Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících

Ladislav Černý Ladislav Černý 20. 11. 2017
8
1
Zobrazit náhledy (8)
Cestující mohou během jízdy sledovat zábavu na sedmnáctipalcovém LCD monitoru Iveco Daily Tourys Daily Tourys L převeze pohodlně až 22 cestujících
Iveco nabízí minibus Daily ve čtyřech verzích. Turistický Tourys na rozvoru 4100 mm dosahuje délky 7,12 nebo 7,52 m.

Iveco Daily Tourys je držitelem titulu Mezinárodní minibus roku 2017 a to je pádný důvod se na minibus silně inspirovaný velkými turistickými autobusy podívat podrobně.

Typický turista

Daily Tourys spojuje komfort a styl turistických autobusů. Díky sedadlům s polohovatelnými opěradly, snadno přístupnému zavazadlovému prostoru se sníženým dnem nabízí výjimečnou užitnou hodnotu v jediném vozidle. S rodinou zájezdových autobusů spojuje minibus Tourys také luxusní podlaha s modernizovaným stropem s technologií LED, individuálními výdechy klimatizace a spoustou dalších prvků na přání.

K dalšímu vybavení patří také USB porty u každého sedadla, lednička na nápoje a kávovar u řidiče. Do přístrojové desky je vestavěná navigace s monitorem pro couvací kameru. Ve standardní výbavě se nachází automatická klimatizace pro řidiče i klimatizace celého prostoru pro cestující.

Daily Tourys samozřejmě používá vzduchové odpružení zadní nápravy, která má pro kratší a delší variantu odlišné stálé poměry 3,615/4,3 pro kratší, resp. delší provedení. Jde o vyrovnání odlišných rozměrů dvoumontáže zadních šestnáctipalcových kol rozměrů 195/75, resp. 225/75.

Cestující mohou sledovat fi lm či jinou zábavu na sedmnáctipalcovém monitoru LCD. Pro průchod v uličce je k dispozici na minibus velmi štědrá vnitřní výška 201 cm.

Variabilita

Daily Tourys vyniká vysokou úrovní zákaznické personalizace, kterou nabízí z hlediska specifikací i uspořádání sedadel. Díky tomu vůz zaručuje výborný cestovní zážitek s luxusním komfortem a elegantním prostředím pro cestující i pro řidiče.

Sedadla jsou kvůli větší variabilitě přimontována na kolejnice, což umožňuje snadno měnit požadovaný počet míst. Pokud dopravce požaduje více prostoru pro nohy, lze počet devatenácti sedadel snížit o jednu řadu na šestnáct. Kolejnice jsou upevněny na zvýšené podestě, což zajišťuje vyšší komfort cestujících, snadný přístup ke všem sedadlům a podběhy kol nezasahující v prostoru nohou ani jednomu cestujícímu. Polohovatelná sedadla Kiel Touristic s tříbodovými bezpečnostními pásy zaručují maximální komfort a eleganci.

Obrovský zavazadelník

Konstruktéři u Daily minibus snížili dno zavazadlového prostoru, aby dosáhli ještě většího objemu. V současnosti nabízí provedení L (7,52 m) luxusní zavazadlový prostor o objemu 2,5 m3 při devatenáctimístném obsazení. Pokud chce dopravce zdůraznit počet cestujících na úkor zavazadelníku, lze v Daily Tourys převážet 22 pasažérů.

Automat standardem

Příslušnost Daily Tourys k zájezdovým autobusům se také projevuje ve volbě převodovky. Standardní vybavení tvoří jemně řadící osmistupňová automatická převodovka Hi-matic s extrémně rychlou změnou jednotlivých stupňů. Pro řidiče i posádku přináší plynulé zrychlování, zvýšenou dynamiku a úsporu nafty zejména ve zvlněném terénu.

Díky osmi převodům je řazení ve srovnání se šestistupňovými modely rychlejší a přesnější, neboť při jakékoli rychlosti motoru zaručuje zařazení ideálního stupně do 0,2 s. Podle potřeby lze na převodovce elektronicky nastavit dva různé režimy. Eco slouží pro plynulé řazení nižších převodových stupňů a vysoký komfort při zachování nízké spotřeby paliva. Power preferuje svižnou jízdu s řazením vyšších převodových stupňů, což vždy zaručuje zařazení ideálního převodu při dynamickém stylu jízdy a předjíždění.

Na převodovku může na přání dopravce navazovat retardér Telma, který výrazně šetří brzdové segmenty v kopcovitém profilu trasy.

Slavný třílitr

Chvála na čtyřválec F1C z vývoje FPT Industrial nacházíte na stránkách Autoprofi často. Třílitrový motor při včasné výměně oleje zvládne klidně milion kilometrů, takže svou životností se lehkým vozidlům vymyká a patří spíše o kategorii výše mezi těžká nákladní vozidla a autobusy. Pro majitele to tvoří obrovskou výhodu v dlouhodobých provozních nákladech. Čtyřválec nabízející 132 kW vyniká vysokým točivým momentem 430 N.m již od 1350 min-1, což osmistupňová automatická převodovka výborně využívá s spolu se silným čtyřválcem tvoří úsporný tandem.

Postavení na míru

Iveco nabízí v segmentu minibusů speciální model Tourys 60C17 s celkovou hmotností vozidla 6,1 tuny. Jde o delší variantu L s celkovou délkou 7515 mm a zadním převisem 2407 mm. Celková šířka verze Tourys L dosahuje 2174 mm, což je proti kratší variantě 7,12 m širší o 122 mm. Delší vozidlo má pro zvýšení stability rozšířený zadní rozchod z 1540 na 1661 mm.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ECO a Power
kalousek
| 20. 11. 2017
Citace: "...Eco slouží pro plynulé řazení nižších převodových stupňů a vysoký komfort při zachování nízké spotřeby paliva. Power preferuje svižnou jízdu s řazením vyšších převodových stupňů, což vždy zaručuje zařazení ideálního převodu při dynamickém stylu jízdy a předjíždění..."

Dost netypické řešení, ma to nějakou výhodu ? Normálně bych totiž čekal pravý opak, že ECO bude preferovat vyšší kvalty a Power bude víc podřazovat ty nižší.