Jaguar Future-Type odhaluje budoucnost své značky po roce 2040
Jaguar Future-Type přímo navazuje a vlastně doplňuje koncept inteligentního volantu Sayer, s nímž se představil návštěvníkům akce Tech Fest, pořádané v Londýně od 8. do 10. září letošního roku.
Srdcem a zároveň i mozkem konceptu Future-Type je již dříve představený hlasem ovládaný volant Sayer s umělou inteligencí má být schopen plnit stovky různých úkolů.
Podle materiálů automobilky má tento volant vedle přivolání a ovládání vozu umět přehrát hudbu, rezervovat stůl nebo dokonce vědět, co přesně máte v ledničce.
Sayer zároveň představuje členství v klubu. V klubu nabízejícím buď přímé vlastnictví automobilu, nebo jeho sdílení s ostatními členy komunity. Díky tomu lze vlastnit pouze volant, nikoliv vůz samotný.
Volant má být základem pokročilého systému HMI, poskytujícího konektivitu během jízdy i mimo ni nebo také ne, pokud bude řidič chtít být sám a soustředit se na vlastní řízení. Uživatelé mohou volit různé informace z různých okruhů lidí svého okolí a zobrazovat je skrz tento systém.
Jaguar Future-Type pak zaujme svými liniemi, jimiž prakticky nijak nepřipomíná historické ani současné modely své značky a ještě více přitahuje řešením svého třímístného interiéru. Místo řidiče je zde ještě řešeno víceméně podobně jako u dnešních vozů, ale dvojice spolujezdců má sedadla umístěná proti sobě.
Řešení interiéru souvisí s jeho autonomními systémem řízení, kdy mají cestující sedět proti sobě a mít možnost si nerušeně povídat, zatímco vůz sám jede do vybraného cílového místa, přičemž využívá nejrychlejší a energeticky nejvýhodnější trasu.
Jaguar Future-Type má komunikovat s ostatními automobily a zároveň s nimi i spolupracovat. Díky tomu mají být rozestupy mezi nimi menší a přejíždění z pruhu do pruhu nebo opouštění křižovatek bezpečnější a efektivnější.
Řidič má mít podle materiálů automobilky možnost předat automobilu řízení během stresujících a únavných částí trasy, jako jsou například místa s hustou dopravou nebo opravované úseky silnic, případně pokud bude jednoduše chtít využít čas jízdy pro práci nebo třeba sledování filmu.
Koncept ale stále nabídne možnost manuálního řízení, i když v trochu jiné formě než na jakou jsme zvyklí dnes. Jaguar uvádí, že řidič má mít možnost výběru mezi plně autonomním a asistovaným řízením.
V druhém případě bude tedy vůz sám ovládat, ale všechny systémy autonomního řízení mají pracovat na pozadí a být připraveny v případě potřeby zasáhnout, protože vůz má díky komunikaci s ostatními automobily doslova vidět dál než jeho řidič.