Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Future-Type odhaluje budoucnost své značky po roce 2040

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Jaguar prostřednictvím konceptu Future-Type ukazuje, jak může vypadat sdílený automobil schopný autonomního řízení, který má svému řidiči umožnit i manuální řízení.

Jaguar Future-Type přímo navazuje a vlastně doplňuje koncept inteligentního volantu Sayer, s nímž se představil návštěvníkům akce Tech Fest, pořádané v Londýně od 8. do 10. září letošního roku.

Srdcem a zároveň i mozkem konceptu Future-Type je již dříve představený hlasem ovládaný volant Sayer s umělou inteligencí má být schopen plnit stovky různých úkolů.

Podle materiálů automobilky má tento volant vedle přivolání a ovládání vozu umět přehrát hudbu, rezervovat stůl nebo dokonce vědět, co přesně máte v ledničce.

Sayer zároveň představuje členství v klubu. V klubu nabízejícím buď přímé vlastnictví automobilu, nebo jeho sdílení s ostatními členy komunity. Díky tomu lze vlastnit pouze volant, nikoliv vůz samotný.

Volant má být základem pokročilého systému HMI, poskytujícího konektivitu během jízdy i mimo ni nebo také ne, pokud bude řidič chtít být sám a soustředit se na vlastní řízení. Uživatelé mohou volit různé informace z různých okruhů lidí svého okolí a zobrazovat je skrz tento systém.

Jaguar Future-Type pak zaujme svými liniemi, jimiž prakticky nijak nepřipomíná historické ani současné modely své značky a ještě více přitahuje řešením svého třímístného interiéru. Místo řidiče je zde ještě řešeno víceméně podobně jako u dnešních vozů, ale dvojice spolujezdců má sedadla umístěná proti sobě.

Řešení interiéru souvisí s jeho autonomními systémem řízení, kdy mají cestující sedět proti sobě a mít možnost si nerušeně povídat, zatímco vůz sám jede do vybraného cílového místa, přičemž využívá nejrychlejší a energeticky nejvýhodnější trasu.

Jaguar Future-Type má komunikovat s ostatními automobily a zároveň s nimi i spolupracovat. Díky tomu mají být rozestupy mezi nimi menší a přejíždění z pruhu do pruhu nebo opouštění křižovatek bezpečnější a efektivnější.

Řidič má mít podle materiálů automobilky možnost předat automobilu řízení během stresujících a únavných částí trasy, jako jsou například místa s hustou dopravou nebo opravované úseky silnic, případně pokud bude jednoduše chtít využít čas jízdy pro práci nebo třeba sledování filmu.

Koncept ale stále nabídne možnost manuálního řízení, i když v trochu jiné formě než na jakou jsme zvyklí dnes. Jaguar uvádí, že řidič má mít možnost výběru mezi plně autonomním a asistovaným řízením.

V druhém případě bude tedy vůz sám ovládat, ale všechny systémy autonomního řízení mají pracovat na pozadí a být připraveny v případě potřeby zasáhnout, protože vůz má díky komunikaci s ostatními automobily doslova vidět dál než jeho řidič.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
9. 9. 2017 15:03
Kufr
Mohli ještě na těch rendrech ukázat jaký to bude mít kufr. Nebo jestli vůbec nějaký