Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar prý představí nové modely až v roce 2025, mají být elektrické a luxusnější

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Britská automobilka si dá zřejmě pauzu v představování nových modelů, po které by měla nabízet už jen elektrické vozy konkurující luxusnějším značkám.

Podle informací francouzského Le Monde se značka Jaguar chystá udělat si malou pauzu v představování nových produktů, která by mohla skončit až v roce 2025. Volný čas by pak měla využít k vývoji nových elektromobilů, které by měly konkurovat ještě prémiovějším značkám.

Jak už ostatně automobilka naznačila začátkem roku, v rámci tzv. Reimagine Jaguar strategie se chce posunout nejen k čistě elektrickým vozům, ale také do vyšších segmentů. Namísto konkurování vozům jako je BMW, Audi nebo Mercedes by tak chtěla spíše konkurovat značkám jako Bentley nebo Aston Martin.

Video se připravuje ...

Do roku 2025 by pak měla automobilka spoléhat na svou stávající nabídku, u které nejspíš dojde ke zjednodušení nabídky motorů a výbav, jak dodávají francouzští kolegové. Jaguar přitom relativně nedávno prakticky celou paletu svých modelů modernizoval, takže si krátkou pauzu nejspíš může dovolit.

Podle informací Le Monde by během následujících let neměla být zavřena žádná továrna Jaguaru, mohlo by ale dojít k omezení pracovních sil, což je ale prozatím pouhou spekulací. Nový šéf Jaguar Land Rover Thierry Bollore ovšem nemá s velkými změnami problém, což ostatně ukázal již krátce po svém nástupu.

Podle informací z různých zdrojů totiž právě Bollore zastavil projekty dvou chystaných crossoverů (Jaguar J-Pace a Land Rover Road Rover), na poslední chvíli zastavil projekt nového Jaguaru XJ a údajně hovořil o nutnosti propustit okolo 2.000 lidí napříč Jaguar Land Rover.

Společnost měla také odepsat investice do stávající platformy MLA, která se ukázala být již zastaralá a neumožnila by dosáhnout stanovených emisních cílů. Nové portfolio automobilky Jaguar by se pak mělo výrazně změnit a nově by mělo obsahovat pouze jeden crossover, nástupce modelu I-Pace, zatímco modely E-Pace a F-Pace skončí.

Na bližší informace si teprve budeme muset počkat, začíná být ale jasné, že Jaguar čeká výrazná přeměna. A to nejen po stránce pohonných jednotek. Ostatně změnit by se mohl i designový jazyk, který by nově mohl více poukazovat na elektrifikaci, do které má společnost investovat okolo 2,5 miliardy liber.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

2. 12. 2021 17:50
Re: Zlevňování baterií se zadrhlo, cenová parita se odkládá
Vsude ctu jak jsou BEV auta jednodussi a levnejsi na vyrobu, tak proc stoji dvakrat az trikrat tolik co spalovaci ? Ja bych si rad koupil elektriku na dojizdeni do prace, ale nejlevnejsi stoji 750 tisic a velikost nakupni tasky. Za to jsem nedavno koupil S-Max s LED svetly.
2. 12. 2021 13:48
Re: Zlevňování baterií se zadrhlo, cenová parita se odkládá
automobilky maj na EV a baterkach hodne slusnej rabat, tedy i kdyz by ted baterky nezlevnovaly, tak s rostouci konkurenci EV pujdou dolu i tak
3tis kc/kWh - 80kWh baterka u auta velikosti oktavky s dojezdem 500km za 1/4mega v ceskejch je pekna cena i tak. tolik vyklopim jen za benzin za 3 roky a to zas tak moc nejezdim
2. 12. 2021 13:26
Re: Zlevňování baterií se zadrhlo, cenová parita se odkládá
Tesla3 se zadním pohonem (RWD) používá železofosfátové (LFP) baterie, bez niklu a kobaltu, které jsou levnější a stabilnější :-!
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2021 11:32
Zlevňování baterií se zadrhlo, cenová parita se odkládá ...
fDrive dnes:

Ceny elektrických a spalovacích aut se protnou později
Pokud se něco nezmění, ceny baterií napřesrok stoupnou
Ceny baterií do elektromobilů rychle klesaly, zejména díky intenzivnímu vývoji. Z nedávných 1 200 USD (27 000 Kč) za kWh v roce 2010 až na 137 USD (3 080 Kč) za loňský rok a 132 USD (2 970 Kč) letos. Analytici předpovídali, že na magických sto dolarů (2 250 Kč), což je cena, obecně vnímaná jako zlomová kvůli dosažení cenové parity se spalovacím automobilem, cena poklesne v roce 2023. Jenže tato krásná matematika se zadrhla. Vzhledem k celosvětové covidové krizi totiž začaly prudce růst ceny potřebných materiálů a zvrátily dosavadní homogenní vývoj.

Baterie prudce zlevňují. Překonávají odhady největších optimistů

Příští rok tedy dojde s největší pravděpodobností k mírnému navýšení, což bude v moderní historii novinkou. Podle electrek.co by cena mohla povyrůst na 135 USD (3 040 Kč). Pokud tedy nedojde k nějakému nečekanému technologickému průlomu, musíme počítat s odložením parity zhruba o dva roky. Uvidíme tedy příští rok, zda se předpověď vyplnila.
Avatar - Barrichello
2. 12. 2021 11:30
a co budou ty 3 roky prodávat?
Ty současné modely nikdo nekupuje :-) :-)
Zejména ten slavný elektromobil :-)

Nad vodou je drží F-Type s V8 a SUV s V8 hlavně u arabáků, v usa atd