Italjet Dragster: Nejradikálnější skútr je zpět! A znovu je úplně jiný
Italjet, jehož kořeny sahají do konce padesátých let dvacátého století, patří mezi tradiční italské výrobce motocyklů a skútrů. Koncem let devadesátých, přesněji v roce 1998, tato značka představila skútr, který dostal jméno Dragster a konstrukcí svého podvozku i vzhledem s odhaleným trubkovým rámem se naprosto lišil od tehdejších skútrů.
Italjet dvacet let od uvedení původního modelu, nabízeného s dvoutaktními motory o objemu 50, 125, 180 cm3 a čtyřtaktní dvěstěpadesátkou, představuje zcela nový Dragster, který rozvíjí styl svého předchůdce a posouvá jej na novou úroveň.
Novinka šokuje filigránskou trubkovou konstrukcí svého rámu, kterou kryjí kapoty s ostře řezanými liniemi jen na těch nejnutnějších místech. Zajímavým detailem, jímž se mohl pochlubit i původní Dragster je zavěšení předního kola na rejdovém čepu.
Radikálně řešený skútr zamíří na trh ve dvou provedení, lišících se objemy a výkony svých kapalinou chlazených čtyřtaktních jednoválců. Dragster 125 nabídne z objemu 125 cm3 nejvyšší výkon 11 kW (14,9 k) při 10.000 min-1 a točivý moment 12,5 N.m při 7750 min-1. Dragster 200 má objem 200 cm3, nejvyšší výkon 14,6 kW (19,8 k) při 8250 min-1 a točivý moment 17 N.m při 6250 min-1.
Podvozek obou provedení standardně disponuje stavitelným odpružením a výkonným brzdovým systémem. Kontakt s povrchem zemským zajistí přední 12palcové kolo s pneumatikou o rozměrech 120/70 R12 a zadní 13palcové kolo, jehož obutí má rozměry 150/70 R13.
Italjet Dragster má v obou verzích rozvor 1335 mm, celkovou délku 1870 mm a sedlo ve výšce 770 mm. Hmotnost se liší a je 108 kg pro stopětadvacítku, zatímco u výkonnější dvoustovky je uvedeno 112 kg. V rámci své kategorie mají obě provedení patřit k těm nejsportovnějším a nejrychlejším skútrům.