Irizar i2e: Městský elektrobus ze Španělska
Španělská karosárna sídlící v baskickém Ormaiztegi (Gipuzkoa) se vedle svých zájezdových autobusů, mezi nimiž představují špičku zástupci modelových řad i6 a i8, věnuje i vývoji a výrobě městských autobusů s hybridním nebo čistě elektrickým pohonným systéme.
Irizar i2e se ke své značce jasně hlásí svým designem, i když oproti zmiňovaným autokarů sází na oblejší linie své nízkopodlažní karoserie s velkou zasklenou plochou.
Standardně je tento elektrobus nabízen v dvounápravovém provedení s rozvorem náprav 5770 mm, celkovou délkou 11.980 mm, šířkou 2550 mm a výškou 3209 mm.
Pohonnou jednotkou modelu i2e je elektromotor o výkonu 180 kW a točivém momentu 1400 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují sodíko-niklové baterie o celkové kapacitě 376 kWh a jmenovitém napětí 600 nebo 650 V. Baterie pak doplňují superkapacitory o výkonu 125 V.
Irizar i2e má podle svého výrobce na jedno nabití ujet okolo 200 až 250 km v závislosti na profilu trasy, po níž se elektrobus pohybuje. Dobíjení baterií probíhá ze zásuvky a plné kapacity je dosaženo zhruba po šesti hodinách.
Interiér elektrobusu nabízí různé možnosti konfigurace uspořádaní. Ve standardním provedení má být maximální kapacita 82 cestujících, z nichž je 50 stojících, 30 sedících a dva na invalidních vozících.