 vychází z modelu G35 z roku 2003, ale mezitím prošlo faceliftem a verze pro Evropu byla upravena v evropském vývojovém centru Nissanu. Průzkumy spokojenosti v USA naznačují, že G37 je přinejmenším srovnatelné s evropskou konkurencí. Názor evropských zákazníků může být každopádně odlišný, na prodejní výsledky si ještě budeme muset počkat. Infiniti chce každopádně upřednostnit budování image před velkým množstvím prodaných kusů a na rozdíl od Lexusu oslovit zákazníky především sportovním charakterem nabízených aut. V listopadu se na autosalonu v Los Angeles představí kabriolet odvozený od G37 Coupé. Bude mít třídílnou kovovou skládací střechu a prodávat se začne v polovině příštího roku.

G37 Sedan

Modelová řada G37 má za úkol konkurovat sportovně střiženým vozům střední třídy, jako je například BMW řady 3 nebo Audi A4/A5. G37 je technicky spřízněné s Nissanem 350Z, o pohon se však stará silnější motor 3,7 V6 o výkonu 235 kW, který vozu umožňuje vynikající jízdní výkony. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,8 sekundy.

Model s karoserií sedan se orientuje na individualisticky zaměřené zákazníky. Podvozek, tvořený z hliníkových komponent, je v evropské verzi upraven a byl testován na Norschleife, anglickém venkově i na německých dálnicích. Kromě dobré ovladatelnosti chce Infiniti prosadit svůj sedan G37 také díky dobrému odhlučnění interiéru a bohaté standardní výbavě, která by měla zahrnovat mnoho, u jiných značek příplatkových položek.

Karoserie má dlouhou kapotu, krátké převisy a ve své třídě nadprůměrný rozvor. Motor V6 o objemu 3,7 litru s variabilním časováním ventilů je kvůli rozložení hmotnosti a nízkému těžišti umístěn co nejdále a nejníže za přední nápravou. Pro verzi Sport je určen systém zatáčení všemi čtyřmi koly 4WAS, silnější brzdy a diferenciál se zvýšenou svorností, G37x má zase pohon všech kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy, který se montuje i do dalších modelů Infiniti. Na výběr bude šestistupňová manuální a sedmistupňová samočinná (v USA je jen pětistupňová) převodovka.

G37 Coupé

Coupé má shodný rozvor jako sedan (2850 mm), takže zadní sedadla v kabině s uspořádáním 2+2 nebudou čistě nouzovou záležitostí. Přesto se nejedná jen o dvoudveřovou verzi sedanu, karoserie má zejména v zadní části výrazně odlišný design a celková délka je o 10 cm kratší. Coupé je také o 6 cm nižší. Mohutnější boční linie a rychle klesající střecha nenavozují jen více sportovní dojem, ale podle Infiniti také snižují těžiště.

Po technické stránce nabídne Coupé také systém 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, navíc ale má brzdový systém, který s rostoucím přetížením zvyšuje tuhost brzdového pedálu, a posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Motor i převodovky jsou shodné se sedanem. Také u Coupé je standardní výbava bohatá, takže se G37 v této verzi vlastně stane luxusní alternativou Nissanu 350Z, který ale zatím má menší motor o objemu 3,5 litru.

EX37

Nové Infiniti EX37 sdílí podvozkovou platformu se sedanem a coupé G37 a Nissanem 350Z. Také mnoho dílů v EX37 má svůj původ u G37. Model, který nahradí EX35 má pohonnou jednotku zvětšenou z 3,5 na 3,7 litru. Design EX37 v sobě spojuje extravaganci a sportovní linie, tak jak to známe z většího modelu FX. Karoserie je typu crossover s prvky coupé – má dlouhou kapotu, krátké převisy a prudce klesající linii střechy. S tím souvisí i na tuto kategorii výborná aerodynamika.

Motor je benzinový vidlicový šestiválec s variabilním časováním a zdvihem ventilů, který má maximální výkon 228 kW a točivý moment 350 Nm, což je o 6 kW a 7 Nm více než ve starším EX35. Umístění motoru je z důvodu snížení těžiště a zlepšení rozložení hmotnosti co nejníže a nejdále za přední nápravou. Místo pětistupňové dostane evropská verze sedmistupňovou automatickou převodovku. Samozřejmostí v této třídě je pohon všech kol, v tomto případě s aktivním rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy. Díky dlouhému rozvoru je vnitřní prostor v EX37 nadprůměrný, k dalšímu zvýšení jízdního komfortu došlo díky nově vyvinutým tlumičům. Kvůli snížení hmotnosti jsou některé díly podvozku z hliníku, stejně tak je z hliníku přední kapota a na výrobu pátých dveří se používá plastový kompozit. Takto dosažená úspora činí oproti ocelovým dílům 50 kg a EX37 je tak jedním z nejlehčích aut ve svém segmentu.

Infiniti EX37 míří v Evropě do segmentu, kde zatím vládne BMW X3 a rychle přibývá další konkurence v podobě vozů Mercedes-Benz GLK nebo Audi Q5. EX37 by se mělo zařadit mezi nejrychlejší crossovery ve třídě, navíc díky použité platformě by mělo disponovat vynikajícími jízdními vlastnostmi.

FX

Vrcholný model nejnovější řady FX - Infiniti FX50 - přichází do Evropy v první vlně modelů od Infiniti. S pětilitrovým osmiválcem, který produkuje výkon 287 kW při 6500 ot./min a točivý moment 500 Nm při 4400 ot./min by měl konkurovat osmiválcovým BMW X5, Mercedesům ML nebo vzdáleněji dokonce snad i Porsche Cayenne.

Síla japonské pohonné jednotky s plně variabilním rozvodovým mechanismem se přenáší prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky na všechna čtyři kola. Inteligentní pohon všech čtyř kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy se jmenuje ATTESA-E TS a spolupracuje se systémy ESP a TCS. Novinka se může pochlubit také řízením zadní nápravy, adaptivními tlumiči a zřejmě také druhou nejnižší pohotovostní hmotností (2195 kg) ve srovnání s osmiválcovými konkurenty z Evropy. A to včetně bohaté výbavy a extrémně velkých kol.

Součástí image Infiniti má být nadstandardně bohatá výbava. Za navigační systém, parkovací kameru, adaptivní bi-xenonové přední světlomety, 21palcová kola z lehkých slitin nebo výkonný audio systém od společnosti Bose není třeba připlácet.

Šestiválcové modely FX37 GT a FX37 S se liší pouze výbavou. Po technické stránce se liší jen tím, že dražší FX37 S (61.250 euro) má navíc adaptivní tlumiče. Kožené čalounění, 20palcová kola z lehkých slitin nebo měnič na 6 CD jsou i tady standardem.

Vnější rozměry Infiniti FX jsou 4870 x 1930 x 1680 mm, rozvor náprav měří 2890 mm. Základní objem zavazadlového prostoru má hodnotu 410 l.


Aleš Jungmann
Diskuze (2)