Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Investujte peníze do klasických aut, vyplatí se to

Investujte peníze do klasických aut, vyplatí se to Zdroj: acz

Investujte peníze do klasických aut, vyplatí se to

Nevíte, co s naspořenými penězi? Spojte příjemné s užitečným a kupte si klasický automobil. Budete se mít čím těšit a současně vám bude finance zhodnocovat více, než bankovní ústavy.

V Evropě stále klesá důvěra v banky. Není divu, když naše unijní měna stojí na hliněných nohách a navíc si u žádné banky nemůžete být jistí, zda tu za rok bude a pokud ano, zda v ní budou vaše peníze (alespoň) ve výši vkladu. Burzy na tom také nejsou nejlépe a matrace s paměťovou pěnou nejsou s balíčky bankovek také příliš kompatibilní.

Stále více finančních poradců tak nabádá klienty k zakoupení klasického automobilu. Pokud dobře zvolíte, může váš vůz za deset let zvýšit svou hodnotu o stovky procent. Britská privátní banka Coutts přišla s informací, že v případě některých klasiků došlo v letech 2005-2013 k navýšení hodnoty až o 257 %(!), ovšem i v případě, kdy nebudete mít z pekla štěstí, vám prodejci vintage aut potvrdí, že není nic tak výjimečného, že u těch atraktivnějších "titulů" roste v současnosti za pět let cena o 20-25 %.

Pokud chcete vsadit na jistotu, tu představují produkty značek Porsche, Ferrari, Lamborghini, Bentley, Aston Martin, Jaguar nebo Mercedes-Benz. Ideální trefou do černého je zakoupení auta z omezené série nebo prostě vozu, jehož výrobní série nebyly příliš velké, v ideálním případě pak exemplář, jenž má pohnutý životní, či závodní příběh, popřípadě byl majetkem známé osobnosti. Ovšem pozor, komunističtí pohlaváři a absolutističtí řezníci moc netáhnou. Trefou do černého pak jsou různě po stodolách zapomenuté kousky s minimálním kilometrovým náběhem ale jak si uhodnete, problémem je už samotná pořizovací cena, která není a v jednom z těchto případů rozhodně pro každého.

Nemyslete si ovšem, že potřebujete miliony k tomu, abyste v tomhle byznysu vydělali. Pokud přemýšlíte v nižších částkách, i v tomto případě vám nákup klasika, ale i youngtimeru může přinést slušný zisk. V posledních 15 letech strmě stoupá cena "obyčejných" aut, jako je Citroën 2CV (Kachna), Volkswagen T2, Renault R4, Volkswagen Brouk, Ford Escort Mk1 a přichází i čas kdysi opovrhovaných Porsche 924. Chybu byste neměli udělat ani v případě téměř jakéhokoli bavoráku ze šedesátých a první poloviny 70. let.

Při výběru toho správného auta je ovšem třeba transakci dobře načasovat, ideální tedy je koupit auto, které dnes nikoho příliš nezajímá, avšak u něhož je šance, že bude v blízké době "objeveno". Tento radostný osud by mohl podle odborníků z branže potkat třeba Peugeot 205 GTi, Jaguar XJS, Porsche 968 nebo Bentley Turbo R. Tak začněte shánět nějakou slušnou stodolu...