Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Isetta je zpátky! Jako elektromobil od výrobce koloběžek.

Jan Mička
Diskuze (24)
BMW Isetta je jedním z nejvýraznějších vozítek druhé poloviny minulého století. Znají jej snad všichni a Švýcaři se rozhodli k jeho oživení.

Původně italské vozítko Iso Isetta nejvíce proslulo díky automobilce BMW, která jej v licenci vyrobila ve více než 160.000 exemplářích. V takovém počtu se do světa dostalo především proto, že tehdejší luxusní sedany z Mnichova nešly tolik „na dračku“ a pro nabytí zisku bylo potřeba jít mezi prostý lid. A jaký jiný nástroj k tomu použít, než městské přibližovalo, které se vejde snad všude a skvěle vypadá?

BMW se od původního Isa na první pohled lišilo výše umístěnými světlomety, odlišnou klikou dveří a vstupy pro nasávání vzduchu na pravém boku. U dvojice zadních kol zase našel místo nový čtyřdobý jednoválec o objemu čtvrt litru a výkonu 12 koní. Vůz měl pojmout tři cestující a vynikal nezvyklým nástupním prostorem skrze čelo karoserie, jehož součástí byl i volant a tyč řízení.

Pokud byste si chtěli Isettu pořídit v dnešní době, bude vás to stát nemalé peníze. Pouze za torzo si prodejci klidně řeknou v přečtu okolo 300.000 Kč a „vyvoněné“ kousky se s přehledem pohybují nad milionem. Existuje však ještě jedno řešení, i když ne zcela tradiční…

Švýcarská společnost Micro Mobility Systems se totiž vedle výroby proslulých skládacích koloběžek a jiných městských přibližovadel rozhodla oživit ducha Isetty a s konceptem novodobé interpretace dokonce vyrukovala na letošním ženevském autosalonu. Jak můžete vidět v přiloženém videu, původně se začalo pouze přepracováním historického exempláře na elektromobil, nakonec se ale firma pustila také do nového designu, který na předka z padesátých let minulého století odkazuje.

Společnost na svých stránkách neuvádí bližší technická data, elektromobil je však vybaven akumulátorem o kapacitě 15 kWh, na který je schopen ujet asi sto kilometrů. Vůz je prý na prvních dvaceti metrech po rozjezdu rychlejší než většina sporťáků, je velmi snadné jej řídit díky absenci převodovky, a výborně se hodí do města. Na jedno podélné parkovací místo se totiž vejdou hned tři kousky, pokud zaparkují kolmo k chodníku.

Vozidlo se oficiálně jmenuje Microlino a podle výrobce nejde o auto, ale budoucnost městské dopravy. Navíc to není pouhý výstřel do tmy – Švýcaři jej totiž chtějí do roka a půl začít vyrábět a prodávat za zhruba 240.000 korun. Na stránkách výrobce byl dokonce donedávna aktivní formulář pro objednání jednoho z pěti set kusů první série, všechny už jsou ale zamluveny. V současné době společnost hledá vhodné trhy k prodeji, v Evropě ale o vůz nepřijdeme a možná se dočká také Čína.

Jan Mička
Diskuze (24)
Avatar - Pekelná Micinka
27. 3. 2016 15:56
Re: Prvni elektropohybovadlo, co mi dava smysl.
Je to super, na rozdíl od reinkarnace trabantu, tohle tak nějak dává smysl. Ta cena není úplně špatná.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 3. 2016 13:36
Re: neviem preco
No jó... v Américe... tam mají všechno větší.

>:-[]
27. 3. 2016 13:09
Re: neviem preco
Ne.
[odkaz] Tohle není Abarth. I každý obyčejný Fiat 600 D měl 767 ccm.
27. 3. 2016 13:03
Re: BMW JE TRAPNÝ i s i3jkou neboli PŘIFOUKLOU i1
Řadu 1 znám, neznám ale žádné i1. Koriguj svoje chování.
27. 3. 2016 12:41
Re: KAŽDÝ ROZUMNÝ ČECH EMIGRUJE DO NĚMECKA DOKAŤ JE HRANICE
JAWOHL HER GENERAL GERMÁNI JSOU OBČANÉ 1NÍ€JROKATEGORIE ;-)